Torment: Tides of Numenera - Na tropie konstruktora

Misja głównej, w której docieramy do zupełnie nowej lokacji poza Klifami Sagusa.

Jest to kolejna misja główna w Torment: Tides of Numenera, która rozpocznie się automatycznie po ukończeniu poprzedniego zadania o nazwie Chłodny, opanowany szelma. Twoim celem będzie dotarcie do nowej lokacji, czyli Doliny Poległych Bohaterów. W dzienniku pojawi się też informacja, że możesz spróbować to uczynić wynajmując sterowiec w Karawanseraj.

Do lokacji możesz dostać się między innymi po schodach (#2 na mapie Skraj Klifu). Kiedy dotrzesz na miejsce zlokalizuj Mistrza Rennio (#6 na mapie Karawanseraj). Możesz zapytać go o możliwość przelotu sterowcem, co będzie kosztowało 600 błyszków. Drugi wariant to odnalezienie zguby kapitana w zadaniu dodatkowym Kradzież latającego okrętu - cała sprawa jest związana z Erritisem (#11 na mapie Skraj Klifu). Po załatwieniu sprawy z Rennio poproś go, aby przewiózł cię do Doliny Poległych Bohaterów.

Uwaga - przed podróżą upewnij się, że wykonałeś wszystkie zadania dodatkowe oraz odwiedziłeś wszystkie osoby, z którymi chciałeś się spotkać. Po podróży nie będziesz miał bowiem możliwości powrotu do Klifów Sagusa. Ponadto warto się przespać i zregenerować utracone siły.

Dolina Poległych Bohaterów

Po skorzystaniu z usług Mistrza Rennio zostaniesz przetransportowany do Doliny Poległych Bohaterów, gdzie od razu zaczepi cię Klin'Kar (#1 na mapie Dolina Poległych Bohaterów). Okaże się, że to jeden z wyznawców Dzieci Wiecznych Wrót, który poszukuje dwóch ukrywających się ludzi z wrogiego ugrupowania - Memorialistów.

043
Miejsce ukrycia Memorialistów (1).

Możesz teraz postąpić na trzy sposoby. Pierwsza z opcji to zaatakowanie przeciwników. Musisz jednak przygotować się na dość trudną walkę, ponieważ rywale dysponuje silnymi umiejętnościami. Po ich pokonaniu pojawi się Memorialista Beltrax, który zleci zadanie dodatkowe o nazwie Strach bez końca.

Druga opcja zakłada przyjęcie propozycji Klin'Kara i odnalezienie ukrywających się Memorialistów. Znajdziesz ich w okolicznej jaskini i będziesz mógł postąpić na trzy sposoby. Zabić ich usuwając kamień i zasypując grotę, wydać Klin'Karowi i jego ludziom lub ocalić zacierając ślady. W dwóch pierwszych przypadkach wyznawcy Dzieci Wiecznych Wrót zlecą zadanie dodatkowe Zagadka opiekunów.

Ostatni wariant, to zastraszenie Klin'Kara i jego ludzi. W tym przypadku rywale odejdą, a po chwili z kryjówki wyjdą Memorialiści (Beltrax, Ronos Cai'sul), którzy zlecą zadanie Strach bez końca. Bez względu na sposób, w jaki postąpiłeś, kolejnym celem jest dotarcie do Nekropolii.

Nekropolia - kultyści, Memorialiści oraz grobowce

Aby się do niej dostać skieruj się do jasnego minnimu (#6a na mapie Dolina Poległych Bohaterów), a następnie po murze przejdź do wejścia do Nekropolii (#18 na mapie). Na miejscu natkniesz się na człowieka o imieniu Pstry, który próbuje siłą wyciągnąć hasło do zamka od kilku Memorialistów. Możesz teraz postąpić na dwa sposoby - pomóc kultystom albo rozpocząć z nimi walkę.

044
Pstry (1) oraz Talira Kyo (2).

W drugim przypadku możesz zaatakować wrogów od razu podczas dialogu z Pstrym lub po rozmowie z Memorialistką Talirą Kyo. Przygotuj się na dość trudne starcie, ponieważ rywale dysponują dość mocnymi umiejętnościami. Będzie ci łatwiej, jeśli wcześniej zabiłeś Klin'Kara i jego ludzi. Po walce porozmawiaj z Talirą na temat otworzenia zamka.

Druga opcja, to sprzymierzenie się z kultystami albo ich oszukanie. W pierwszym przypadku skorzystaj z perswazji i powiedz Pstremu, że wydobędziesz od Memorialistów hasło (krok ten możesz pominąć, jeśli wcześniej pomogłeś Klin'Karowi). Możesz teraz wyciągnąć hasło od Taliry. Brzmi ono Guni.

Teraz możesz wrócić do kultystów i przekazać im hasło, a następnie pozwolić na zabicie Memorialistów albo wstawić za tymi ostatnimi i przy pomocy zastraszania pozbyć się kultystów (Pstry zostawi notatkę z cyframi 5,1,4,3). W obydwu przypadkach uda ci się ominąć blokadę do Nekropolii.

045
Przejście do portalu (1) i fryz (2) z rytuałem otwierającym bramę.

Kiedy pozbędziesz się kopuły ochronnej podejdź do komputera i wybierz z niego pierwszą opcję, po czym wskaż grobowiec Pierwszej Porzuconej. Po chwili bohater wpisze kod 3431, który w misji głównej Chłodny, opanowany szelma https://www.eurogamer.pl/articles/2017-02-27-torment-chlodny-opanowany-szelma, zdradziła Matkina. Po chwili zostaniesz przeniesiony do nowej lokacji.

Uwaga - możesz także zdobyć kody do innych grobowców i odwiedzić je przed wyruszeniem w dalszą drogę. Więcej na ich temat znajdziesz na stronie z mapą Doliny Poległych Bohaterów.

Spis treści: Torment: Tides of Numenera - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Torment: Tides of Numenera - Początek gry: Meander Mroku

- Torment: Tides of Numenera - Upadek na ziemię

- Torment: Tides of Numenera - Chłodny, opanowany szelma

W grobowcu Pierwszej Porzuconej będziesz musiał otworzyć wielkie drzwi z lewej (1 na obrazku powyżej). Aby to uczynić podejdź do środkowego fryzu (2 na obrazku powyżej) i wejdź z nim w interakcję. Następnie daj się ponieść wspomnieniu, w którym zobaczysz rytuał, pozwalający otworzyć drzwi. Podejdź do nich ponownie i wykonaj odkryty niedawno gest. W ten sposób odblokujesz przejście do portalu prowadzącego do Miel Avest.

Uwaga - w tym momencie zakończysz bieżącą misję i rozpoczniesz następną o nazwie Sanktuarium Miel Avest. Zanim skorzystasz z portalu warto jednak dokończyć wszystkie zadania dodatkowe w Dolinie Poległych Bohaterów, a także zregenerować się przed podróżą.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami