Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Mass Effect: Andromeda - Peebee: wszystkie zadania

Sojusznicy i związki: misje lojalnościowe dla Peebee - Tajny projekt, Wycieczka do muzeum, Skaner Porzuconych, Tesk z odzysku, Tajemniczy sygnał Porzuconych.

Dostęp do zadania otrzymasz dość szybko, bo po zbadaniu krypty na Eos w ramach operacji priorytetowej Lepsze początki. Sprawdzaj regularnie swoją skrzynkę pocztową za pomocą terminala pocztowego na Tempeście, gdzie w końcu powinna pojawić się wiadomość od Peebee o temacie Porz-tech.

Okazuje się, że do tajnego projektu Peebee potrzeba już tylko jednej części. Pojawiając się na Tempeście będziesz informowany o nowej poczcie lub o tym, że Peebee chce z tobą porozmawiać. Wreszcie swoje kroki będziecie musieli skierować na Voeld. Tym samym rozpoczniesz pierwsze z niżej opisanych zadań:

  • Tajny projekt
  • Wycieczka do muzeum
  • Skaner Porzuconych
  • Tesk z odzysku
  • Tajemniczy sygnał Porzuconych

Zadanie: Tajny projekt

Zmierzamy na Voeld, nieco na północny wschód od centrum mapy. Zauważysz tam znacznik, który zaprowadzi cię do pozostałości po konstrukcji Porzuconych. Na miejscu zniszcz zastane boty, po czym podejdź do artefaktu Porzuconych i połącz się z nim za pomocą interakcji. Przed tobą kolejna zagadka z glifami, do której potrzebny ci jest jeszcze jeden symbol.

Lokalizacja brakującego symbolu i sposób na rozwiązanie zagadki.

Klasycznie już w takiej sytuacji włącz skaner i spójrz w ziemię. Zauważysz żółty przewód prowadzący do glifu po prawej stronie. Musisz tylko zajść niewielką ściankę z drugiej strony. Po zbadaniu glifu możesz przystąpić do rozwiązywania zagadki, którą przedstawiamy na powyższym obrazku. W ten sposób pozyskałeś technologię Porzuconych na Voeld. Udaj się na Tempesta, gdzie porozmawiasz z Peebee.

Po krótkim dialogu udajemy się na Nexusa, gdzie z mieszkaniu Peebee na górnym piętrze obszaru ogólnego przyglądamy się jej tajnemu projektowi. Od tego momentu będziesz mógł korzystać z mocy WI Porzuconych, czyli Zapa, sterowanego Obserwatora Porzuconych walczącego po twojej stronie. W tym momencie otrzymasz informację, że zadanie zostało wstrzymane. Tak naprawdę zmieni po prostu swoją nazwę. Udaj się na Tempesta, aby sprawdzić skrzynkę pocztową.


Zadanie: Wycieczka do muzeum

Po wizycie w mieszkaniu Peebee sprawdzamy wiadomość o temacie Aj, aj, Aya! Peebee prosi w niej o spotkanie w archiwum historycznym na Ai. Udajemy się zatem na tę planetę i zmierzamy do muzemu, gdzie dziewczyna już na nas czeka. Po rozmowie ta część zadania zostanie automatycznie zakończona i zarazem zmieni swoją nazwę. Udajemy się na Tempesta, aby odczytać kolejną wiadomość.


Zadanie: Skaner Porzuconych

Po ukończeniu poprzedniej części zadania zmierzamy na Tempesta, gdzie odczytujemy wiadomość o temacie Nowy projekt. Odwiedź Peebee w jej kwaterze, po czym zmierzaj na Eos. Na cyplu południowego jeziora zauważysz znacznik misji. Gdy tam dotrzesz, aktywuj znajdującą się konsolę, aby z wody wyłoniły się konstrukcje umożliwiające przejście do pozostałości po Porzuconych.

Aktywacja konsoli sprawi, że nad wodą powstanie przejście do konstrukcji na środku zbiornika.

Wspinając się po kolejnych pojawiających się konstrukcjach przygotuj się na sporo walki z botami. Nie będą to wymagające potyczki, jednak uważaj, aby nie spaść do wody podczas manewrów. W końcu dotrzesz na niewielką wysepkę, na której połączysz się z kolejnym artefaktem Porzuconych. Możesz już udać się na Havarl, a następnie w jej północne części. Wejdziesz tam do podziemi. Ten etap najlepiej wykonać po zakończeniu misji Umierająca planeta. Dzięki temu wnętrza nie będą już tak niebezpieczne.

Trzymaj się korytarzy z prawej strony, a w większej komnacie skręć w prawo na pojawiający się mostek do widocznych na obrazku drzwi.

Otwórz znajdujące się drzwi i skorzystaj ze studni grawitacyjnej, aby przenieść się na niższy poziom. Tam, na pierwszym rozwidleniu, skręć w prawo i kontynuuj podróż. Po dotarciu do większej komnaty uporaj się z botami, po czym spójrz w prawo. Po pojawiającym się moście dotrzesz do niewielkiego pomieszczenia, w którym przebywa Rylie. Po krótkim dialogu zyskasz wymagany przedmiot. Teraz udajemy się na Kadarę i zjeżdżamy do slumsów.

Obok skrzyń znajduje się kolejny z poszukiwanych artefaktów.

Na skraju szczytu w środkowej części w oznaczonym miejscu znajdziesz konstrukcję Porzuconych. Tym razem pojawią się bandyci. Po ich pokonaniu zwróć uwagę na wielkie skrzynie widoczne na powyższym obrazku. Tuż obok nich na ziemi znajduje się kolejny artefakt Porzuconych. Podnieś przedmiot, po czym wróć do głównej części miasteczka na Kadarze. Spotkasz się tam z Peebee i porozmawiasz przez krótką chwilę.


Zadanie: Tesk z odzysku

Kolejną część zadania odblokujesz dopiero po jakimś czasie. Przebywając na Tempeście zostaniesz poinformowany o aktualizacji zadania, które doprowadzi do spotkania z Peebee w barze na Kadarze. Tam zastraszamy niejakiego Samricka i udajemy się na Elaaden, a dokładniej w jej południowo-zachodnie krańce.

Znajduje się tam niewielki budynek złomiarzy. Wchodzimy do środka i rozmawiamy z jedną ze złomiarek. Dobijamy targu i odzyskujemy wymagany przedmiot, po czym zmierzamy na Tempesta, gdzie rozmawiamy z Peebee. Zadanie po raz kolejny zmieni swoją nazwę.


Zadanie: Tajemniczy sygnał Porzuconych

Po dialogu w kapsule ratunkowej na Tempeście zmierzamy do układu Inalaara, a dokładniej do Pas-10. Okazuje się, że nie można tam wylądować, dlatego wybieramy opcję aktywacji wulkanu. Wybieramy drużynę, w której musi znaleźć się Peebee. W przerywniku sytuacja się nieco komplikuje i za pomocą kapsuły ratunkowej trafiamy na planetę.

Skręcamy lekko w lewo i przeskakujemy na drugą stronę potoku z lawy. Docieramy do blokady z monolitu. Włączamy skaner i spoglądamy w prawo. Zauważamy żółty przewód prowadzący do rozżarzonej skały. Niszczymy ją za pomocą dowolnej broni, po czym aktywujemy znajdujący się tam węzeł zasilania Porzuconych.

Zniszcz wskazaną skałę, aby odblokować dalsze przejście.

Po drugiej stronie aktywujemy zieloną konsolę Porzuconych, dzięki czemu zyskujemy wsparcie oswojonego bota. Spójrz w górę za pomocą skanera, gdzie zauważysz i zbadasz kolejny węzeł zasilania Porzuconych. Przyjazna maszyna otworzy wówczas kolejne przejście. Zmierzaj korytarzem, aż dotrzesz na powierzchnię. Zeskocz na niższy poziom i kieruj się w prawo. Pokonaj zastanych Porzuconych i aktywuj konsolę na wyższej platformie, a następnie kolejną na skraju przepaści.

Ta musi być zkahowana, co potrwa dłuższą chwilę. W tym czasie odpieraj ataki nadciągających Porzuconych. Po zakończeniu hakowania zostanie stworzony most nad lawą. Przejdź po nim i zmierzaj do kolejnego znacznika. Przeskanuj szczelinę w skale i cofnij się do wskazanego znacznikiem głazu. Rozwal go i aktywuj odkrytą w ten sposób konsolę.

Czeka cię kolejna walka z Porzuconymi, w tym także niebezpiecznymi niszczycielami. Po odparciu ataku raz jeszcze skanujemy szczelinę, a pozyskany wcześniej obserwator zrobi resztę roboty za ciebie. Przeskakujemy na drugą stronę lawy i przeciskamy się dalej. W jaskini skanujemy pionową kolumnę, po czym aktywujemy konsolę obok i skanujemy czerwony węzeł na ścianie nad zamkniętymi wrotami.

Próbuj pozbywać się większości wrogów zanim zdąża zeskoczyć na dolny poziom pomieszczenia.

Docieramy do wielkiego pomieszczenia. Po zeskoczeniu na niższy poziom odpieramy atak grupy Kalindy. Spójrz w kierunku zachodnim i obserwuj wyższe części pomieszczenia, skąd pojawiać się będą wrogowie, a w późniejszej fazie bitwy także niebezpieczne hydry. Po uporaniu się z zagrożeniem aktywujemy konsolę na środku, a następnie skanujemy węzeł nad lawą. Przechodzimy przez powstałe w ten sposób przejście.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też: Mass Effect: Andromeda - wszystkie misje poboczne (spis alfabetyczny)


W przerywniku filmowym decydujemy czy uratować Kalindę. Jeśli nie chcesz tego zrobić, obserwuj prawy dolny róg ekranu. Gdy pojawi się tam ikona, będziesz miał krótką chwilę na oddanie strzału. Peebee nie będzie jednak zadowolona z rozwiązania tego typu. Niezależnie od wyboru będziesz miał nieco ponad minutę na ewakuację.

Biegnij zatem używając najkrótszej drogi do znacznika, który poprowadzi cię przez niewielkie jaskinie, a finalnie doprowadzi do statku, którym ewakuujecie się i traficie z powrotem na Tempesta. Po ukończeniu tego zadania zdobędziesz lojalność Peebee.

Read this next