Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Techland tworzy centrum badań i rozwoju za 40 mln złotych

Otwarcie w 2020 roku.

Techland poinformował, że do końca listopada 2020 planuje otwarcie we Wrocławiu rozbudowanego centrum badań i rozwoju, koncentrującego się na wsparciu strony technologicznej nadchodzących gier.

Jak podano w komunikacie, koszt inwestycji to około 40 milionów złotych, w tym 11 mln pozyskanych z jednego z programów Unii Europejskiej.

„Specyfika branży gier na ogół bazuje na wynikach własnych poszukiwań, gdyż nie ma rozwiązań, które są gotowe. Trzeba je wykreować. Badania trwają cały czas: koniec jednych jest początkiem następnych” - komentuje Michał Ostojski, dyrektor operacyjny w Techlandzie.

„Poszukujemy specjalistów z wielu dziedzin do zespołów we Wrocławiu i Warszawie. To z kolei zwiększa zapotrzebowanie na przestrzeń, dlatego stawiamy kolejny budynek we Wrocławiu, natomiast w Warszawie przenieśliśmy cały zespół do nowoczesnego, większego biura” - dodaje.

Techland już od wielu, wielu lat rozwija własną technologię dla wszystkich gier studia - Chrome Engine. Najnowsza, szósta wersja silnika napędzała Dying Light i odświeżone wersje Dead Island, lecz korzenie tego rozwiązania sięgają jeszcze strzelanki Chrome z 2003 roku, skąd pochodzi też nazwa.

Chrome Engine 6 w Dying Light to między innymi system Natural Movement do swobodnego poruszania się po mieście, a także Wirtualne Miasto, do kreowania realistycznych środowisk urbanistycznych.

Warto przypomnieć, że Techland rozwija obecnie między innymi „prototyp interakcji z przeciwnikami nietypowych rozmiarów, dla gier z kategorii FPP, action-RPG, rozgrywanej w autorskim świecie fantasy” - jak wnioskuje zespół z Warszawy. Czyżby polskie Ico?

Firma z centralą we Wrocławiu szykuje jednak nie jeden, a dwa projekty, które łącznie pochłoną podobno 300 milionów złotych. Poza wspomnianym światem fantasy, drugą pozycją będzie najpewniej kontynuacją największego hitu studia, czyli Dying Light.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze