Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Gracze sami rozwiązują problemy techniczne Nier: Automata na PC

Wydano przydatne narzędzie.

Recenzje i opinie graczy potwierdzają, że Nier: Automata to świetna gra. Również konwersja PC jest więcej niż udana, choć cierpi na pewne problemy techniczne. Jak to często bywa w przypadku produkcji z Japonii, za ich reperowanie zabrali się sami gracze.

Na początek oficjalne stanowisko deweloperów, raczej dość lakoniczne:

Nier: Automata - gra nietypowa

„Cieszymy się, że tak wielu z was dobrze się bawi. Chcemy zapewnić, że doceniamy wszystkie opinie i przyglądamy się zgłaszanym problemom. Prosimy czekać na dalsze informacje.”

Jeśli o kłopotach mowa, to najczęściej powtarzanym zarzutem jest usterka z trybem wyświetlania na pełnym ekranie. W niektórych przypadkach gra jest skalowana w dół, a następnie w górę, co sprawia, że całość staje się rozmyta. Porównanie znaleźć można w tej galerii.

Idąc dalej, są też spadki wydajności, zacinanie oraz bardziej standardowe awarie i powracanie do pulpitu.

Do akcji ruszył więc Andon „Kaldaien” Coleman, który w przeszłości usprawniał już działanie Final Fantasy 10, Tales of Berseria czy Disgaea. Teraz powstało specjalne narzędzie, nazwane FAR, czyli Fix Automata Resolution.

Zobacz na YouTube

Aplikacja usuwa nie tylko problemy z pełnym ekranem, ale dodaje także ustawienia dla opcji globalnej iluminacji. Inny fan - „DrDaxxy” - odkrył bowiem, że zmniejszenie tego efektu można znacząco poprawić płynność działania, w niektórych przypadkach nawet o 60 procent.

FAR pozwala więc modyfikować i ten element, choć warto dodać, że kosztem dość znaczącej zmiany wyglądu gry. Program pobierzemy z serwisu GitHub.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

NieR: Automata

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze