Horizon Zero Dawn - maszyny: śmigacz, nękacz, jastrząbłysk, skaziciel

Bardzo niebezpieczne maszyny oraz pierwsza z latających.

Na tej stronie przedstawiamy ci między innymi ostatnią możliwą do dosiadania maszynę, a także trzy niebezpieczne maszyny. Walka z nimi wymaga już naprawdę dobrej ich znajomości i przypadkowe ataki losową bronią, którą mamy po prostu pod ręką, mogą okazać się w ich przypadku zupełnie nieskuteczne.

Zapoznaj się zatem ze słabymi stronami nękacza, który jest bardzo szybki i zwinny oraz włącza czasową niewidzialność. Poznasz także jastrząbłyska, jest to maszyna latająca. Ostatni z przedstawionych robotów to skaziciel, wyjątkowo nieprzyjemny i wielki pajęczak, który dodatkowo posiada kilka rodzajów bardzo niebezpiecznych ataków. Powodzenia w walce!

Śmigacz

Ostatnia po biegunie i wielkogłowie maszyna, którą można dosiadać po zdominowaniu. Jest najszybsza, ale w przeciwieństwie do poprzedników tego samego typu nie płoszy się, ale atakuje, gdy tylko wyczuje zagrożenie. Co więcej, żeruje w stadach, więc rozzłoszczenie jednego osobnika sprawi, że po chwili dołączą się kolejne.

098
Śmigacz.

Słabe punkty:

1. Kanister z płomieniem - klasycznie już w przypadku tego typu maszyn jest to zbiornik z paliwem na grzbiecie maszyny. Strzelenie w ten przedmiot strzałą ognistą spowoduje wybuch, zaś użycie obrażeń szarpanych pozwoli pozyskać płomień, który odpadnie od robota.

2. Rogi - możesz je odstrzelić za pomocą oręża, które zadaje obrażenia szarpane. Rozjuszony śmigacz wykorzystuje rogi do zaatakowania cię i może pochwalić się całkiem dużymi zadawanymi obrażeniami. Nie lekceważ zatem tego przeciwnika, choć wygląda podobnie do jego słabszych kuzynów.

Możliwy łup: płomień, metalowe naczynie, okruchy metalu, iskrzak, drut, rdzeń maszyny - mały, soczewka śmigacza, serce śmigacza

Nękacz

Przerażająca i bardzo niebezpieczna maszyna. Nie dość, że jest szybka i bardzo ciężko ją trafić, to jeszcze dodatkowo dysponuje atakiem pociskami odłamkowymi oraz niebezpiecznym atakiem z dystansu. Najlepsze zostawiliśmy ci jednak na deser - nękacz potrafi czasowo włączyć niewidzialność i ciężko go wtedy zauważyć. Dlatego właśnie lepiej ukrywać się przed nim i stawiać na rozkładanie pułapek i zwabianie go w nie, niż na otwartą walkę. Na pewno spotkasz go w misji pobocznej Nieprzygotowani. Jego korpus podatny jest na ataki porażające.

099
Nękacz.

Słabe punkty:

1. Wyrzutnia strzałek - jest odpowiedzialna za niebezpieczny atak dystansowy. Na szczęście wyrzutnia znajduje się na grzbiecie maszyny, przez co stosunkowo łatwo jest ją odstrzelić korzystając z broni oferujących obrażenia szarpane.

2. Wyrzutnia min - kolejna część odpowiadająca za niebezpieczny atak, tym razem miną odłamkową. Znajduje się przy odwłoku maszyny, co utrudnia trafienie, gdyż rzadko kiedy oglądamy nękacza w odwrocie, a nigdy uciekającego.

3. Generator maskowania - wykorzystaj ataki oferujące obrażenia szarpane, aby odstrzelić ten element już na samym początku walki. Urządzenie odpowiada bowiem za tryb niewidzialności, w którym maszyna przybiera przezroczystą i ledwo widoczną formę.

Możliwy łup: echownik, metalowe naczynie, okruchy metalu, iskrzak, drut, rdzeń maszyny - średni, lśniący oplot, soczewka nękacza, serce nękacza

Jastrząbłysk

Pierwsza z latających maszyn. Spotkasz ją na pewno w misji pobocznej Uczcić poległych, a także w wątku głównym, w zadaniu Zemsta Nora. Z racji na charakter przemieszczania się, praktycznie bezużyteczne są w walce z nimi pułapki wszelkiego rodzaju. Jastrząbłyski, owszem, czasami przysiadają na ziemi, ale tylko na chwilę i na pewno nie człapią po gruncie. Gdy ranisz je wystarczająco mocno, spadną na jakiś czas na ziemię, wówczas podbiegaj do nich i dobijaj za pomocą włóczni. Jego korpus jest podatny na ogień, a odporny na mróz.

100
Jastrząbłysk.

Słabe punkty:

1. Dziób - rzadko kiedy jastrząbłysk używa go do ataków. Głównie służy mu do zabierania łupów ze zniszczonych maszyn, czyniąc go podobnym do sępa. Możesz odstrzelić dziób stosując na nim obrażenia szarpane. To jednak szpony służą tej maszynie do bezpośredniego ataku.

2. Worek mrożący - podczas walki jastrząbłysk często będzie przybierać pozycję, w której ta część będzie odsłonięta. Strzelaj wówczas w nią, aby uniemożliwiść maszynie ataki z dystansu. Jej zupełne zniszczenie spowoduje wybuch, który może ranić inne osobniki znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie.

Możliwy łup: okruchy metalu, iskrzak, drut, rdzeń maszyny - mały, soczewka jastrząbłyska, serce jastrząbłyska.

Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Horizon Zero Dawn - maszyny: czujka, biegun, żuwacz, złomiarz, czerwonooka czujka

- Horizon Zero Dawn - maszyny: wielkogłów, lancoróg, długonóg, bysior, piłoząb

- Horizon Zero Dawn - maszyny: krabołaz, nadymacz ognisty i mrożący

- Horizon Zero Dawn - maszyny: niszczyciel, kłapak, skałokrusz

- Horizon Zero Dawn - maszyny: behemot, gromoszczęk, burzoptak

- Horizon Zero Dawn - maszyny: uśmiercacz

Skaziciel

Pierwsza z maszyn, która może ci napsuć naprawdę sporo nerwów. Spotkasz go stosunkowo szybko, bo już w zadaniu Łona Góry wątku głównego. Nie jest problemem, gdy występuje pojedynczo. Dużo gorzej sytuacja przedstawia się, jeśli jest ich co najmniej dwa. Ich korpus jest podatny na ogień, ale odporny na strzały ze skażeniem. Bardzo zwinna i wytrzymała maszyna dysponująca wieloma rodzajami ataków. Skuteczniejsze od łuku w walce z nimi są pułapki potykacza oraz hukproca.

101
Skaziciel.

Słabe punkty:

1. Granatnik - podatny na ataki wywołujące obrażenia szarpane. Odpowiada za wybuchające ataki dystansowe, dobrze jest już na samym początku spróbowanie odstrzelenia tego elementu.

2. Wyrzutnia kolców - kolejny element odpowiadający za ataki dystansowe. Jest dużo mniejszy od granatnika, przez co trudniejszy do trafienia, głównie ze względu na szybkość poruszania się przeciwnika.

3. Rdzeń termiczny - gdy maszyna przeprowadzi zmasowane ataki, a w międzyczasie potraktujesz ją sporą ilością ognia, robot przegrzeje się i na krótki moment osunie się na ziemię. Wówczas podbiegaj do niego i wykorzystuj włócznię do zadawania precyzyjnych ciosów przyciskiem R1, aby zniszczyć ten element, osłabiając tym samym, a nawet zupełnie niszcząc maszynę.

Możliwy łup: okruchy metalu, metalożer, rdzeń maszyny - średni, lśniący oplot, soczewka skaziciela, serce skaziciela.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami