Playerunknown's Battlegrounds wygenerowało 11 mln dol. w trzy dni

Najnowszy hit na Steamie.

Deweloperzy odpowiedzialni za najnowszy hit na Steamie - Playerunknown's Battlegrounds - pochwalili się, że gra wygenerowała 11 milionów dolarów przychodów w zaledwie trzy dni.

Sieciowa produkcja debiutowała 23 marca. Stawia na wyjątkowo popularne wśród graczy starcia w stylu książek i filmów z cyklu „Igrzyska śmierci”, co tytuły pokroju H1Z1: King of the Kill i podobne zamieniły już we własny gatunek - battle royale.

1
Wciąga jak bagno?

Choć Playerunknown's Battlegrounds oraz wspomniane H1Z1: King of the Kill są produkcjami niemal identycznymi, to ostatnia lista sprzedaży na Steamie sugeruje, że na rynku jest miejsce dla obu tych produkcji z programu Early Access.

Pionierem całego konceptu jest tytułowy Brendan „Playerunkown” Greene, który przeprowadził się do Korei Południowej, by pracować nad Battlegrounds we współpracy ze studiem Bluehole.

W przeszłości Irlandczyk odpowiadał za podobne w założeniach mody do Arma 2 i Arma 3, zaczynając modę na sieciowe potyczki w stylu „ostatni przy życiu wygrywa”.

Podstawy są proste i dobrze znane: gracz zaczyna z niczym, musi więc plądrować okolicę, znaleźć broń i inne potrzebne do przetrwania zapasy, a także wyeliminować wszystkich wrogów. Lub schować się i czekać, aż sami się przetrzebią.

Akcja Playerunknown's Battlegrounds toczy się na mapie w rozmiarach 8 × 8 kilometrów, lecz dostępny teren jest stale zmniejszany przez zabójczy gaz, zmuszając do konfrontacji. Tytuł kładzie nieco większy nacisk na realizm strzelania, z oprawą napędzaną silnikiem Unreal Engine 4.

„Zawsze chciałem wydać samodzielną grę na bazie moda, którego stworzyłem dla serii Arma, a współpraca z Bluehole dała mi środki i kreatywną wolność, by zrealizować wizję” - komentuje Greene.

„Na miejscu mamy świetny zespół deweloperów i naszym celem jest przygotowanie realistycznych wrażeń w otwartym świecie, z głęboką rozgrywką i solidną walką” - dodał.

Twórcy podali także, że Playerunknown's Battlegrounds zanotowało w weekend ponad 67 tysięcy graczy jednocześnie. Do tego 150 tys. widzów oglądających przeróżne transmisje w serwisie Twitch.

Reklama

Skocz do komentarzy (4)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (4)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami