Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dawn of War 3 - kampania: Mania wielkości

Pierwsza część przygody Orków.

W drugiej misji kampanii będziesz dowodził orkami i ich liderem Gorgutzem. Twoimi przeciwnikami będą żołnierze Imperium, a pod koniec potyczki ich miejsce zajmą Eldarzy.

Przeskocz Gorgutzem na mur znajdujący się naprzeciwko, używając Hfytoszpona. Następnie przyłącz oddział Szczelców. Poruszając się wzdłuż muru napotkasz przeciwnika, wyeliminuj go przy pomocy zdolności Krenciszpona.

Korzystając z niej Gorgutz odbija pociski przeciwnika, chroniąc siebie i pobliskie jednostki przed ostrzałem. Może także uderzyć Krenciszponem w ziemię, tym samym odrzucając i raniąc przeciwnika - umiejętność ta nosi to nazwę Miażdżyszpon.

Pierwsza potyczka jako Orkowie.

W pobliżu bunkra obsadzonego przez jednostki przeciwnika dołączy do ciebie odział do walki w zwarciu - Chopaki. Użyj ich do wyeliminowania wrogów w bunkrze. Bez problemów przejdą oni przez pole chroniące przed pociskami i rozprawią się z przeciwnikiem. Idź dalej drogą na wschód.

Aby uniknąć ostrzału wieżyczki, przekradnij się swoimi jednostkami przez osłonę kryjącą. Chroni ona oddziały przed wzrokiem nieprzyjaciela, chyba że ten znajduje się w tej samej osłonie. Po drugiej stronie wskocz Gorgutzem na mur, z którego ludziaki ostrzeliwują twoje jednostki.

Możesz je pokonać Kręciszponem, a następnie użyć Miażdżyszpona, by zniszczyć konsolę sterującą bramami. Nie atakuj od razu wroga na dole - jeżeli poczekasz chwilę, pomogą ci jednostki atakujące przez główną bramę. Po wyeliminowaniu ostatniego przeciwnika uruchomi się scenka przerywnikowa.

Pamiętaj o możliwości rekrutacji nowych jednostek przy użyciu stosownego budynku.

Od teraz masz do dyspozycji obóz, którego nie możesz stracić, gdyż skutkuje to przegraną misją. Na szczęście, w tym scenariuszu wróg nie będzie dokonywał ataków bezpośrednio na niego. Uzupełnij straty w swoich oddziałach i zajmij nimi punkt zasobów znajdujący się w bazie. Wybuduj na nim generatory. Za pomocą Pentaków zbuduj w dowolnym miejscu bazy Hatkę Chopakuf, będzie ona służyła do rekrutowania podstawowych jednostek piechoty.

Ulepsz jedną ze swoich jednostek za pomocą złomu, znajdującego się przy wieży Łaa. Wybuduj także drugą wieżę, żeby móc szybciej ulepszać nowo tworzone jednostki. Po wykonaniu wszystkich zadań w bazie wyrusz swoimi jednostkami bojowymi na północ przez otwartą właśnie bramę. Na moście użyj Kręciszpona, żeby chronić swoje jednostki przed ostrzałem z wieżyczek - podejdź do nich i je zniszcz.

Wieżyczki w początkowych fazach rozgrywki mogą napsuć sporo krwi.

W tym czasie w bazie twórz nowe jednostki Szczelców i Chopaków. Postaraj się, aby tych drugich było dwa razy więcej, gdyż to jednostki walczące wręcz będziesz najczęściej tracił w walce. Pamiętaj, aby je koniecznie ulepszyć złomem znajdującym się przy wieżach Łaa, staną się wtedy silniejsze, a Szczelcy otrzymają zdolność rzutu granatem. Wzmacniaj nimi swoje główne siły, pilnując, żeby nie zużyć całej rekwizycji, gdyż może ci jej zabraknąć w kluczowym momencie.

Swoją armią dotrzyj do kolejnego punktu z zasobami. Zajmij go i wybuduj na nim generatory. Oczyść teren wokół, eliminując jednostki wroga. Staraj się nie rozdzielać swoich sił i pozbywać się wrogów pojedynczo, gdyż inna strategia może narazić cię na niepotrzebne straty.

Po otwarciu kolejnych wrót udaj się przez nie na północny-wschód w kierunku kolejnego punktu z zasobami. Uważaj na znajdującą się przy nim wieżyczkę oraz bunkier - zniszcz je, pamiętając o możliwości osłony przed ostrzałem dzięki Kręciszponowi. Cały czas uzupełniaj straty, nowe jednostki twórz bez przerwy, bardzo przydadzą się pod koniec misji. Przy głównym bohaterze staraj się na razie mieć co najmniej pięć oddziałów.

Po zregenerowaniu sił i wybudowaniu generatorów rusz w kierunku wskazanym przez znacznik. Nie powinieneś mieć problemów z rozbijaniem kolejnych jednostek przeciwnika aż do momentu, gdy dotrzesz do bunkra. Osłaniając Gorgutzem swoje jednostki podejdź do niego i wyeliminuj jego załogę.

Idąc na wschód od bunkra zorientujesz się, że wojska Imperium są atakowane przez Eldarów. Możesz dać im szansę pobić się między sobą, jednak Eldarzy dysponują zdecydowaną przewagą i walka nie będzie długa.

Swoją armią koniecznie zniszcz konsolę sterującą, aby na skróty móc dostać się do bazy. Skorzystaj z tej opcji, jeżeli musisz zregenerować swoje jednostki. Uzupełnij swoją armię siłami z bazy i dopiero posiadając około 10 jednostek rusz na wojska nieprzyjaciela. Walcząc z Eldarami nie pozwalaj ich oddziałom regenerować tarcz. Staraj się w tym celu skupiać ostrzał na pojedynczych jednostkach.

Zniszczenie sterowania bramą znacznie przybliży cię do głównego celu.

Po oczyszczeniu z Eldarów pierwszego obszaru musisz przejść przez platformę, żeby dotrzeć do miejsca wskazanego znacznikiem. Bądź ostrożny, ponieważ u szczytu schodów znajdują się duże siły Eldarów wraz z pojazdem antygrawitacyjnym. Nie pozwól im rozbić swoich jednostek dystansowych, osłaniaj je ulepszonymi Chopakami. Po pokonaniu wrogów na platformie oraz w okolicy znacznika, uruchomi się filmik i otrzymasz nowe zadanie - obrony wielkiego działa.

Zgromadź wszystkie siły w jego okolicy, im będzie ich więcej, tym lepiej. Odpieraj ataki czekając, aż działo się naładuje. Spróbuj wtedy z niego wystrzelić. Niestety, tym razem działo nie zadziała, daj mu więc czas na ponowne naładowanie. Wykonaj kolejną próbę - nieszczęśliwie orkowa technologia i tym razem zawiedzie. Przy trzeciej próbie działo wystrzeli, eliminując wszystkie pobliskie jednostki przeciwnika, a dzięki potężnemu odrzutowi przemieści się w stronę bazy.


Spis treści: Dawn of War 3 - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Dawn of War 3 - kampania: Fałszywi prorocy


Wielkie działo robi wrażenie, choć początkowo okaże się niezbyt dopracowaną technologią.

Przesuń obronę bliżej bazy i działa. Ponownie odpieraj coraz silniejsze ataki Eldarów, którzy będą używać między innymi pojazdów antygrawitacyjnych typu Żmija. Uzupełniaj swoją armię jednostkami z bazy, pamiętaj o wykorzystywaniu zdolności specjalnych, w szczególności rzutu granatem oraz Kręciszpona.

Gdy tylko działo się naładuje, wystrzel z niego, przesuwając je o poziom w dół. W tym momencie od wygrania misji będzie cię dzielić jeszcze jeden wystrzał z działa. Zrób wszystko, żeby odciągnąć uwagę wroga na czas wystarczający do ponownego jego naładowania. Gdy wystrzelisz, misja zakończy się powodzeniem.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Oczekiwanie na obraz okładki
Powiązane tematy
O autorze

Adam Thiem

Contributor

Komentarze