Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Torment: Tides of Numenera - Cena Dracogena

Pierwsza misja rozgrywana w Wykwicie.

Kolejna misja fabularna w Torment: Tides of Numenera, którą rozpoczniesz po zakończeniu zadania głównego Sanktuarium Miel Avest. Po dotarciu do Dziedzińca Memoviry do bohatera podejdzie Dracogen, który automatycznie rozpocznie rozmowę. W jej trakcie w dzienniku pojawi się bieżąca misja.

Dowiesz się od niego, że jeśli zależy ci na informacjach związanych z Pierwszą Porzuconą, to należy poszukać Memoviry, która rządzi w Wykwicie. Umówienie się z nią na spotkanie jest jednak dość problematyczne, ale zleceniodawca z chęcią pomoże bohaterowi. Oczywiście pod pewnym warunkiem, którym jest dostarczenie mu przedmiotu nazywanego Magmatycznym Anuletem. Warto też mieć na uwadze, że zadanie można ukończyć w inny sposób związany z Rdzeniem Nawigacyjnym (o nim wkrótce).


Przejście przez paszczę

Skieruj się do Rozległych Trzewi (#9 na mapie Dziedziniec Memoviry), a tam udaj się do handlarzy stojących przy karawanie (#2 na mapie Rozległe Trzewia). Rozpocznij rozmowę z Grisselerem, który powie ci, że dotychczasowa trasa do Placówki Handlowej została zablokowana i będziesz musiał odnaleźć ją samemu.

Paszcza (1), Artaglio (2) oraz Sheen.

Udaj się do Spadu Chirurga (#6 na mapie Rozległe Trzewia), gdzie zlokalizujesz paszczę (1 na obrazku powyżej), stanowiącą interesujące cię przejście. Problem w tym, że nie będzie zainteresowana głównym bohaterem ani drużyną. Sprawę z paszczą możesz załatwić na trzy sposoby. Pierwszy to skorzystanie z Międzywymiarowego Skalpela, który otrzymasz za wykonanie zadania Rękojeść bez ostrza (wywołasz w ten sposób gniew Wykwitu).

Druga opcja, to porozmawianie z Artaglio (2 na obrazku powyżej) i przekonanie go do wchłonięcia przez paszczę. Możesz to uczynić korzystając z perswazji i oszustwa lub wygrywając w zawodach na picie alkoholu (ważna jest wytrzymałość postaci).

Ostatnia możliwość to udanie się do Sheen (3 na obrazku powyżej) stojącej na zachodzie lokacji. Spytaj czy może pomóc w stworzeniu mikstury, która otworzy paszczę, po czym powiedz, że ta jest zainteresowana pożarciem Artaglio. Następnie udaj się do Artaglio i powiedz, że potrzebujesz jego włosów lub krwi - otrzymasz wtedy pukiel włosów, z którymi wróć do Sheen.

Kobieta przyrządzi esencję Artaglia. Skieruj się do paszczy i wejdź z nią w interakcję, po czym wypij przygotowaną niedawno miksturę i złóż się w ofierze (kiedy macki cię dosięgną nie uciekaj). Po chwili paszcza cię pożre - nie przejmuj się tym i wróć przez portal z Samotności do rzeczywistości.


Placówka handlowa, Wstąpienie i Kryształowa Grota

Po przejściu przez paszczę trafisz do nowej placówki o nazwie Placówka Handlowa. Znajdziesz tu zbitkę językową oraz skrytkę z kilkoma błyszkami. Po ich zabraniu skieruj się do północnego przejścia prowadzącego do Wstąpienia. Zacznij kierować się na północ mijając po drodze obóz kultystów (1 na obrazku poniżej) - z Doranem i Asclarianem możesz porozmawiać, aby wpłynąć na własne nurty.

Kolejne kroki przechodzenia przez Wstąpienie.

Kontynuuj jedyną możliwą drogą, aż dotrzesz do wielkiego kryształu nazywanego Przewodniczącą (2 na obrazku powyżej). Porozmawiaj z nią na wszelkie możliwe tematy, zdobywając przy tym nieco punktów doświadczenia. Następnie skieruj się na wschód i wejdź w interakcję z kryształami (3), które aktywowały się po niedawnej rozmowie bohatera. Zanim przejdziesz dalej warto jeszcze odwiedzić plac na wschód od kultystów - znajdziesz tu latający sześcian (4), po rozbiciu którego możesz zdobyć kryształy o wartości 730 błyszków.

Po dotknięciu kryształu pojawi się most, po którym przejdź na półkę skalną z prawej, gdzie wejdź w interakcję z kolejnym kryształem (5) aktywującym następną kładkę. Porozmawiaj także z Budowlańcem (6) koncentrując się na opcji otworzenia lokalnej jaskini. Następnie udaj się do Kryształowej Groty (7), którą odblokowałeś w trakcie dialogu z Budowlańcem.

Główna maszyna (1), aktywator pola energetycznego (2), transmiter energii (3) oraz pojemnik (4) z Magmatycznym Anuletem.

W nowej lokacji rusz przed siebie jedyną ścieżką. Na południu znajdziesz plac z główną maszyną (1 na obrazku powyżej), z którą wejdź w interakcję. Możesz ją aktywować na dwa sposoby - rozpoczynając walkę lub unikając jej.

W pierwszym przypadku wybierz opcję Dotknij okrągłej ikony lub Zniszczenia maszyny. Po chwili pojawią się kryształożery, które zaatakują drużynę. Jeśli chcesz zapewnić sobie przed nimi częściową ochronę, to aktywuj pobliski transmiter (2). Po walce otwórz komorę z Magmatycznym Anuletem (4) korzystając z tatuażu głównego bohatera.

Jeżeli chcesz uniknąć starcia, to przy badaniu maszyny wybierz opcję Dotknij ikony zbudowanej z równoległych linii, a potem wciśnij okrągły symbol. W ten sposób aktywujesz transmiter (3). Podejdź do niego i uzyskaj dostęp do danych, po czym przeczytaj wszystkie notatki z eksperymentów. Następnie wróć do głównej maszyny (1) i skorzystaj z wiedzy o naturze i anamnezy, aby otworzyć pole siłowe na dole. Na koniec podejdź do pojemnika (4) i przyłóż do niego tatuaż, dzięki czemu zdobędziesz Anulet.


Dostarczenie Anuletu Dracogenowi

Po zdobyciu przedmiotu wróć do Wstąpienia, a następnie skieruj się do portalu prowadzącego do Placówki Handlowej. Po drodze miniesz Doriana z kultystami - możesz ich pokonać lub zastraszyć (po załatwieniu sytuacji przeszukaj ciała, ponieważ znajdziesz sporo przydatnych przedmiotów).

Portal (1) do Spadu Chirurga jest nieaktywny, więc skorzystaj ze zbitki językowej (2). Możesz w ten sposób aktywować stare lub nowe przejście (3).

Po powrocie do Placówki Handlowej okaże się, że portal (1 na obrazku powyżej) został zamknięty. Podejdź do zbitki językowej (2) i użyj na nich Anuletu. Następnie zdecyduj się na jedną z dwóch opcji - przywrócenia portalu do Spadu Chirurga lub przeniesienia Placówki Handlowej do jej pierwotnej lokalizacji, co spowoduje pojawienie się nowego przejścia (3).

Powróć do Dracogena (#1 na mapie Dziedziniec Memoviry) i przekaż mu Magmatyczny Anulet. Dzięki temu zostaniesz wysłany na spotkanie z Memovirą (nie masz wpływu na przebieg rozmowy), po której zakończy się bieżąca misja i rozpocznie się kolejna o nazwie W głębiny.


Alternatywny sposób przejścia misji (Rdzeń Nawigacyjny)

W podstawowych założeniach bieżącego zadania musisz dostarczyć Dracogenowi Magmatyczny Anulet. Istnieje jednak możliwość ukończenia zadania dostarczając mu inny przedmiot o nazwie Rdzeń Nawigacyjny. Jeśli będziesz posiadał obydwa przedmioty, to możesz dać pierwszy z nich zleceniodawcy, a drugi sprzedać za niezłą sumkę.

Aktywowane przejście (1) z Małego Nihliesha do Kotwicowiska.

Aby zdobyć Rdzeń należy dostać się do lokacji o nazwie Małe Kotwicowisko, do której dostajesz się ze wschodniej części Małego Nihlieshu. Więcej informacji na temat dostania się do tego miejsca znajdziesz w opisie zadań dodatkowych: Utkwiłeś na Obcym Wybrzeżu oraz Nowonarodzona paszcza.

Następnie skieruj się do kapitan Janur i porozmawiaj na wszelkie możliwe tematy. W trakcie rozmowy o społeczności pojawi się temat Rdzenia Nawigacyjnego. Wypytaj kapitan o wszystko, co jest związane z tym przedmiotem. Dowiesz się, że jest dobrze chroniony i nikogo się do niego nie dopuszcza, ponieważ w przeszłości zdarzyła się próba kradzieży.


Spis treści: Torment: Tides of Numenera - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Torment: Tides of Numenera - Na tropie konstruktora

- Torment: Tides of Numenera - Sanktuarium Miel Avest

- Torment: Tides of Numenera - W głębiny


W dalszej części dialogu w dzienniku pojawi się zadanie dodatkowe o nazwie Zazdrosne serca. Wypełnij je na jeden z trzech dostępnych sposobów (agresywnie, kradzieżą lub z wykorzystaniem hełmu), a ze zdobytym w ten sposób Rdzeniem wróć do Dracogena (#1 na mapie Dziedziniec Memoviry). Przekaż mu go, aby ukończyć misję albo podaruj zdobyty wcześniej Anulet, a Rdzeń sprzedaj mu za niezłą sumkę.

Read this next