Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Mass Effect: Andromeda - Kadara: monolity i glify

Wszystkie zagadki i łamigłówki na Kadarze.

Zdatność planety Kadara już na samym początku pozwala na wiele. Nie ma tam ani wysokich, ani niskich temperatur, żadnego promieniowania, więc po zdecydowanej większości obszaru można poruszać się bez ograniczeń. Jedynie trzeba uważać na zbiorniki skażonej wody - po wpadnięciu do nich pieszo lub Nomadem czeka nas niemal natychmiastowa śmierć.


Chętni mogą doprowadzić jednak do kolonizacji planety, wykonując zadanie Kolonizacja Kadary, w ramach którego odwiedzamy kryptę Porzuconych na Kadarze. Tym razem zadanie jest nieco bardziej rozbudowane, gdyż wymaga od gracza ukończenia wielu pobocznych misji. Informujemy o tym w opisie wspomnianego zadania. Gdy już jednak jesteśmy gotowi, ruszamy na proces aktywacji monolitów.


Klasycznie już jest ich na mapie trzy i w każdym z nich będziesz musiał odnaleźć brakujące glify. Co ciekawe i dość nietypowe, czeka cię tylko jedna zagadka związana z deszyfrowaniem Porzuconych, nazywana przez wielu graczy w uproszczeniu jako sudoku. W pozostałych wystarczy bowiem odnaleźć glify i odeprzeć ataki w ramach zadania Bandycki monolit.

Monolity na Kadarze.

Kadara: Pierwszy monolit

Odnalezienie brakujących glifów przy pierwszym monolicie nie będzie sprawiało żadnych kłopotów. Pamiętaj, że gdy aktywujesz skaner i spojrzysz w stronę głównej konsoli, zauważysz odprowadzone od niej żółte przewody do każdego z glifów. Dwa spośród nich są umieszczone bezpośrednio na wewnętrznych stronach dwóch monumentów.

Wszystkie glify są widoczne na pierwszy rzut oka, wystarczy wspomóc się podręcznym skanerem.

Po przedostatni z nich będziesz musiał wskoczyć przy użyciu swojego plecaka odrzutowego na jeden z monumentów. Glif znajduje się na samej górze jednego z nich. Po zeskanowaniu go zeskocz lub zejdź na dół.

Czwarty i ostatni zarazem glif zauważysz po spojrzeniu do góry na jeden z wystających elementów.

Spójrz do góry na jeden z wystających elementów, aby zlokalizować ostatni glif przy pierwszym monolicie. Gdy posiadasz już cztery, możesz przystąpić do aktywowania konsoli. Czeka cię rozwiązanie pierwszej, a jednocześnie ostatniej związanej z monolitami zagadki typu sudoku. Na poniższym obrazku prezentujemy prawidłowe ułożenie symboli.

Prawidłowe ułożenie glifów w pierwszym monolicie na Kadarze.

Kadara: Drugi monolit

Przy kolejnym monolicie musimy odnaleźć zaledwie dwa glify. Znajdują się one w zasięgu wzroku na wystających częściach monolitu. Co ciekawe, ich zlokalizowanie jest możliwe nawet bez użycia skanera. W miejscu glifów zauważyć można bowiem charakterystyczne, połyskujące na niebiesko świecące punkty. Aby jednak odblokować monolity musisz oczywiście uruchomić skaner.

Odnalezienie tych glifów jest najprostsze, ale wiąże się z późniejszym odparciem przeciwników.

Gdy będziesz odblokowywać glify w okolicy mogą pojawić się nieprzyjaciele. Musisz pozbyć się całkowicie zagrożenia, jeśli chcesz bezpiecznie kontynuować kolonizację Kadary. Następnie udajemy się do ostatniego monolitu.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Mass Effect: Andromeda - monolity, deszyfrowanie Porzuconych, glify

- Mass Effect: Andromeda - Eos: monolity i glify

- Mass Effect: Andromeda - Voeld: monolity i glify

- Mass Effect: Andromeda - Elaaden: monolity i glify


Kadara: Trzeci monolit

Chociaż monolit jest widoczny ze sporej odległości, dotarcie do jego glifów jest możliwe tylko i wyłącznie od dolnej części góry na mapie. Do środka dotrzesz wjeżdżając lub wchodząc przez wielki otwór do jaskini. W środku szybko natkniesz się na dość liczną grupę nieprzyjaciół. Likwiduj sukcesywnie zagrożenia, zwłaszcza ze strony niebezpiecznego robota Hydra.

Ze względu na panujące głębokie ciemności w jaskini prezentujemy obrazek zbiorczy, na którym umieściliśmy oznaczenia wszystkich czterech glifów.

Chociaż w jaskini panują głębokie ciemności, z pomocą przyjdzie skaner i uważne oko.

Warto zaznaczyć, że pierwszy z nich jest możliwy do odnalezienia nieco wcześniej (1), na lewo od miejsca walki z Hydrą. Pozostałe łatwo zlokalizować za pomocą skanera, gdzie pomocne okażą się widoczne żółte przewody prowadzące do nich. Pomocne okażą się też połyskujące na niebiesko świecące punkty na konstrukcjach.

Po uporaniu się ze wszystkimi przeciwnikami i aktywowaniu konsoli, monolit będzie aktywny. Nie będzie wymagane układanie łamigłówki, jak miało to miejsce w poprzednich przypadkach. Teraz możesz udać się do krypty Porzuconych, czyli misji Uleczyć serce Kadary. W jej opisie zawarliśmy także dwie łamigłówki poboczne. Jeśli przy monolitach brakowało ci łamigłówek w stylu sudoku, powinieneś się nimi zainteresować.


Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Mass Effect: Andromeda

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Komentarze