Horizon Zero Dawn - Góra, która upadła

Ruiny GAJA i poszukiwanie głównego obejścia.

Po zadaniu Serce Nora, w której odparliśmy ataki kultystów Zmierzchu i dowiedzieliśmy się, przynajmniej połowicznie, o naszym pochodzeniu, udajemy się do ruin GAI, gdzie będziemy poszukiwać głównego obejścia.

Zmierzamy zatem do Kanionu Goryczy na dalekiej północy, gdzie po drodze koniecznie zapisujemy stan gry przy napotkanym ognisku. Wspinamy się po ścianie na górę, a następnie trzymamy się brzegu pozostałości po budynku. Na ich końcu delikatnie wchodzimy na wystającą belkę i przeskakujemy wyżej.

Kontynuujemy wspinaczkę, gdzie natrafiamy na pierwsze maszyny. Będą to mniej groźne czujki oraz nękacze, które uwielbiają przybierać niewidzialną postać. Szykuje się zatem ciężka potyczka, w której początkowo staraj się chować w wysokich trawach i po prostu zastawiać kolejne pułapki, zwłaszcza porażające prądem. Używaj także strzał rozrywających, aby pozbawiać nękaczy możliwości maskowania.

Ruiny GAI Jeden

Po udanej walce będziesz kontynuował wspinaczkę po ścianie przed wodospadem. Na górze znajdziesz niszczyciela. Dobrze się jest go pozbyć, chociaż przy odrobinie sprytu można go też ominąć. Wówczas jednak pozbawisz się możliwości zapisu stanu gry przy najbliższym ognisku. W towarzystwie niszczyciela będzie też jastrząbłysk, który powinien być jednak mniejszym zmartwieniem.

116
Potyczka nie będzie należała do najłatwiejszych.

Po zlikwidowaniu zagrożenia nie podnoś działka niszczyciela. Po chwili i tak będziesz kontynuował wspinaczkę, więc nie będziesz mógł zabrać ze sobą tej ciężkiej broni. A szkoda, gdyż twoje plany spróbuje za chwilę pokrzyżować burzoptak, jednak z najgroźniejszych maszyn występujących w grze. Kliknij na odnośnik, aby dowiedzieć się więcej o tym stworzeniu oraz jak z nim walczyć.

Co ciekawe, istnieje niewielka szansa na ucieczkę od tej przerażającej maszyny. Kontroluj wówczas pasek zdrowia i w razie potrzeby lecz się roślinami, cały czas zmierzając w stronę znacznika misji. Przed wejściem do ruin uruchomi się przerywnik filmowy, po którym rozpoczniesz dalszą wędrówkę.

Po dotarciu do wejścia bunkru GAJA Jeden, pomów z zastanym tam hologramem Sylensa. Aktywuj skanowanie i wejdź do środka. Zejdź niżej przez szyb windy, a następnie podążaj dalszymi korytarzami. Zjedź po linie na dół i obróć się, po czym wespnij się na kolejną ścianę. Odnajdziesz tam jedno z ogniw potrzebnych do ukończenia misji pobocznej Starożytna zbrojownia.

Kontynuuj swoją wędrówkę w kierunku niebieskiego korytarza. Na jego końcu skręć w lewo i wdrapuj się po elementach szybu windy jeszcze wyżej. Zmierzaj jedyną możliwą drogą i wejdź schodami jeszcze wyżej. Dotrzesz w ten sposób do izby doktor Elisabet Sobeck. Przeskanuj znalezione tam dzienniki.

Ruszaj dalej, aż dotrzesz do pomieszczenia z podobizną Elisabet. Wykonaj tam interakcję na panelu, a następnie poczekaj chwilę, aby odtworzył się hologram. Po jego zakończeniu pomów z Sylensem. Następnie ruszaj do komnaty obok, skąd korytarzami dostaniesz się do kolejnego szybu windy. Wespnij się na szczyt, skąd wyjdziesz lekko na zewnątrz.

Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja

Następnie: Horizon Zero Dawn - Nadejście cienia

Obierz trasę po prawej stronie, przeskocz nad dziurą i wdrapuj się coraz wyżej, najpierw przeskakując nad wielką dziurą, a następnie na pozostałości schodów. W pewnym momencie uruchomi się przerywnik, po którym wyświetlisz kolejny hologram. Po jego zakończeniu pomów po raz kolejny z Silensem.

Teraz weź główne obejście znajdujące się na okrągłym stole. Wyjdź na zewnątrz i skieruj się w prawo, gdzie zjedziesz po linie. Kontynuuj swoją wędrówkę w dół, po czym wdrapiesz się jeszcze wyżej, a trafisz na Sylensa, tym razem w fizycznej formie. Okaże się, że mężczyzna służył tajemniczemu Hadesowi.

Możesz pomówić z nim na wiele innych tematów, po czym po rozmowie w warsztacie mężczyzny doczepisz główne obejście do swojej włóczni, czyniąc z niej lancę. Tym samym ukończysz zadanie główne.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami