Horizon Zero Dawn - Słońce i cień

Próbujemy odnaleźć córkę Lahavisa.

Misję rozpoczynamy od rozmowy z Lahavisem, w centralnej części osady Jasny Targ. To niewielkie miejsce w południowo-wschodniej części jeziora umieszczonego w zachodniej części mapy. W rozmowie z mężczyzną dowiadujemy się o jego córce, która zaginęła. Możesz dopytać o większą ilość szczegółów, jeśli zależy ci na fabularnym rozwinięciu zadania.

Najpierw udajemy się do ogrodu nieopodal, gdzie za pomocą fokusa zauważamy kilka przedmiotów, które następnie potrzebujemy zbadać. Wśród nich znajdziemy butelkę, lunetę i łopatę. Po zbadaniu wszystkich przedmiotów powinieneś także zauważyć ścieżkę, którą możesz podświetlić za pomocą przycisku R1 na padzie. Wówczas ruszamy po śladach dziewczyny.

Udajemy się zatem po śladach, które prowadzą nad wodę, a konkretnie w okolicę szopy na łodzi. Musimy zbadać przy niej linę. Nie znajduje się ona w środku, do którego i tak nie wejdziesz, ale na skraju fundamentu od strony jeziora. Zbadaj zatem linę, po czym wskocz do wody i wpław przepłyń na drugą stronę, na oznaczoną wyspę.

145
Nie pozwól kłapakowi zbliżyć się do ciebie zbyt mocno.

Tam natkniesz się na kłapaka, z którym walkę należy rozpocząć od wykorzystania strzał rozrywających, po czym wypuścić jedną lub kilka strzał ognistych. Przed sobą możesz także rozłożyć pułapki lub zastawić ją potykaczem, gdyż istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że zagrożona maszyna w końcu się na ciebie rzuci.

Po udanej walce podejdź na niewielki głaz, gdzie przed kłapakiem schorniła się Elida. Po rozmowie z dziewczyną podejdź na jej prośbę do obozowiska, gdzie za pomocą fokusa zauważysz podświetlone koce. Zbadaj przedmiot, po czym pomów z nią raz jeszcze i przepłyń na kolejną część wyspy. Zbadasz tam ognisko sygnałowe.

Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja

W trybie fokusa podświetl ścieżkę za pomocą przycisku R1 i podążaj śladami w górę, gdzie w końcu natkniesz się na niewielki, ale doskonale strzeżony budynek. Rozpocznij eksterminację zastanych tam nieprzyjaciół, a jeśli chcesz w miarę bezproblemowo rozprawić się z większością wrogów, zastaw kilka pułapek potykaczem przy samym wejściu.

146
Miejsce jest bardzo ciasne, co raczej nie sprzyja używaniu łuku. W ruch powinieneś więc puścić włócznię.

Istnieje raczej niewielka szansa, że w ten sposób pozbędziesz się wszystkich wrogów, dlatego pozostałych niedobitków będziesz musiał zlikwidować przy pomocy łuku lub włóczni, w środku budynku. Po udanej walce pozbieraj łupy i pomów z uwięzionym Atralem. W dalszym etapie musisz wrócić do Elidy, która znajduje się już w osadzie nieopodal ojca. Wybierz dowolną opcję dialogową, po czym porozmawiaj z Lahavisem. Misja dobiegnie końca.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami