Digital Foundry kontra Injustice 2

Świetna gra, ale najlepsze wrażenia zapewnia PS4 Pro.

NetherRealm Studios potwierdziło, że Injustice 2 bazuje na silniku Mortal Kombat X, czyli na zmodyfikowanej wersji Unreal Engine 3. Widać jednak wyraźnie, że mamy do czynienia ze znaczną poprawą oprawy pomiędzy tymi dwiema produkcjami: otrzymujemy jedne z najlepszych animacji twarzy w bijatyce, a do tego mnóstwo szalonych i efektownych ciosów. Rozczarowaniem jest brak wersji PC, choć odsłona PS4 Pro daje pewien pogląd na możliwości skalowania gry na mocniejsze urządzenia.

Poza ładniejszymi efektami, Injustice 2 poprawia także modele postaci i dodaje więcej podatnych na zniszczenie elementów plansz. Pomimo takiego rozwoju nadal możemy liczyć na stabilne 60 klatek na sekundę podczas rozgrywki, choć już przerywniki filmowe oraz animacje super-ataków to 30 FPS. Przejście pomiędzy tymi dwiema wartościami na pewno jest zauważalne i mamy nadzieję, że wersja PC zmieni tę sytuację. Poza małym tearingiem i rzadkim zacinaniem podczas walk w sieci nie mamy jednak żadnych zarzutów pod adresem wydajności.

Jaką wersję konsolową wybrać? Jak zawsze, PlayStation 4, PS4 Pro oraz Xbox One różnią się nieco w celu uzyskania wspomnianego 60 FPS, ale ostatecznie to Pro zyskuje najbardziej. Głównie ze względu na rozdzielczość: 1600 × 900 na Xbox One, 1080p na PS4, ale już 2560 × 1440 na PS4 Pro z podpiętym ekranem 4K. Jeśli zostajemy z nową konsolą na telewizorze full HD, liczba pikseli jest raczej mieszana. Połowa testowych ujęć pokazywała skalowanie w dół z wyższej rozdzielczości, a reszta - strukturę podobną do 1080p. Jakość obrazu zawsze jest jednak lepsza od standardowego PS4.

Analiza Injustice 2

Na PS4 i Xbox One brak innych różnic w oprawie, poza lepszym filtrowaniem tekstur na systemie Sony. Bardziej ekscytujące innowacje zarezerwowane są dla PS4 Pro, gdzie - jak zapewnia samo NetherRealm Studios - powinniśmy spodziewać się „znacznie lepszego” cieniowania, rozmycia obrazu i rozdzielczości tekstur.

Razem z przejściem do 1440p te usprawnienia pokazują mocne wsparcie nowego urządzenia, choć poza bezpośrednim porównaniem dwóch screenów trudno wychwycić większe różnice. Najbardziej w oczy rzuca się zapewne rozmycie obrazu. Każdy skok, cios i upadek zostawia za sobą smugę, ale jakość efektu na PS4 i Xbox One zostawia nieco do życzenia, z zauważalnymi artefaktami na krawędziach, co wyeliminowano właśnie na PS4 Pro. Tutaj efekt jest bardziej zaawansowany, bardziej płynny, wyraźny i filmowy.

Wyższa jakość tekstur to kolejny miły bonus, z dwóch powodów. Rośnie nie tylko sama ich rozdzielczość, ale także filtrowanie, co przekłada się na ostrzejszy wygląd płaskich powierzchni. Te różnice w zestawieniu z PS4 trudno jest zauważyć gołym okiem podczas rozgrywki, ale dobrze widzieć, że podniesienie rozdzielczości do 1440p jest odpowiednio wspierane.

Cienie także są ładniejsze, choć nie te podstawowe, lecz generowane w ramach efektu ambient occlusion. Standardowe PS4 i Xbox One generują prostszą formę tych cieni kontaktowych, które są przez to grubsze i mniej subtelne, wzorem SSAO z PC. PS4 Pro stawia na bardziej precyzyjne podejście, co potęguję głębię przerywników i innych scen.

PlayStation 4 ProPlayStation 4Xbox One
Rozdzielczości wynoszą 1600 × 900 na Xbox One, 1080p na PS4, ale już 2560 × 1440 na PS Pro. W celu porównania, screeny przeskalowaliśmy do 4K.
PlayStation 4 ProPlayStation 4Xbox One
Jakość tekstur jest wyższa na PS4 Pro, co widać na złotych elementach podłoża po lewej stronie. W tle widać też lepsze filtrowanie powierzchni.
PlayStation 4 ProPlayStation 4Xbox One
Ambient occlusion wygląda nieco lepiej na PS4 Pro, co widać w szkieletowej konstrukcji kopuły nad głową Jokera, po prawej stronie.
PlayStation 4 ProPlayStation 4
PS4 Pro znacznie poprawia efekty rozmycia obrazu.
PlayStation 4 ProPlayStation 4
Ogólny projekt aren pozostaje identyczny.
PlayStation 4Xbox One
Bezpośrednie porównanie PS4 i Xbox One potwierdza, że różnicę w rozdzielczości trudno wychwycić nawet na statycznych screenach.
PlayStation 4Xbox One
Bezpośrednie porównanie PS4 i Xbox One potwierdza, że różnicę w rozdzielczości trudno wychwycić nawet na statycznych screenach.

Różnica w ustawieniach pomiędzy dwoma modelami PlayStation 4 to intrygujące spojrzenie na to, co zapewnić może ewentualna odsłona PC. Tymczasem standardowe PS4 i Xbox One nie tracą zbyt wiele, a kampania ze świetnymi animacjami twarzy wypada udanie na dowolnej platformie. Naszym jedynym zastrzeżeniem jest częstotliwość przejść pomiędzy 30 i 60 FPS w każdej z bitew, ale przynajmniej podstawowa rozgrywka nie cierpi.

Osobno pochwalić należy wsparcie HDR. PS4, PS4 Pro czy Xbox One S wszystkie oferują standard HDR10, z opcją dostosowania maksymalnej jasności według własnych upodobań. W przypadku naszego Panasonica DX750 świetnie wypadło ustawienie suwaka na ósemkę. Co ważne, również przerywniki filmowe - jak te podczas rozdziałów kampanii - wyrenderowano z HDR, więc nie musimy obawiać się nagłych zmian barw. Ta szersza paleta kolorów świetnie sprawdza się w ciemnych, mrocznych ujęciach z neonami i innymi rozbłyskami, więc idealnie pasuje od uniwersum DC.

Podsumowując, PS4 Pro zapewnia najlepiej dopracowany zestaw. NetherRealm Studios wykonało solidną robotę, choć - znowu - tylko w 1440p. Nie ma wątpliwości, że posiadacze mocniejszej konsoli otrzymują ładniejsze efekty, tekstury czy więcej pikseli, ale rozczarowuje fakt, że sprzęt zaprojektowany z myślą o 4K podnosi rozdzielczość tylko o 44 procent. Ale w obliczu braku wersji PC, PS4 Pro pozostaje najlepszym miejscem na potyczki w Injustice 2.

Reklama

Skocz do komentarzy (4)

O autorze

Thomas Morgan

Thomas Morgan

Senior Staff Writer, Digital Foundry

32-bit era nostalgic and gadget enthusiast Tom has been writing for Eurogamer and Digital Foundry since 2011. His favourite games include Gitaroo Man, F-Zero GX and StarCraft 2.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (4)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami