Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Mass Effect: Andromeda - Kadara: pozostałe zadania w Helejosie, cz. 3

Zadania w Helejosie: Baza kolektywu, Szarlatan szarlatana, Sygnał SOS, Zielarze, Rozbita rodzina.

Poniżej prezentujemy pięć mniejszych zadań dotyczących planety Kadara. Pierwsze dwa są ze sobą ściśle powiązane, tak samo jak trzy ostatnie, dlatego ich opisy znajdziesz na jednej stronie. Poniżej przedstawiamy następujące zadania:

  • Baza kolektywu
  • Szarlatan szarlatana
  • Sygnał SOS
  • Zielarze
  • Rozbita rodzina

Zadanie: Baza kolektywu; Szarlatan szarlatana

Zadanie Baza kolektywu rozpoczynamy po rozmowie z Lynx, którą spotykamy w jaskini na Kadarze. Miejsce wskazujemy na poniższej mapie. W rozmowie z kobietą wspomniana zostanie inna postać, Crux. Sprawuje ona rządy w bazie w głębszej części jaskini. Po aktywacji misji kierujemy się zatem do zabudowań, na najwyższy poziom.

Rozmawiamy z Crux, która wprowadza nas w pewną tajemnicę dotyczącą oszusta. W ten sam sposób aktywujemy misję Szarlatan szarlatana, która jest naturalną kontynuacją poprzedniego. Tym razem musimy przeskanować pięć wskazanych osób. Podejrzewa się je o współpracę z oszustem. Wiadomo tylko tyle, że podejrzany zostawia humanoidalne ślady stóp i może mieć na sobie ślady siarki.

W miejscu określonym zielonym okręgiem znajduje się jaskinia, w której zaczynasz od północy. Strzałka wskazuje drzwi, za którymi spotkamy się z niejaką Lynx.

Chociaż dałoby się wskazać od razu podejrzanego, aby zakończyć misję musisz zbadać całą piątkę. Wszyscy znajdują się w bezpośredniej okolicy. Po zbadaniu wszystkich skanerem musisz nawiązać kontakt z Dorado i Lynx. Pierwsza postać będzie wyraźnie zestresowana podczas rozmowy, a także wyczuwalna będzie od niej woń siarki. Koniecznie musisz z nią poprowadzić temat tak, aby wyluzowała, a następnie wspomnieć o siarczanych źródłach.

Z kolei na ciele Lynx będą zauważalne charakterystyczne ślady. Po krótkiej rozmowie z drugą z podejrzanych okaże się jednak, że tak nie opuszczała jaskini od wielu tygodni, co naturalnie skreśla ją z listy. Wracamy zatem do Crux, której mówimy, że prawdopodobnie mamy trop oszusta. Po krótkim dialogu misja dobiegnie końca.


Zadanie: Sygnał SOS; Zielarze

O tym zadaniu dowiedzieć się możesz przypadkowo, podróżując po planecie Kadara. W pewnym momencie, poprzez interkom, otrzymasz sygnał SOS, który prowadzi do północno-zachodniej części mapy. Są to najdalsze krańce, a wcześniej nie ma zbyt blisko żadnego punktu szybkiej podróży. Przygotuj się zatem do całkiem długiej przejażdżki.

W tym miejscu, nad niewielkim jeziorem, znajduje się budynek, z którego pochodził sygnał SOS.

Wchodzimy do niewielkiego budynku znajdującego się na powyższym obrazku. W środku zastajemy dwóch mężczyzn, którzy zachowują się dość dziwnie. Rozmawiamy z jednym z nich, aby dowiedzieć się, że potrzebują lampy ultrafioletowej do utrzymania tajemniczej rośliny przy życiu. Możemy zaproponować mężczyznom pomoc w odnalezieniu działającej i w tym momencie pierwsza część zadania się kończy. Możesz opcjonalnie zapoznać się z trzema datapadami leżącymi w pobliżu, a także przeskanować lampę i rośliny.

Zanim będziesz mógł wejść do wskazanego budynku, musisz porozmawiać z kobietą przy drzwiach. Aktywuj zadanie Zielarze rozmawiając z uchodźcą w środku.

Jeśli chcesz zakończyć ten wątek, musisz zdobyć lampę. Najłatwiej będzie to zrobić rozmawiając z uchodźcą przedstawionym na powyższym obrazku. Odda ci lampę ultrafioletową, którą zaniesiesz do mężczyzn na północno-zachodnim krańcu mapy, kończąc tym samym misję dodatkową Zielarze.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też: Mass Effect: Andromeda - wszystkie misje poboczne (spis alfabetyczny)


Zadanie: Rozbita rodzina

W powyższym miejscu spotkasz także niebieskoskórą kobietę, również uchodźcę. Po rozmowie z nią dowiesz się, że ich sprzęt łącznościowy uległ awarii. Wychodzimy zatem na zewnątrz, gdzie skanujemy antenę na szczycie budynku (1). Okazuje się, że jest zepsuta, dlatego musimy wskoczyć na szczyt i ją naprawić (2).

Proces naprawy sprzętu jest bardzo prosty, choć dostanie się na górę może być nieco kłopotliwe.

Trudność tego procesu polega na tym, że wysokość jest dość znaczna, a nasza postać nie zawsze będzie chciała ochoczo zawisnąć na barierce. Może zdarzyć się sytuacja, że będziesz musiał powtarzać kilkukrotnie skok. Staraj się być możliwie najbliżej punktu zaczepiania, a w razie czego próbuj wskoczyć tam podchodząc z różnych stron. Na górze wykonaj po prostu interakcję, a misja się zakończy.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Mass Effect: Andromeda

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Komentarze