Rime - rozdział 1: zagadka z cieniami, labirynt schodów i finał

Jak manipulować czasem i odnaleźć się w ciemnościach.

Poprzednio zdobyliśmy dwa klucze potrzebne do pchnięcia pierwszego rozdziału do przodu. Proces ten opisaliśmy na poprzedniej stronie - Rime - rozdział 1: zagadka z kulami i drugi klucz. Posiadając oba przedmioty kierujemy się w stronę odblokowanej drogi, gdzie po raz kolejny zauważamy tajemniczą postać w czerwonej pelerynie. Podchodzimy do monumentu przypominającego sfinksa i w dwóch wyznaczonych miejscach umieszczamy klucze.

W ten sposób odczarujesz schody, którymi wespniesz się do góry. Przemierzaj świat przed siebie, aż dotrzesz do podnóży ogromnej wieży, która dominowała nad całym krajobrazem. Po prostu biegnij po bardzo długim moście, na końcu którego krzyknij, aby odblokować wejście. Wespnij się na schody po prawej i kontynuuj wspinaczkę.

Na szczycie wieży czeka cię interesująca zagadka, w której będziesz bawił się upływem czasu, porą dnia i nocy. Wykonaj interakcję na kuli (1), aby zacząć przetaczać ją po okręgu. Pozostaw ją w widocznym na poniższym obrazku miejscu tak, aby posąg (2) rzucał cień odpowiadający kształtu (3) na ścianie.

012
Odniesienia do cyfr znajdziesz w tekście.

Wówczas wystarczy tylko wskoczyć na kamienną kostkę (4), aby własną postacią rzucić stosowny cień w drugim miejscu (5). W ten sposób wieża rzuci promień światła i stworzy most, dzięki któremu przedostaniesz się do kolejnej części budowli. Wchodząc do środka ponownie trafisz na postać w płaszczu. Podążaj za nią, gdzie za dużym segmentem aktywujesz figurkę odblokowującą przejście.

W środku będą panować głębokie ciemności. Podążaj za rozświetlającymi się elementami na podłodze. W końcu, przez niewielką szczelinę, dotrzesz do okrągłego pomieszczenia. Wokół jego środkowej części zauważać będziesz świecące wazony. Niszcz je krzykiem i rozpocznij okrążanie budynku.

Niszcz kolejne wazony, aż w końcu w powietrzu zauważysz charakterystyczne pędy powietrza. Wskazują ci one szczelinę, przez którą musisz przejść do kolejnego pomieszczenia. Kolejny raz panują tam głębokie ciemności, które nieco rozjaśnisz podchodząc do rozlokowanych w wielu miejscach figurek.

013
Obrazek znacząco rozjaśniliśmy, abyś uzyskał lepsze rozeznanie we wnętrzu pomieszczenia. Strzałka wskazuje miejsce, którym dostaniesz się do środkowej części.

Twoim celem jest odnalezienie właściwych schodów prowadzących do środkowej części pomieszczenia, co może być trudne, ze względu właśnie na ciemności. Pomocne może okazać się też rozjaśnienie monitora lub telewizora, na którym wyświetlamy grę. Przemierzając przez labirynt schodów uważaj także, aby nie spaść w przepaść.

Spis treści: Rime - poradnik i opis przejścia

Następnie: Rime - rozdział 2: jak uciec przed ptakiem, zagadki ze słońcem

Po odnalezieniu właściwych schodów prowadzących na górę wejdziesz do kolejnej klatki schodowe, tym razem prowadzącej w dół. Zmierzaj jedyną możliwą drogą, aż dotrzesz do kolejnych, okrągłych schodów. Wbiegaj po nich, a gdy dojdziesz do długiego tunelu z silnym światłem na końcu, biegnij dalej.

Po wydostaniu się na zewnątrz znajdziesz się w zupełnie innej lokacji, a pierwszy rozdział gry zakończy się.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami