Prey - hakowanie: drzwi, sejfy i komputery

Jak zdobywać dostęp do zablokowanych elementów w grze.

Jako Morgan Yu będziemy napotykać wiele zamkniętych drzwi i sejfów na stacji Talos I. Co ciekawe, większość personelu zdążyła zabezpieczyć cenne przedmioty i miejsca elektronicznie, choć inwazja obcych przebiegała bardzo szybko. Głównie są to sejfy, w których zazwyczaj, choć nie zawsze, znajdują się cenne przedmioty lub wskazówki.

Innym rodzajem zabezpieczenia mienia są drzwi blokowane czterocyfrowymi kodami. Niemal wszystkie takie pomieszczenia są związane bezpośrednio z zadaniami głównego wątku lub misjami pobocznymi. Początkowo w grze możliwość ich otwarcia będzie związana z odszukaniem stosownej karty dostępu. Te zazwyczaj odnajdziesz na biurkach personelu lub przy zwłokach poległych.

Ostatnim często blokowanym cyfrowo przedmiotem są komputery. Niektóre z nich pracują niezabezpieczone, do innych potrzebne może być hasło lub kod. Co ciekawe, wiele z haseł jest przyklejonych do monitorów w bezpośredniej lub niedalekiej okolicy, zdarzają się także karteczki przyklejone pod blatem biurka.

Odszukiwanie kart dostępu, kodów i haseł może być czasem mozolne, ale jest wymagane głównie na początku zabawy. Co jednak, gdy chcemy sobie sprawę nieco ułatwić? Gra umożliwia nam funkcję hakowania tych zabezpieczeń, a nasz poradnik do Prey pokaże ci dokładnie jak to robić.

038
Przycisk w prawym dolnym rogu panelu symbolizuje poziom, na którym musisz posiadać umiejętność, aby móc przystąpić do procesu obejścia zabezpieczeń.

Przede wszystkim nie obejdzie się bez stosownej umiejętności. Hakowanie dostępne jest z poziomu drzewka Nauki, o którym więcej piszemy na stronie Prey - neuromody: umiejętności i moce, ulepszenia. Początkowo będziesz zdobywał niewiele neuromodów, dlatego niemożliwe jest, abyś rozwinął tę cechę od razu na czwarty poziom.

Możliwość przystąpienia do hakowania układów robotycznych pierwszego poziomu kosztuje tylko jeden neuromod. Takich miejsc w grze jest jednak niewiele i w ten sposób zablokowane są raczej rzeczy mniej istotne, choć równie ważne. Sporo sejfów czy drzwi lub komputerów zabezpieczonych jest drugim poziomem, który odblokujesz po wydaniu czterech kolejnych neuromodów.

Jest to wciąż osiągalna liczba niedługo po rozpoczęciu rozgrywki. Najwięcej ważnych miejsc czy przedmiotów zabezpieczonych jest trzecim i czwartym poziomem, na który musimy wydać odpowiednio sześć i osiem neuromodów. Są to już pokaźne liczby i będziesz mógł pozwolić sobie na taki wydatek dopiero po kilku godzinach rozgrywki.

Czy warto inwestować w hakowanie

Odpowiedź jest zdecydowanie twierdząca. Hakowanie to prawdopodobnie najlepsza umiejętność dostępna w grze, dzięki której ułatwisz sobie większość misji, a często także nie będziesz musiał cofać się daleko do lokacji, gdy okaże się, że musisz tam zdobyć kartę dostępu lub hasło do komputera. Nie ma stylu gry, w którym hakowanie się nie przyda.

Jeśli już mamy odblokowaną odpowiednią umiejętność, pozostaje wybrać ją na panelu drzwi, sejfu lub ekranie komputera, po czym uruchomi się minigra polegająca na bezpiecznym przeprowadzeniu kropki we wskazane miejsce w określonym czasie.

039
Przykładowy proces hakowania.

1. W ten sposób przedstawione jest miejsce, do którego musimy doprowadzić nasz znacznik. Co ciekawe, nie wystarczy samo przeprowadzenie ikony - w momencie, gdy to nastąpi, ta zamieni się w losowy przycisk, który trzeba wcisnąć po jego wyświetleniu. Błąd sprawi, że będziesz musiał powtórzyć końcówkę procesu, jednak wówczas może wyświetlić się inny przycisk.

2. Ikona, którą musisz sterować do punktu docelowego (1). Ważną informacją jest to, że symbol podatny jest na odbijanie się od przeszkód i jego poruszanie się nie jest do końca smukłe. Zanim rozpocznie się odliczanie, nie będziesz wiedział, z której pozycji startujesz, dlatego bacznie przyglądaj się ekranowi. Jeśli hakowanie składa się z więcej, niż jednego etapu, każdy kolejny rozpocznie się od miejsca finiszu poprzedniego.

3. Rodzaj neutralnej przeszkody, od której możesz odbić się mocniej lub słabiej, w zależności od prędkości, z którą poruszasz się znacznikiem. Mało szkodliwe, choć często rozmieszczone w bardzo zagęszczony sposób.

4. Przeszkoda elektryczna, której dotknięcie spowoduje odrzucenie znacznika i krótkotrwały paraliż. Nie ma ich zazwyczaj zbyt dużo, ale umieszczone są w strategicznych miejscach potencjalnych ścieżek, zwłaszcza tych najkrótszych. Poruszaj się przy nich spokojnie, nie rozpędzając się zbyt mocno.

Spis treści: Prey - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Prey - jak się leczyć, pancerz i kondycja

- Prey - tworzenie przedmiotów i recykling

5. Zobrazowanie postępu hakowania w formie obrazkowej. W tym przykładzie musimy przeprowadzić naszą ikonę aż czterokrotnie, czyli dotyczy to łamania zabezpieczeń na czwartym, maksymalnym poziomie.

6. Czas, w którym musisz zdążyć ukończyć cały proces omijania zabezpieczeń. Staraj się jednak na nim nie koncentrować, gdyż przynosi niepotrzebny stres powodujący pomyłki.

Ostatnia rzecz, o której należałoby wspomnieć to fakt, że nie wszystkie drzwi czy komputery są możliwe do obejścia zabezpieczeń. Najbardziej kluczowe fabularnie miejsca wymagają wówczas bezsprzecznie posiadania kodu lub karty dostępu. Niemniej jednak, umiejętność hakowania warto rozwijać przy każdym możliwym momencie. Gwarantujemy, że się opłaci!

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami