Horizon Zero Dawn - maszyny: uśmiercacz

Najgroźniejsza i najlepiej wyposażona maszyna w grze.

Ostatnia maszyna, która jest do nas agresywnie nastawiona. Walka z tym osobnikiem ma między innymi finał w misji Kurhan, należącej do głównego wątku. To bardzo odporny przeciwnik, który preferuje walkę na dystans, głównie dzięki ogromnej liczbie broni tego typu. Nie opłaca się jednak do niego podchodzić, gdyż w walce w zwarciu również jest bardzo precyzyjny.

Jedyny moment, w którym można się o to pokusić, to gdy maszyna się przegrzewa. Trwa to jednak krótką chwilę, dlatego ryzyko może się nie opłacić. Korpus uśmiercacza jest podatny na ogień oraz porażenie, ale zupełnie odporny na skażenie, przez co nie możemy wprowadzić tej maszyny w furię.

Walcząc z uśmiercaczem należy bezwzględnie pilnować przez cały czas swój pasek zdrowia. Uzupełniaj braki, korzystaj ze wzmacniających wywarów, pozostawaj cały czas w ruchu stosując przy tym nieprzerwane uniki i po prostu… nie daj się zabić. Na ataki uśmiercacza odpowiadaj całym swoim arsenałem, nie ignorując przy tym możliwości, jakie daje potykacz, zwłaszcza porażacz i lina ognista.

108
Uśmiercacz.

Słabe punkty:

1. Wieżyczka z działkiem powtarzalnym - niewidoczna na powyższym obrazku ze względu na jej ruchomość. Działko jest podatne na każdy rodzaj ataku, jego zniszczenie dezaktywuje ten rodzaj ataku.

2. Pręty chłodzące - zostają odsłonięte po przegrzaniu maszyny. Strzelaj w nie ognistymi strzałami, aby zwiększyć szansę na ich zniszczenie. Jeśli uda ci się zniszczyć pręty, maszyna będzie przegrzewać się częściej, co ułatwi ci jej dalsze niszczenie.

3. Rdzeń - znajduje się pomiędzy prętami chłodzącymi i również odsłaniany jest w momencie, gdy robot się przegrzewa. Ostrzeliwuj wówczas tę część przy pomocy swoich najlepszych broni, gdyż to jeden z najbardziej newralgicznych punktów maszyny. Jego trafianie gwarantuje bardzo duże uszkodzenia.

4. Miotacz ognia - nie powinien stanowić zbyt dużego zagrożenia, o ile będziesz utrzymywał dystans do przeciwnika. Są to co prawda bardzo małe elementy, w dodatku umiejscowione po dwóch stronach maszyny, ale stosunkowo szybko da się je zniszczyć, czego nie można powiedzieć o pozostałych elementach uzbrojenia uśmiercacza.

5. Granatnik - niewidoczny na powyższym obrazku ze względu na jego czasowe uaktywnianie. Podatny na każdy rodzaj ataku, stanowi główną formę ofensywy tego ogromnego robota. Kiedy granatnik zostaje aktywowany, skup się na unikaniu pocisków, zostawiając własne ataki na późniejszy moment.

6. Kratki wentylacyjne - podobnie jak w przypadku prętów chłodzących i rdzenia, kratki widoczne są tylko w momencie przegrania maszyny. Warto skupiać wtedy na nich ataki, aby robot przegrzewał się jeszcze częściej, co znacznie zwiększy twoje szanse w walce.

7. Wieżyczka - umieszczona centralnie niewielka broń maszynowa. Zadaje jednak bardzo duże obrażenia. Wykorzystuj na niej ataki zadające obrażenia szarpane, a istnieje szansa, że odpadnie od konstrukcji maszyny. Wówczas odciągnij uwagę uśmiercacza w inne miejsce i podbiegnij do pozyskanej w ten sposób broni. Strzelając przy jej pomocy do wielkiego robota koncentruj się na jego innych słabych punktach, a szybko przechylisz szalę zwycięstwa na swoją stronę.

Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Horizon Zero Dawn - maszyny: czujka, biegun, żuwacz, złomiarz, czerwonooka czujka

- Horizon Zero Dawn - maszyny: wielkogłów, lancoróg, długonóg, bysior, piłoząb

- Horizon Zero Dawn - maszyny: krabołaz, nadymacz ognisty i mrożący

- Horizon Zero Dawn - maszyny: śmigacz, nękacz, jastrząbłysk, skaziciel

- Horizon Zero Dawn - maszyny: niszczyciel, kłapak, skałokrusz

- Horizon Zero Dawn - maszyny: behemot, gromoszczęk, burzoptak

8. Wyrzutnia rojów - znajdująca się na samej górze, przez co najłatwiej osiągalna z każdego poziomu. Odpowiada za bardzo niebezpieczny i szybki atak, przed którymi ciężko odskoczyć. Gdy uśmiercacz rozpoczyna nią ofensywę, lepiej schować się za najbliższą przeszkodą.

9. Stabilizator - warto koncentrować swoje początkowe ataki na tych właśnie elementach. Nie są co prawda całkowicie odsłonięte, ale gdy otrzymają obrażenia mogą spowodować osunięcie się na bok maszyny, co można wykorzystać do nieco spokojniejszego i celniejszego ostrzału innych wrażliwych fragmentów. Taki moment warto również poświęcić na szybkie zastawienie kilku pułapek za pomocą potykacza.

10. Wieżyczka ciężkiego działa - niewidoczna na powyższym obrazku ze względu na jej ruchomość. Ostatni z wrażliwych elementów, służący jednocześnie do przeprowadzania naprawdę niebezpiecznych ataków.

Możliwy łup: okruchy metalu, metalowe naczynie, kryształowy oplot, soczewka uśmiercacza, serce uśmiercacza, metalożer, rdzeń maszyny - duży.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami