Horizon Zero Dawn - maszyny: wielkogłów, lancoróg, długonóg, bysior, piłoząb

Maszyny dla średnio-zaawansowanych wojowników.

Prezentujemy wam kolejnych pięć maszyn, na które natkniesz się w grze stosunkowo szybko. Ostatnia z nich, piłoząb, odgrywa nawet główną rolę w trzecim zadaniu wątku głównego, Na czubku włóczni. Wśród nich znajdzie się także jeden gatunek, który może nam posłużyć jako wierzchowiec. Jest to wielkogłów, który w porównaniu do bieguna, jest szybszy i odporniejszy.

Poza tym przedstawiamy także lancoroga i bardzo niebezpiecznego długonoga, a także kolejną maszynę ze stadnych, bysiora. W większości przypadków opisywane niżej roboty są już nieco trudniejsze do pokonania, zwłaszcza jeśli występują w towarzystwie innych maszyn. Radzimy zatem unikać ich w początkowych fazach zabawy w Horizon Zero Dawn.

Wielkogłów

Istnieją różne rodzaje maszyn, które można dosiadać. Wielkogłów jest jedną z nich. W przeciwieństwie do bieguna, jest dość szybki i zawsze trzeba podchodzić do niego z zaskoczenia, skradając się i nie zdradzając swojej obecności. Jest to bowiem kolejny rodzaj robota, który żyje w stadzie i jest bardzo płochliwy. Nie oznacza to jednak, że w chwilach większego zagrożenia nie postanowi cię zaatakować.

088
Wielkogłów.

Słabe punkty:

1. Kanister z płomieniem - przechowuje paliwo potrzebne do zasilania maszyny. Strzał w zbiornik płonącą strzałą spowoduje lekko opóźniony wybuch, który może ranić lub zabić inne roboty znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie. Odstrzel go przy użyciu strzał zadających obrażenia szarpane, aby pozyskać cenny przedmiot.

2. Rogi - podstawowy element wielkogłowa służący do ataku. W połączeniu z relatywnie wysoką szybkością biegu, czyni go niebezpieczną maszyną, ale tylko jeśli się zdenerwuje. Rogi można odstrzelić strzałą zadającą szarpane obrażenia.

Możliwy łup: płomień, metalowe naczynie, okruchy metalu, iskrzak, drut, rdzeń maszyny - mały, soczewka wielkogłowa, serce wielkogłowa.

Lancoróg

Bardzo ciekawe mechaniczne zwierzę, które na pierwszy rzut oka przypomina żuwacza - również posiada zbiorniki z paliwem - tym razem mrożącym - na grzbiecie, ale zamiast obrotowych noży ma bardzo niebezpieczne rogi wiercące. Nie jest także tak płochliwy, co czyni z niego znacznie trudniejszego przeciwnika. Nie jest odporny na żaden rodzaj ataku.

089
Lancoróg.

Słabe punkty:

1. Rogi wiercące - bardzo niebezpieczne wyposażenie. Szarżujący na nas lancoróg, który wykorzysta je do zaatakowania, zada ci bardzo duże obrażenia, toteż na samym początku gry, gdy nie mamy jeszcze rozwiniętej postaci lub solidnego oręża, lepiej omijać go szerokim łukiem. Użyj broni zadającej szarpane obrażenia, aby wyłączyć rogi.

2. Kanister mrożący - strzał w niego strzałą zadającą obrażenia szarpane zwiększy szanse na pozyskanie chłodziwa. Użycie broni mrożącej spowoduje z kolei wybuch bardzo mroźnego pyłu, który zabierze energię wszystkim przeciwnikom w okolicy, o ile są podatni na ten rodzaj ataku.

Możliwy łup: chłodziwo, metalowe naczynie, okruchy metalu, iskarzak, drut, rdzeń maszyny - mały, soczewka lancoroga, serce lancoroga.

Długonóg

Bardzo niebezpieczna maszyna, która dysponuje wieloma zróżnicowanymi atakami, na przykład ogłuszającym atakiem dźwiękowym, a także ciężkim skokiem wprost na przeciwnika. Dysponuje również alarmowaniem pobliskich maszyn, co czyni walkę z nim jeszcze ciekawszą i bardziej wymagającą. Z całą pewnością natkniesz się na niego w zadaniu pobocznym Nieprzygotowani, w którym w walce z nim będziesz mógł zastosować ciężką broń.

090
Długonóg.

Słabe punkty:

1. Worek na powietrze - część najbardziej odsłonięta i podatna na każdy rodzaj ataku. Zniszczenie worka spowoduje uniemożliwienie przeprowadzania dźwiękowych ataków i niewielki wybuch, który może ranić maszyny znajdujące się obok.

2. Antena sygnału alarmu - za pomocą ataków zadających obrażenia szarpane strzelaj w czubek głowy, gdzie znajdują się anteny maszyny. Są one odpowiedzialne za alarmowanie innych maszyn, co szybko przełoży się na twoją przewagę podczas walki.

3. Ogniwo - podatne na ataki porażające i obrażenia szarpane. Niewielki element, przez co trudniej w niego trafić podczas otwartej walki, gdyż znajduje się bardziej z tyłu maszyny. Można spowodować nim wybuch elektryczny lub pozyskać iskrzak po jego odstrzeleniu.

4. Skrzydło - podatne na każdy rodzaj ataku, zupełnie nieoporne. Ich odstrzelenie co prawda nie spowoduje, że długonóg nie będzie na ciebie skakał, ale w ten sposób możesz pozyskać dodatkowe elementy, które odpadną od maszyny.

Możliwy łup: iskrzak, echownik, okruchy metalu, drut, rdzeń maszyny - średni, lśniący oplot, serce długonoga, soczewka długonoga.

Bysior

Na pewno spotkasz się z nimi w misji pobocznej Za starą znajomość. Bardzo często podróżują w stadach, choć można spotkać także pojedyncze osobniki. Wyglądają groźnie i takie w rzeczywistości są, dlatego dobrze jest walczyć z nimi z bezpiecznego dystansu lub ukrycia. Na twoją korzyść może też wpływać ukształtowanie terenu - bysiory nie są zbyt dobre we wspinaczce. Są za to w pełni odporne na ogień, więc nie marnuj na nich ognistych strzał czy innego oręża zapalającego.

091
Bysior.

Słabe punkty:

1. Rogi drążące - z racji tego, że bysior bardzo lubi okrążać swojego przeciwnika, preferuje przede wszystkim ataki bezpośrednie. Wykorzystuje do tego swoje rogi, które można dezaktywować poprzez strzelanie do nich amunicją zadającą obrażenia szarpane.

2. Ogniwo - niewielki element wystający z grzbietu maszyny. Strzał w ogniwo najłatwiejszy jest, gdy maszyna nie jest świadoma twojej obecności. Podczas otwartej walki raczej trudno trafić ten przedmiot, który podatny jest na strzały porażające. Powodują one elektryczny wybuch. Obrażenia szarpane z kolei sprawią, że ogniwo odpadnie od zwierzęcia.

3. Procesor - dość mocno odsłonięty element, który podatny jest na każdy rodzaj ataku. Zniszczenie procesora pozbawi bysiora możliwości atakowania ogniem i spowoduje całkiem spory wybuch, który może podpalić coś w okolicy.

Możliwy łup: okruchy metalu, metalowe naczynie, iskrzak, drut, rdzeń maszyny - średni, lśniący oplot, soczewka bysiora, serce bysiora.

Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Horizon Zero Dawn - maszyny: czujka, biegun, żuwacz, złomiarz, czerwonooka czujka

- Horizon Zero Dawn - maszyny: krabołaz, nadymacz ognisty i mrożący

- Horizon Zero Dawn - maszyny: śmigacz, nękacz, jastrząbłysk, skaziciel

- Horizon Zero Dawn - maszyny: niszczyciel, kłapak, skałokrusz

- Horizon Zero Dawn - maszyny: behemot, gromoszczęk, burzoptak

- Horizon Zero Dawn - maszyny: uśmiercacz

Piłoząb

Pierwsze spotkanie z tą maszyną nastąpi bardzo szybko, bo już w trzecim zadaniu głównym, Na czubku włóczni. To niesamowicie szybka maszyna, która w walce bezpośredniej - którą zresztą preferuje - zadaje bardzo duże obrażenia. Jest szybka i niebezpieczna, dlatego lepiej walczyć z nią z ukrycia, koncentrując się na stawianiu różnego rodzaju pułapek i zmieniając często swoje położenie, jeśli jest taka możliwość.

092
Piłoząb.

Słabe punkty:

1. Kanister z płomieniem - jedyny słaby punkt maszyny, podatny na obrażenia związane z ogniem. Jeśli trafisz w kanister ognistą strzałą, spowodujesz skuteczny wybuch. Zastosowanie broni zadającej obrażenia szarpane spowoduje, że zbiornik z płomieniem odskoczy i będziesz mógł go pozyskać. Jest to jednak bardzo trudne zważywszy na fakt, że obiekt znajduje się przy podbrzuszu robota.

Możliwy łup: płomień, okruchy metalu, iskrzak, drut, rdzeń maszyny - średni, lśniący oplot, soczewka piłozęba, serce piłozęba.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami