Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dawn of War 3 - zasoby: rodzaje, jak zdobyć i wykorzystać

Wszystko o zasobach rekwizycji, energii i punktach strategicznych.

Dawn of War 3 - zasoby: rodzaje, jak zdobyć i wykorzystać Wszystko o zasobach rekwizycji, energii i punktach strategicznych.

Zasoby w Dawn of War 3, podobnie jak w przypadku większości strategii czasu rzeczywistego, odgrywają w grze olbrzymią rolę i poprawne korzystanie z nich jest gwarancją sukcesu. Na samym wstępie należy wyraźnie zaznaczyć, że w grze występują trzy typy zasobów:

  • rekwizycja
  • energia
  • punkty strategiczne

Rekwizycja - wykorzystywana do kupowania podstawowych jednostek piechoty, ulepszania zdolności maszyn i budowania budynków. Generowana jest przez posiadane generatory rekwizycji zbudowane na punktach z zasobami.

Energia - wykorzystywana do zakupu maszyn, ulepszeń piechoty i wznoszenia zaawansowanych typów budynków. Pozyskiwana przez posiadanie generatorów energii na kontrolowanych punkach zasobów.

Punkty strategiczne (elitarne) - niezbędne do przyzywania jednostek elitarnych i korzystania z superumiejętności. Generowane wraz z upływem czasu (1 punkt co 120 sekund). Postawienie generatora punktów strategicznych skraca czas do 90 sekund.


Zdobywanie zasobów

W Dawn of War 3 zasoby są pozyskiwane z generatorów umieszczonych na specjalnych punktach. Pozyskiwanie ich jest ważnym elementem rozgrywki, niezbędnym do sukcesu w grze. Aby zająć punkt z zasobami należy przemieścić jednostki do niego i zaczekać, aż okrąg zapełni się całkowicie.

Proces zdobywania zasobów.

Kolor punktu zmieni się wtedy z białego (neutralny) na kolor odpowiadający twojej drużynie. Jeżeli wroga jednostka będzie razem z twoimi siłami na punkcie zasobów, zdobywanie go zostanie wstrzymane do czasu pozbycia się przeciwnika. Po zajęciu punktu musisz zbudować na nim generatory wytwarzające surowce - sam zdobyty punkt z zasobami nie produkuje żadnych surowców.

Pierwszy zbudowany generator rekwizycji kosztuje 20 energii, a cena każdego kolejnego wzrasta o 20%. Podobnie sprawa ma się z generatorami energii - za pierwszy zapłacisz 80 rekwizycji, każdy następny będzie droższy o 20%. Generator punktów strategicznych kosztuje 80 rekwizycji i 20 energii, ale jego cena wzrośnie o 20% za każdy posiadany generator danego rodzaju.

Liczba generatorów, które możesz postawić na punkcie jest ograniczona. Każdy punkt ma określoną liczbę małych, kolorowych punkcików dookoła. Każdy taki znacznik odpowiada jednemu generatorowi, przy okazji określając jego typ. Generatory rekwizycji na pomarańczowych znacznikach, generatory energii na niebieskich, a te od punktów elitarnych na fioletowych.


Ulepszanie zdobytych punktów

Każdy punkt zasobów można ulepszyć. Kosztuje to 250 rekwizycji oraz 50 energii i zwiększa wydobycie w danym punkcie o 25%. Punkt można ulepszać trzykrotnie, uzyskując z niego 75% więcej zasobów. Dotyczy to tylko generatorów energii i rekwizycji. Punkt, na którym znajduje się tylko generator punktów strategicznych nie może być ulepszony.

Możesz także polepszyć obronność punktów z zasobami, budując na nich posterunki nasłuchowe. Wymagają one, w przeciwieństwie do generatorów, udziału budowniczego.

Posterunki zapewniają małe działko atakujące wrogów znajdujących się w pobliżu. Zarówno ono jak i generatory muszą być zniszczone przed przejęciem punktu. Sam posterunek nasłuchowy nie zapewni ochroni przed dużą armią, ale może kupić czas niezbędny do przybycia odsieczy.

Posterunek gotowy do walki z nadciągającym przeciwnikiem.

Spis treści: Dawn of War 3 - poradnik i najlepsze porady

Zobacz też: Dawn of War 3 - jednostki, wojownicy, oddziały i budynki


Fazy eskalacji

W potyczkach sieciowych ilość pozyskiwanych zasobów zależy także od fazy eskalacji. Wpływa ona również na stopień refundacji zasobów w przypadku śmierci jednostki. Gra rozpoczyna się podczas 1 fazy eskalacji, a poziom ten zwiększa się co 10 minut, osiągając maksymalną 4 fazę po pół godzinie gry.

  • 1 faza - śmierć jednostki zwraca 25% zasobów niezbędnych do jej stworzenia. Wieże Łaa zapewniają 1 małą stertę złomu.
  • 2 faza - śmierć jednostki zwraca 15% surowców. Wieże Łaa zapewniają 2 średnie sterty złomu, otrzymujesz 50% więcej zasobów z generatorów; wytrzymałość rdzenia mocy, ciężkiej osłony i budynku celu zostaje zwiększona o 50%, a posterunków nasłuchowych o 25%.
  • 3 faza - śmierć jednostki zwraca 5% zasobów. Wieże Łaa zapewniają 2 średnie sterty złomu, otrzymujesz 100% więcej zasobów z generatorów; wytrzymałość rdzenia mocy, ciężkiej osłony i budynku celu zostaje zwiększona o 100%, a posterunków nasłuchowych o 50%.
  • 4 faza - śmierć jednostki nie zwraca żadnych zasobów. Wieże Łaa zapewniają 2 duże sterty złomu, otrzymujesz 150% więcej zasobów z generatorów; wytrzymałość rdzenia mocy, ciężkiej osłony i budynku celu zostaje zwiększona o 150%, a posterunków nasłuchowych o 75%.

Po więcej informacji zapraszamy do pozostałych rozdziałów naszego poradnika.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Oczekiwanie na obraz okładki
Powiązane tematy
O autorze

Adam Thiem

Contributor

Komentarze