Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dawn of War 3 - kampania: Wizja, podstęp i pięść

Dziewiąta misja kampanii fabularnej.

Misja dziewiąta kampanii fabularnej w grze Dawn of War 3. Będziemy w niej dowodzić Eldarami próbującymi namówić Gorgutza do współpracy. W celu nakłonienia orka do pojawienia się i negocjacji zabijamy mu jednostki, niszczymy wieże i burzymy fortecę. On nas będzie bombardował meteorytami.

Zacznij od skorzystania ze specjalnej zdolności Ronahna Kroku przez cienie. Pozwala mu ona teleportować się do dowolnej osłony kryjącej. Przenieś się do miejsca oznaczonego znacznikiem na drugiej wyspie. Następnie korzystając z eldarskiej zdolności do przenoszenia budynków umieść Splot Pajęczego Traktu w pobliżu Ronahna.

Aby przenieść resztę jednostek na wyspę z Ronahnem, użyj Łączenia Traktów. Nowo odblokowana zdolność pozwala na wytworzenie połączenia pomiędzy Splotem Pajęczego Traktu na jednej wyspie i Portalem Wojowników na drugiej. Po zakończeniu transportu wojsk przenieś na drugą wyspę Portal Wojowników.

Pierwszym poważnym zadaniem będzie wybicie orków na tej wyspie. Zbierz wszystkie oddziały i uderz na znajdujących się za osłoną kryjącą przeciwników. Zajmij punkt zasobów i rozbuduj go. W bazie zrekrutuj nowe jednostki i wybuduj Kaplicę Dusz, by ulepszyć istniejące. Swoją armię przesuń dalej od bazy, lecz nie wchodź po znajdujących się w pobliżu schodach, zamiast tego idź lewą stroną, wyeliminuj Rzeźbiblachę i zajmij znajdującą się za nim ciężką osłonę.

Zbieraj skrzynki z zasobami. Surowców nigdy za dużo.

Wzmocnij się siłami z obozu i stań w osłonie kryjącej znajdującej się w szczytu schodów przy bunkrze. Zobaczysz liczne siły wroga, zaplanuj precyzyjnie atak starając się możliwie szybko zabić jednostki z ciężkimi karabinami. Następnie zniszcz wieżę Łaa i drugi z budynków na prawo od twojej pozycji.

Zanim zaatakujesz ostatni z punktów oporu orków, uzupełnij siły. Możliwe, że będziesz miał też już wystarczającą liczbę punktów elitarnych do przyzwania ostatniej jednostki elitarnej Pająków Osnowy. Zadają one znaczne obrażenia dystansowe, a dzięki dolności teleportacji potrafią szybko przemieszczać się na duże dystanse i atakować z zaskoczenia. Ponadto jednostki te mogą skorzystać przez chwilę z portalu powstałego w wyniku teleportacji.

Kiedy zaatakujesz i zniszczysz ostatnich orków, Gorgutz wcale się nie pojawi. Zamiast tego przyzwie Burzę Skał, która zniszczy wszystkie twoje jednostki, budynki, a nawet wsypę. Masz dwie minuty, żeby uciec. Na minimapie będzie zaznaczone miejsce na kolejnej wyspie, w które należy przenieść swoje budynki.

Zrób to tak jak poprzednio, pamiętając o pozostawieniu jednego w celu transportu wojsk. W razie czego zawsze możesz skorzystać z portalu stworzonego przez Pająki Osnowy, może on jednak utrzymać się za krótko, żeby przetransportować wszystkich.

Zadaniem, które otrzymasz na kolejnej wyspie będzie zniszczenie wszystkich Wieży Łaa i Hatek Chopakuf. Bądź jednak świadomy, że gdy to zrobisz, Gorgutz ponownie ześle meteoryty. Przejmij pobliskie zasoby oraz zajmij bunkier, dzięki któremu wyeliminujesz znajdujących się w pobliżu kolejnego punktu zasobów orków. Niedaleko od punktu zasobów zobaczysz Kamień Duszy - jeden z siedmiu, których zebranie będzie nowym zadaniem dodatkowym.

Zejdź na dół po schodach i wyeliminuj dwie grupki orków, nie atakuj na razie budynku widocznego w oddali. Cofnij się do osłony kryjącej, zniszcz pierwszą wieże i wybij obstawę. Pamiętając o uzupełnianiu swojej armii udaj się pod wspomniany wcześniej budynek, którego nie zniszczyłeś. Zrób to teraz. W pobliżu znajduję się jeszcze wieża Łaa, a z tyłu obsadzony bunkier i jeszcze jeden budynek produkcyjny orków.

Zanim udasz się na plac znajdujący się na północ od twojego położenia, zrekrutuj kilka nowych oddziałów, gdyż czeka cię trudna walka. Początkowo nie będzie się ona taka wydawała, lecz gdy zniszczysz znajdującą się tam wieżę Łaa wrogowie otrzymają wsparcie w tym jednostkę elitarną Megaburszujów. Po ciężkim starciu utwórz w bazie nowe oddziały, aby uzupełnić armię.

Wejdź po schodach, gdzie czekają kolejne orkowe siły broniące zabudowań. Gdy będziesz je burzył orkowie wyjdą z podziemnych korytarzy na twoich tyłach i zaatakują bazę. Odeślij część głównych sił lub wykorzystaj znajdujące się w bazie oddziały i wyeliminuj zagrożenie.

W bazie warto mieć siły szybkiego reagowania.

Po zażegnaniu niebezpieczeństwa przejdź armią na lewo, znajdziesz tam drugi kamień duszy oraz dwa budynki, które musisz zniszczyć. Powinieneś mieć w tej chwili sześć z siedmiu budowli, ostania znajduje się w północnym rogu mapy. Blisko niej znajduje się trzeci Kamień Duszy. Pozbądź się obstawy, pamiętając, że kiedy zburzysz wieżę, Gorgutz rozpocznie bombardowanie wyspy. Będziesz mieć dwie i pół minuty na ucieczkę.

Niestety miejsce, na które będziesz przenosił bazę roi się od orków. Cofnij więc swoją armię do bazy i dopiero wtedy przenieś do nowej lokacji pierwszy budynek. Natychmiast, gdy to uczynisz stwórz portal i przenieś w nowe miejsce swoją armię. Dopiero, kiedy wrogie siły będą zajęte walką teleportuj pozostałe budynki.

Na trzeciej wyspie twoim zadaniem będzie zniszczenie pięciu stert orkowego złomu. Zbuduj generatory na pobliskim punkcie zasobów, a armią zniszcz pierwszą stertę znajdującą się w twojej bazie. Gdy to zrobisz, schowaj jednostki w osłonie kryjącej i przemyśl dalszy plan ataku.

Jednostki walczące na dystans powinny szybko wyeliminować wroga w pobliżu punktu zasobów, w tym samym czasie oddziały atakujące wręcz mogą zdobyć bunkier. Bądź jednak ostrożny, ponieważ są przy nim znaczne siły wroga. Na placu przy bunkrze znajdziesz kolejną stertę złomu i aż dwa Kamienie Duszy.

Zrekrutuj nowe oddziały, zwróć uwagę na te nadające się do walki z pojazdami i ciężko opancerzoną piechotą. Będą bardzo przydatne podczas kilku najbliższych starć. Przesuwaj swoją armię stopniowo w kierunku reszty złomu, eliminując wrogie siły. Walki mogą być długotrwałe ze względu na liczebność wroga jednak nie powinny być zbyt trudne. W północno-wschodnim narożniku mapy znajdziesz przedostatni Kamień Duszy. Kiedy pozbędziesz się wszystkich stert złomu, Gorgutz ponownie rozpocznie ostrzał.

Masz dwie i pół minuty na ucieczkę z wyspy. Uważaj, gdyż w miejscu, na które przenosisz bazę znajduje się przeciwnik. Będzie tam też ostatni Kamień Duszy, po którego zdobyciu misja dodatkowa zostanie zaliczona.

Orkowie mogą poważnie uszkodzić bazę, więc szybko się ich pozbądź.

Kiedy ustanowisz już nową bazę, zabezpiecz dwa znajdujące się w pobliżu punkty zasobów. Powinieneś w tym momencie otrzymać informację, że na zlikwidowanie fortecy Gorgutza masz 25 minut, po których rozpęta on kolejną Burzę Skał. Jest to wystarczająco dużo czasu, żeby zrobić to bez pośpiechu. Zniszcz wszystkie budynki i oddziały otaczające fortecę, nie zbliżając się do niej.

Zrekrutuj jak najwięcej oddziałów, ponownie zwracając szczególną uwagę na te nadające się do burzenia budynków. Im szybciej zniszczysz fortecę, tym mniej oddziałów stracisz podczas ataku. Podczas ataku możesz wykorzystać nowo zdobytą superumiejętność Eldarów Psioniczną Burzę, która idealnie nadaje się do niszczenia licznych, silnie „upakowanych” ugrupowań przeciwnika. Możesz też za jej pomocą niszczyć też samą fortecę.


Spis treści: Dawn of War 3 - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Dawn of War 3 - kampania: Podstępne knowania


Podczas ataku na nią wrogowie będą wychodzić z podziemi i atakować twoją armię. Niech zajmą się nimi jednostki nie nadające się do ataku na budynki, Ponurzy Mściciele czy Wyjące Banshee. Kiedy forteca legnie w gruzach, misja powinna zakończyć się sukcesem.

Możesz być jednak ofiarą błędu gry, w którym po zniszczeniu fortecy zadanie nie zostanie zaliczone. Wówczas może zaistnieć potrzeba ponownego ukończenia misji.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Oczekiwanie na obraz okładki
Powiązane tematy
O autorze

Adam Thiem

Contributor

Komentarze