Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Mass Effect: Andromeda - Elaaden: pozostałe zadania w Helejosie, cz. 4

Zadania w Helejosie: Kolonizacja Elaaden, Pech, Rosnące napięcie, Uratuj wyniki krogańskich badań doktora Okeera, Poszukaj Ljety.

Poniżej znajdziesz opisy kilku zadań w Helejosie dotyczących planety Elaaden. Do drugiego z nich dołączyliśmy obrazek wraz z mapą pokazującą miejsce startu misji. Pozostałe z zadań na poniższej liście mają przy sobie cyfry, które odnoszą się do poniższej mapy. Wnętrza przedstawiają bazę krogan, którą odnajdziesz niedługo po pierwszym wylądowaniu na planecie. Poniżej znajdziesz opisy następujących zadań:

  • Kolonizacja Elaaden
  • Pech
  • Rosnące napięcie (1)
  • Uratuj wyniki krogańskich badań doktora Okeera (2)
  • Poszukaj Ljety (3)

Pierwsza opisywana misja odnosi się do założenia placówki na planecie. Tym razem nie musisz aktywować monolitów, ale będziesz musiał spełnić inne warunki, o których piszemy nieco niżej.


Zadanie: Kolonizacja Elaaden

Jeśli chcesz założyć placówkę na Elaaden, musisz osiągnąć zdatność planety na poziomie minimum 40 procent. Aby to zrobić, musisz między innymi zająć się noclegownią złomiarzy, co opisujemy w zadaniu Noclegownia. Oprócz tego musimy także rozładować napięcie w krogańskiej kolonii, co naturalnie prowadzi nas do misji Poszukaj skradzionego rdzenia napędu.

Duży bonus do zdatności planety otrzymasz także po ukończeniu misji Źródło wody. Gdy uzyskasz zdatność planety na wspomnianym poziomie, wystarczy udać się we wskazane przez znacznik na mapie miejsce i wykonać interakcję na nadajniku placówki, powołując ją jednocześnie do życia.


Zadanie: Pech

Początek tego zadania jest niedaleko od punktu startowego planety Elaaden. Wystarczy, że udasz się niezbyt daleko w kierunku północno-wschodnim, gdzie na dole niewielkiego leja zauważysz niewielki statek i stojącą obok postać. Porozmawiaj z Norą Tallis, bo tak właśnie nazywa się kobieta, a następnie ruszaj do wskazanego przez niej miejsca niedaleko na południe.

W tym miejscu rozpoczniesz opisywaną misję.

Naszym celem jest odnalezienie silnika promu Nory. W miejscu wskazanym przez kobietę, w budynku między niewielkimi skałami, odnajdziesz niejakiego McCrone'a, który wyjawi ci współrzędne miejsca, gdzie może znajdować się część promu. Udajemy się zatem do gangu kierowanego przez niejakiego Axiusa.

Wystarczy, że ruszysz nieco na wschód, a już niebawem natkniesz się na niewielką bazę. Gdy podjedziesz do niej wystarczająco blisko, będziesz musiał pokonać niezbyt liczną grupę przeciwników. Następnie wejdź na wyższy poziom, gdzie ze skrzyni transportowej pozyskasz silnik. Wróć z częścią do zleceniodawcy, po czym misja dobiegnie końca.


Zadanie: Rosnące napięcie

Misja staje się dostępna po rozmowie z szamanem Kortikiem (1), który poprosi cię o pomoc w odprawieniu pewnego rytuału. Aby mogło do niego dojść, musisz najpierw udać się do rezerwatu dzikich biesów. Wyjdź zatem z lokacji Nowa Tuchanka, czyli bazy krogan, a następnie udaj się do wskaźnika misji nieco na zachód.

O ile jeden bies raczej nie stanowi zbyt dużego wyzwania, trzy to już nie przelewki.

Podejdź do wskazanego miejsca i wykonaj interakcję, aby podłożyć przynętę. Twoim zadaniem jest oswojenie biesa, który pojawi się po kilku chwilach. Musisz po prostu go pokonać, po czym wrócić do szamana Kortika i porozmawiać. Następnie wychodzimy na zewnątrz, gdzie spotykamy Grena.

Po krótkim dialogu zostajemy przeniesieni na podziemną arenę, gdzie rozpoczynamy Rytuał Jedności. Po prawdzie polega on po prostu na pokonanie trzech biesów. W zależności od skali rozwinięcia postaci i momentu, w którym przystępujesz, walka może być zarówno bardzo prosta jak i trudna. Pamiętaj, że biesy powinieneś trzymać możliwie na dystans, gdyż najniebezpieczniejsze są właśnie w zwarciu. Po ich pokonaniu porozmawiaj z Varką i Grenem, aby zakończyć zadanie.


Zadanie: Uratuj wyniki krogańskich badań doktora Okeera

Na skraju krogańskiej bazy, w jej zewnętrznej części, rozmawiamy z krogańskim genetykiem (2) i jego asystentem. Z rozmowy dowiadujemy się o słynnym doktorze Okeerze i jego badaniach, które wyniki przez pomyłkę trafiły do złomiarzy. Udajemy się zatem niedaleko w kierunku południowo-zachodnim.

Jest to niewielkie zadaszenie, pod którym znajduje się terminal do zhakowania. Wykonujemy interakcję na konsoli, po czym przez dwie i pół minuty odpieramy ataki przeprowadzane przez pojawiające się posiłki. Prawdopodobnie będą to tylko dwa statki z nielicznymi grupami przeciwników, walka więc nie będzie zbyt wymagająca. Po potyczce oddajemy wyniki badań doktorowi z Nowej Tuchanki.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też: Mass Effect: Andromeda - wszystkie misje poboczne (spis alfabetyczny)


Zadanie: Poszukaj Ljety

Misję odblokujesz rozmawiając z Rorikiem na północnym krańcu bazy krogan. Mężczyzna wspomni ci o jego angarskiej przyjaciółce, którą musimy odnaleźć. Otrzymujemy przedmiot, który w razie powodzenia misji mamy oddać kobiecie. Najpierw udajemy się do Raju, czyli lokacji w południowo-wschodniej części Elaaden, gdzie rozmawiamy z Velonią.

Przed wejściem do centrum medycznego na Ai musi przeskanować cię i zdezynfekować specjalne urządzenie wiszące na ścianie przy drzwiach.

Podczas rozmowy poruszamy temat Ljety, a następnie udajemy się na Kadarę. Na terenie planety nie zjeżdżamy do slumsów, ale pozostajemy w dokach, gdzie odnajdujemy niejakiego Colta Daltona. Mężczyzna przekierowuje nas na wyższy poziom doków, gdzie zapoznajemy się z rejestrami dokowania. Te prowadzą nas na Ayę.

Po dotarciu na wspomnianą planetę udajemy się we wskazane na powyższym obrazku miejsce. Na niższym poziomie przy drzwiach do centrum medycznego znajduje się urządzenie do dezynfekcji. Po skorzystaniu z niego wchodzimy do środka, gdzie odnajdujemy Ljetę. Po rozmowie z kobietą misja dobiegnie końca.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Mass Effect: Andromeda

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Komentarze