Horizon Zero Dawn - Słoneczna skała

Odpieramy atak behemota i odnajdujemy zbiegłych więźniów.

Ta misja poboczna odblokowuje się w momencie, gdy docieramy do osady Słoneczna Skała na południowo-zachodnim krańcu mapy. Gdy zbliżymy się do osady po raz pierwszy, będziemy świadkami walki z kilkoma maszynami, głównie z behemotem. Tak naprawdę, jeżeli chcemy wykonać jakąkolwiek interakcję w tym miejscu, musimy pomóc odeprzeć atak.

Gdy już to zrobimy, zostaniemy zaczepieni przez jedną z wojujących przy naszym boku. Dowiemy się wówczas o kwestii zbiegów, którzy wykorzystali sytuację ataku maszyn i uciekli z zamknięcia. Rozmawiamy zatem ze strażniczką Janevą, którą dopytujemy o kwestie groźnych więźniów i całej osady. Na końcu obiecujemy pomoc w odnalezieniu zbiegów.

W ramach tego zadania musimy odnaleźć i zabić trzech więźniów. Szukać ich będziemy w różnych miejscach, a w każdym z nich czekać będą nas wyzwania zupełnie innego typu.

Odnalezienie Ullii

Najpierw udajemy się zatem tam, gdzie mamy najbliżej, czyli na północny-wschód. Co ciekawe, jeśli wcześniej nie oczyściliśmy wskazanego tam Czarnego Skrzydła, czyli obozu bandytów, będziemy musieli zrobić to teraz. Aktywność poboczną tego typu opisywaliśmy już wcześniej, dlatego możesz zapoznać się ze sposobem na oczyszczenie pierwszego obozu bandytów. Poradnik do Horizon Zero Dawn finalnie posiadać będzie opisy wszystkich obozów do przejęcia.

138
Obóz jest dość rozległy, a w przechodzeniu pomiędzy jego sektorami pomogą rozciągnięte żółte liny.

Obóz jest bardzo dobrze obsadzony, więc jeśli wcześniej nie przygotujesz się do walki, możesz mieć niemały kłopot. Znajduje się w nim bowiem około dwudziestu bandytów o różnym rodzaju uzbrojenia, w tym ciężkiej broni, którą dobrze przechwycić w przypadku zauważenia przez przeciwnika. Po udanej walce podchodzimy do konającej Ulii i po krótkiej rozmowie zmierzamy do kolejnego z trzech celów.

Zabicie Rasgrunda

Odnalezienie Rasgrunda będzie nieco spokojniejsze, gdyż nie będzie wymagać od ciebie walki. Jednak po zbliżeniu się do oznaczonej na mapie lokacji, czyli do wąwozu, zauważyć będziesz mógł charakterystyczne, seledynowe zbiorniki. To pułapki, które aktywują się po zbliżeniu do nich. Strzelaj więc w zbiorniki z bezpiecznej odległości. Trudność może polegać jednak na tym, że znajdujesz się w ciasnych miejscach, więc zdarzą się takie sytuacje, w których nie będzie gdzie uciec.

139
Po wypuszczeniu strzały w pułapkę będziesz miał jeszcze około dwie sekundy na odbiegnięcie przed wybuchem.

Przemierzaj kolejne korytarze i wspinaj się po kolejnych półkach skalnych i w każdym możliwym momencie rozglądaj się za pułapkami. Neutralizuj je i kontynuuj wędrówkę. W pewnym momencie zobaczysz Rasgrunda, lecz wypuszczenie strzały w jego stronę nic nie zmieni. Mężczyzna ma zaprogramowaną dużą ilość zdrowia, aby nie zabić go wcześniej.

W pewnym momencie dotrzesz do ślepego zaułku, skąd będziesz musiał zeskoczyć na niższy poziom i kontynuować w wodzie, przepływając obok kolejnych pułapek. Po wypłynięciu na drugą stronę ponownie czeka nas wspinaczka, która zakończona będzie spotkaniem z więźniem i krótkim dialogiem, który sfinalizuje tę część misji.

Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja

Odnalezienie Gavana

Ślad ostatniego ze zbiegów zauważymy pod osadą Jasny Targ, na południe od wielkiego jeziora w zachodniej części mapy. Tam rozmawiamy z karczmarzem, po czym wychodzimy na zewnętrzną część tawerny, gdzie za pomocą fokusa zauważamy ślad pozostawiony przez Gavana - porzucone kajdany. Udajemy się zatem po jego ścieżce.

140
Potyczka w tym miejscu będzie krótka, ale intensywna.

W końcu docieramy do niewielkiego budynku, gdzie bandyci zrobili sobie tymczasowy magazyn na swoje łupy. Natkniesz się tam na trzech-czterech przeciwników, zaś jeden z nich będzie posiadał ciężką broń, zwróć więc na niego szczególną uwagę. Po uporaniu się z zagrożeniem pomów z ostatnim więźniem. Po jego zabiciu wróć do Janevy, aby zdać jej relację z całej misji, która w tym momencie zakończy się.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami