Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Persja kolejną nacją w Civilization 6

Nieśmiertelni i Pairidaeza pod przywództwem Cyrusa.

Studio Firaxis ogłosiło, że Cyrus II - znany lepiej jako Cyrus Wielki - poprowadzi do akcji Imperium Perskie w Civilization 6. Nie podano konkretnej daty premiery DLC.

Będzie to trzecia - po Polsce i Australii - nowa nacja w grze. Można spodziewać się podobnej ceny, na poziomie 5 euro (ok. 22 zł).

Ulepszenie specjalne, Pairidaeza

Cyrus zbudował imperium dzięki serii kampanii wojennych, rozpoczętych od niespodziewanej inwazji na królestwo Medii, rządzone przez jego dziada, Astyagesa. Następnie podbił Lidię, Elam, Babilon, Syrię, Judeę i Patraeę.

Brzmi ciekawie, ale realia historyczne mają niewiele wspólnego z rozgrywką w Civilization 6. Specjalną jednostką Persji będą Nieśmiertelni, czyli wojownicy uzbrojeni w broń o długim i krótkim zasięgu. Mogą więc atakować na dystans, ale dysponują też skuteczną defensywą podczas starcia.

Do tego specjalne ulepszenie - Pairidaeza. Perski ogród zapewnia dodatkowe złoto i kulturę oraz bonusy do przylegających pól i miast.

Cover image for YouTube videoCIVILIZATION VI – First Look: Persia - International Version (With Subtitles)

Persja otrzymuje też darmowy szlak handlowy przy każdej filozofii politycznej oraz bonusy do wewnętrznych połączeń komercyjnych.

Wspomniana niespodziewana inwazja na swojego dziada ma także obicie w umiejętności specjalnej Cyrusa. Wypowiedzenie zaskakującej wojny przekłada się bowiem na bonusy dla posiadanych jednostek oraz mniejsze kary dyplomatyczne.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Civilization VI

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC, Nintendo Switch

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze