Torment: Tides of Numenera - mapa: Karawanseraj
Miejscówka w Klifach Sagusa, gdzie można znaleźć nocleg, bar i kilka ciekawych postaci.
Krawanseraj jest kolejnym interesującym miejscem w Torment: Tides of Numenera, gdzie spotkasz sporą liczbę interesujących osób. Przebywają tu między innymi mutanty niechciane w różnych innych zakątkach miasta, a także wyznawcy Pana Wcieleń. Z większością postaci możesz wejść w interakcję i zdobyć w ten sposób doświadczenie, przedmioty lub zadanie do wykonania. Znajduje się tu również noclegownia, gdzie możesz zregenerować siły.
Ta dzielnica miasta, połączona z Placem Rządowym oraz Skrajem Klifu pełni zarazem funkcję portu lotniczego, z którego można podróżować do innych lokacji w świecie. To właśnie z tego miejsca wyruszysz do kolejnej części fabularnej przygody.
Mapa - Karawanseraj
- Przejście na Skraj Klifu.
- Przejście do Placu Rządowego.
- Jaskinia Ostatnich Słów - dotrzesz do niej podczas wykonywania misji głównej Chłodny, opanowany szelma.
- Idylla - prowadzi miejsce noclegowe oraz może wprowadzić cię w trans i pomóc w rozwiązaniu zadania dodatkowego Jedyna, prawdziwa miłość.
- przejście do Jaskini Ostatnich Słów - miejsce związane z misją główną Chłodny, opanowany szelma.
- Mistrz Rennio - związany z zadaniem dodatkowym Kradzież latającego okrętu oraz misją główną Na tropie konstruktora.
- Tybir - spotkasz go tutaj, jeśli po zwerbowaniu do drużyny powiesz mu, aby rozdzielił się z zespołem.
- Omahdon - mężczyzna związany z zadaniem dodatkowym Jedyna, prawdziwa miłość.
- Spinka Persei - w pokoju znajdziesz ślad kobiety związanej z zadaniem Jedyna, prawdziwa miłość.
- Srebrne sieroty - możesz od nich zyskać kilka enigmatów.
- Sylfida - możesz odpowiedzieć na jej zagadkowe pytania, aby zdobyć nieco punktów doświadczenia.
- Tarnach Hobbes - jeśli wypytasz go o przeszłość i tożsamość, to możesz zyskać nieco punktów doświadczenia.
- Kopuła - jest z nią związana zagadka opisana poniżej.
- Quijano del Toboso - rycerz szukający przygód. Może zostać pobłogosławiony przez Erritisa, a jeśli zetknąłeś się z zadaniem dodatkowym Czerwone Kręgi, to możesz nasłać go na wyznawców Dzieci Wiecznych Wrót.
Srebrne sieroty i enigmaty
Na głównym placu (#10 na mapie Karawanseraj) natkniesz się na kopułę oraz stojące przy niej dwie postacie. Są to tak zwane srebrne sieroty, które poszukują inteligentnych maszyn. Aby się z nimi porozumieć musisz skorzystać ze zdolności anamnezy lub zwinnych rąk.
Następnie możesz je informować o inteligentnych maszynach, jakie możesz spotkać w Klifach Sagusa. Chodzi między innymi o konstruktorów w Bebechach, Ziobe w tawernie Piątek Oko oraz dronach Niezrównanego z zadania Lazaret Zdławionego Echa https://www.eurogamer.pl/articles/2017-02-27-torment-zadanie-dodatkowe-lazaret-zdlawionego-echa. Za każdą udzieloną im informację otrzymasz enigmat lub cenny przedmiot.
Zagadka z kopułą
Przebywając w Karawanseraju zobaczysz na wschodzie kopułę (#13 na mapie Karawanseraj). Po dotarciu do kryjówki Matkiny w misji głównej Chłodny, opanowany szelma, skieruj się do południowego wyjścia z jaskini (#3 na mapie Karawanseraj). Następnie wejdź w interakcję z kopułą.
Następnie skorzystaj z szybkości, aby wspiąć się na klif. Kiedy się tam znajdziesz spróbuj zobaczyć, co jest pod kopułą. Potem skorzystaj z interfejsu, aby pozbyć się osłony (jeśli ich dotkniesz stracisz nieco życia). Po odkryciu mechanizmu spróbuj się do niego zbliżyć, po czym skorzystaj z anamnezy lub wiedzy mistycznej, żeby odszyfrować znajdujący się przed tobą tekst - dowiesz się, że urządzenie to omniskop (1 na obrazku powyżej), mogący przenosić cię błyskawicznie między lokacjami w Klifach Sagusa.
Podejdź do komputera (2) i przy pomocy anamnezy przypomnij sobie informacje związane z maszynerią. Następnie wybieraj kolejne opcje dialogowe. Najpierw należy poznać poszczególne elementy interfejsu:
- Spróbuj ustalić przeznaczenie różnych elementów interfejsu.
- Dokładnie przyjrzyj się interfejsowi.
- Uruchom połączenie sieci, naciskając symbol zbiorowiska gwiazd.
- Dotknij trojga oczu, aby sprawdzić do czego służy symbol.
- Dotknij symbolu słońca, aby sprawdzić do czego służy.
- Dotknij kryształowej siatki, aby sprawdzić do czego służy.
Następnie można przejść do próby aktywacji całego urządzenia:
- Za pomocą tesseraktu przełączaj pomiędzy czasowymi i przestrzennymi opcjami sterowania.
- Zbadaj stan sieci, naciskając symbol oczu.
- Napraw sieć, naciskając symbol kryształowej siatki.
- Uruchom połączenie sieci, naciskając symbol zbiorowiska gwiazd.
Spis treści: Torment: Tides of Numenera - Poradnik, Solucja
Zobacz też:
- Torment: Tides of Numenera - mapy: Rafa Upadłych Światów, Mały Rynek
- Torment: Tides of Numenera - mapa: Plac Rządowy
- Torment: Tides of Numenera - mapa: Bebechy
- Torment: Tides of Numenera - mapa: Skraj Klifu
W tym momencie wyświetli się lista lokacji, do których możesz się błyskawicznie przenosić. Od tej pory będziesz mógł korzystać z tego systemu, żeby nie tracić czasu bieganie po całych połaciach terenu.
Quijano del Toboso
Jest to rycerz stojący przy czymś w rodzaju śmigłowca w północno-wschodniej części lokacji. Porozmawiaj z nim, aby poznać jego przeszłość. Dobrze jeśli podczas dialogu wypełniłeś już zadanie dodatkowe Czerwone kręgi. Możesz wtedy nawiązać do sekty Dzieci Wiecznych Wrót i polecić rycerzowi, żeby rozpoczął z nimi walkę. Jeśli skorzystasz z tego wariantu, to rycerz udzieli pomocy w zadaniach Strach bez końca i Odcięte dziecko.