Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ważne zmiany w systemie prac nad Final Fantasy 7 Remake

Już bez zewnętrznego wsparcia.

Square Enix wprowadziło kluczowe zmiany w strukturze prac nad oczekiwanym Final Fantasy 7 Remake. Wydawca zrezygnował z zewnętrznego wsparcia i rozwija projekt już tylko w oparciu o własnych pracowników.

Jak informuje serwis FF-Reunion, szczegóły ujawniono w sobotę podczas transmisji na żywo (dzięki, Gematsu). Dowiedzieliśmy się także, że rozwój gry z technicznego punktu widzenia nadzoruje teraz Naoki Hamaguchi, główny programista Lightning Returns: Final Fantasy 13 oraz producent mobilnego Mobius Final Fantasy.

Odświeżona walka ze skorpionem

Gracze zauważyli pewne poruszenie w temacie Final Fantasy 7 już w ubiegłym tygodniu, gdy Square Enix rozpoczęło poszukiwania kluczowych pracowników do projektu.

- Te informacje są już dostępne w sieci, ale objąłem stery nad deweloperską stroną Final Fantasy 7 Remake - wyjaśnił Hamaguchi. Za prace kreatywne odpowiada Tetsuya Nomura.

- Dotychczas prace postępowały dzięki zewnętrznej kooperacji, ale firma zdecydowała się postawić w całości na własne siły, łącznie z produkcją i testowaniem, ponieważ chcemy kontrolować każdy aspekt i jakość, przy stabilnym harmonogramie - dodał deweloper.

Oficjalnie grą zajmuje się teraz wewnętrzne studio o nazwie Square Enix Business Division 1. Dotychczasowym „zewnętrznym partnerem” było CyberConnect2, odpowiedzialne ostatnio za Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4.

Zobacz na YouTube

Data premiery remake'u Final Fantasy 7 nie jest znana, a trwające dopiero kompletowanie zespołu wskazuje raczej na to, że oczekiwania jeszcze się przedłużą. Jedyną potwierdzoną platformą docelową pozostaje PS4.

Read this next