Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

CD Projekt szuka wykonawców czterech projektów technicznych

Współfinansowanych przez UE.

CD Projekt rozpoczął poszukiwania podwykonawców do współfinansowanych przez Unię Europejską projektów technicznych, o których informowaliśmy pod koniec ubiegłego roku.

Wszystkie wymienione niżej elementy staną się najpewniej częścią odświeżonego silnika RedEngine, który napędzi nadchodzące produkcje polskiego studia, zaczynając zapewne od Cyberpunk 2077.

Przypomnijmy cztery sfinansowane pomysły. Seamless Multiplayer to „kompleksowa technologia umożliwiająca tworzenie unikalnej rozgrywki dla wielu graczy, uwzględniająca wyszukiwanie przeciwników, zarządzanie sesją, replikację obiektów oraz wsparcie różnorodnych trybów rozgrywki”.

W oczekiwaniu na Cyberpunk 2077

Cinematic Feel to „kompleksowa technologia umożliwiająca dostarczanie unikalnej, filmowej jakości w grach RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi.”

Jest też Animation Excellence, generujące „znaczny wzrost jakości i produktywności skomplikowanych animacji ciała i twarzy na potrzeby gier RPG z otwartym światem”.

Listę kończy City Creation, zapewne najważniejsze z punktu widzenia Cyberpunk 2077: „technologia służąca do kreacji »żywego«, grywalnego w czasie rzeczywistym, miasta o wielkiej skali, która bazuje na zasadach, sztucznej inteligencji i automatyzacji oraz uwzględnia opracowanie innowacyjnych procesów i narzędzi wspierających tworzenie najwyższej jakości gier z otwartym światem”.

Każdy z projektów otrzymał co najmniej osiem ogłoszeń dla przeróżnych programistów, inżynierów, producentów, kompozytorów, animatorów, dyrektorów, testerów i tak dalej. Szczegóły na oficjalnej stronie.

Nie jest jasne, dlaczego studio szuka podwykonawców na umowy o dzieło i nie preferuje bazowania na własnych pracownikach, lecz możliwe, że takie są warunki stawiane przez stronę finansującą. Jak to w przetargach bywa, najważniejsze jest kryterium ceny.

Regulamin zakłada także, że wszystkie działania powinny zostać zakończone do lipca 2019 roku, choć CD Projekt ma opcję wnioskowania o rozszerzenie terminów. To może - lecz nie musi - wskazywać na okres, w którym powinniśmy spodziewać się premiery Cyberpunk 2077.

Łącznie polskie studio otrzymało na te cztery elementy silnika RedEngine niemal 30 milionów złotych - w ramach programu GameINN, finansowanego ze środków Unii Europejskiej.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Cyberpunk 2077

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze