Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dawn of War 3 - wykorzystanie terenu: osłony, bunkry, ukrycie

Garść porad dotyczących skutecznego wykorzystania ukształtowania poziomów.

Pole bitwy w grze Warhammer 40,000: Dawn of War 3 zawiera wiele elementów, które można wykorzystać w rozgrywce. Każdy z nich, odpowiednio wykorzystany może przechylić szalę zwycięstwa na naszą korzyść. Omówimy je w tym rozdziale poradnika.


Ciężkie osłony

Są to lokacje na mapie zapewniające osłonę przed atakami dystansowymi. Zaznaczone są na minimapie ikoną przerywanego okręgu. Zajmowane na identycznych zasadach, jak punkty zasobów: do przejęcia wymagają wprowadzenia naszej jednostki piechoty do środka takiej struktury i poczekania, aż zostanie zajęta.

Powstanie w ten sposób tarcza chroniąca jednostki znajdujące się wewnątrz przed atakami dystansowymi z zewnątrz, umożliwiając prowadzenie ostrzału jednostkom w środku. Ciężkie osłony posiadają ograniczoną ilość punktów wytrzymałości i mogą zostać zniszczone przez wrogie siły dystansowe, potrzeba jednak do tego dużo czasu i znacznej siły ognia. Zniszczona w ten sposób osłona nie będzie mogła być ponownie wykorzystana.

Aby zająć taki bunkier bez konieczności wykorzystania sporych armii, należy wysłać do ataku na niego jednostki z cechą „Niweluje osłonę”. Posiada ją większość jednostek walczących wręcz - będą one mogły bezproblemowo przedostać się do środka, wyeliminować znajdującego się wewnątrz wroga, a następnie zająć osłonę dla nas.

Ciężką osłonę, tak zwany bunkier, można wykorzystać na kilka sposobów. Korzyści odniosą jednostki dystansowe, które będą mogły odeprzeć atak liczniejszego wroga nieposiadającego jednostek walczących wręcz. Skorzystać mogą na niej także siły walczące w zwarciu, gdyż będąc bezpieczne w środku, zmuszą wroga do zbliżenia się.

Serwitor pod ciężką osłoną.

Osłony kryjące i jednostki z ukryciem

Krycie się przed wrogiem przyjmuje w grze dwa oblicza. Z jednej strony mamy znajdujące się na mapie osłony kryjące, z drugiej specjalne jednostki z cechą „Ukrycie”.

Oddziały z tą zdolnością, na przykład zwiadowcy, mogą być niewidoczne dla wroga, dopóki się nie ujawnią lub nie wykryje ich jednostka z cechą „Detektor”. Ujawnienie następuje w momencie, gdy kryjące się jednostki zaatakują albo spróbują zająć punkt z zasobami lub ciężką osłonę.

Osłony kryjące są natomiast stałym elementem mapy. Mogą się w niej schować wszystkie jednostki, w tym także olbrzymie jednostki elitarne. Pozostają one niewidzialne dla wszystkich innych jednostek, dopóki nie wejdą one do tej samej osłony.

Warto zauważyć, że jednostka z cechą „Ukrycie” znajdująca się w osłonie kryjącej, pozostanie niewidoczna nawet gdy przeciwnik znajduje się w tej samej osłonie.

Elity przeznaczone do roli Zabójcy czerpią dużo korzyści z osłon, mogą one dzięki nim zaatakować pojedynczych, osamotnionych wrogów i ukryć się przed zemstą wroga.

Zwiadowcy ukryci pod osłoną kryjącą.

Wysoki teren

Jednostki zajmujące pozycję na wzniesieniu pozostają niewidoczne dla wroga znajdującego się pod nimi do momentu rozpoczęcia ataku. Jeżeli chcesz pozostać ukryty, możesz powstrzymać swoje jednostki przed atakiem wydając komendę „Wstrzymania ognia”. Może to być pomocne przy planowaniu zasadzek.


Spis treści: Dawn of War 3 - poradnik i najlepsze porady


Konsole, mosty, wrota

Na niektórych mapach znajdują się konsole służące do otwierania wrót czy opuszczania mostów. Może to odblokować nowe trasy dla naszych wojsk, umożliwiając atak na przeciwnika z niespodziewanej strony. Aby otworzyć przejście na stałe, należy zniszczyć konsolę sterującą.

Po więcej informacji zapraszamy do pozostałych rozdziałów naszego poradnika.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Oczekiwanie na obraz okładki
Powiązane tematy
O autorze

Adam Thiem

Contributor

Komentarze