Horizon Zero Dawn - Sekrety Głębin Ziemi

Docieramy do biur Sobeck i wpadamy w pułapkę.

Gdy udało się nam wyłączyć sieć fokusów w misji Na pohybel ciemności, udajemy się w okolice Cytadeli, dokąd prowadzą ślady badań Elisabet Sobeck nad projektem Nowy Świt. To północno-zachodni kraniec mapy, gdzie możesz udać się w dowolny sposób. Najlepiej wykorzystać najbliższy punkt szybkiej podróży.

Wchodzimy do osady Zmierzch. W jej okolicy warto pozbierać cenne przedmioty, głównie rośliny lecznicze, aby być w pełnej gotowości do zadania. Gdy jesteśmy gotowi, udajemy się wielkim mostem przed siebie. Po drodze możemy pohandlować z przebywającym tam kupcem, aby finalnie znaleźć się na dziedzińcu Cytadeli.

Uruchomi się wówczas przerywnik filmowy, w którym zauważymy walczących na arenie, zwanej Kręgiem, wojowników z wielką maszyną. To najwyraźniej tutejsza rozrywka. Możesz pozwiedzać Cytadelę, a także zapisać stan gry w okolicznym ognisku. Gdy już masz dość poznawania nowego miejsca, udaj się po schodach dalej, gdzie natkniesz się na przemowę Bahavasa.

Kompleks projektu Nowy Świt

Przedstawiony zostanie Itamen, nowy Król-Słońce. Zaczepi cię kobieta imieniem Vanasha. W ten sposób odblokujesz misję poboczną Nagroda za zdrajcę, jednak nie to jest teraz naszym priorytetem. Idziemy zatem na wielki balkon nad Kręgiem Słońca. Zeskocz na niższy poziom i kontynuuj wędrówkę po skałach i półkach z białym zafarbem.

073
Ścieżka jest na szczęście wystarczająco widoczna.

Po dotarciu na dół zbadaj wskazany przez głos w fokusie nawiewnik. Jeśli jesteś gotowy, wykonaj interakcję na wejściu. Zjedziesz na linie do tajemniczych komnat pełnych tajemnic. Natkniesz się na Identiskan, który początkowo pozwoli ci wejść, ale nastąpi awaria systemu. Aloy będzie podawać się za doktor Sobeck.

Zmierzaj przed siebie i otwieraj kolejne drzwi. W komnatach bocznych znajduje się wiele ciekawych przedmiotów, także zaglądaj wszędzie, gdzie to tylko możliwe. W końcu dotrzesz do kina holograficznego, gdzie zostanie odtworzony film z prezentacją generała Herresa. Dowiesz się z niej więcej detali o projekcie Nowy Świt.

Teraz wejdziesz do pokoju spotkań, gdzie czeka cię potyczka z oddziałem Carja Cienia. Skręć od razu w prawą stronę i wespnij się na drabinę. Z wyższego poziomu będzie ci dużo łatwiej walczyć i zastawiać pułapki przy pomocy potykacza. Jeden z nieprzyjaciół posiada ogniomiot. Zajmij się nim w pierwszej kolejności i podnieś broń.

Wejdziesz do kolejnego pomieszczenia, gdzie odtworzy się następny hologram, tym razem z doktor Elisabet Sobeck. Okaże się z niego, że potrzebna jest sztuczna inteligencja do odtworzenia całej biosfery na wypadek jej zniszczenia. Po zakończeniu odtwarzania przechodź przez kolejne pomieszczenia, cały czas nie zostawiając za sobą ciężkiej broni.

074
Wykorzystaj pozyskany ogniomiot do walki z kolejnymi przeciwnikami w ciasnych korytarzach Cytadeli.

W końcu natkniesz się na kolejnych nieprzyjaciół. Oni również posiadają ogniomioty, więc załatw ich taką samą bronią. Po ich eksterminacji zbierz łupy i spójrz na zamknięte drzwi przez fokusa. Udaj się po kablach do pomieszczenia z zasilaniem. Znajduje się na niższym poziomie. Spójrz przez fokusa na skrzynkę zasilającą. Przestaw holozamki w następującej kolejności od lewej: dół, lewo, góra, prawo, dół. Jest to inna niż wyświetlona kolejność, gdyż panel jest odwrócony do góry nogami.

Zanim jednak to nastąpi, musisz przestawić holozamki po lewej stronie: lewo, góra, lewo, dół, prawo. Przejdź przez najbliższe drzwi, gdzie wdrapiesz się na wyższy poziom po drabinie i przejdziesz na kuckach przez tunel wentylacyjny. Tam odnajdziesz brakujący emiter. Wróć do holozamków i zainstaluj go, po czym użyj wspomnianego najpierw układu.

Biuro Elisabet Sobeck

Po drodze przez zamknięte do tej pory drzwi nie podnoś żadnego z ogniomiotów. Czeka cię bowiem potyczka z ciężko uzbrojonymi wrogami, ale broni nie da się przenieść przez drzwi. Zostanie ci niejako odebrana przez grze w trakcie przerywnika. Mało to sprawiedliwe, ale trzeba sobie radzić. Po zneutralizowaniu grupy, korzystając z pułapek i najlepszych strzał, zmierzaj do biura Sobeck.

Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja

Następnie: Horizon Zero Dawn - Groza Słońca

Wcześniej podnieś jednak ciężką broń upuszczoną przez któregoś z wrogów, a następnie wdrap się po schodach na wyższe piętro. Nieco dalej dotrzesz do wielkiego pomieszczenia, gdzie czeka cię kolejna grupa nieprzyjaciół. Na razie jednak ich zignoruj i zmierzaj dalej. Tam znajdziesz klatkę schodową, którą zejdziesz niżej. Rozpocznij rozstawianie pułapek.

075
Skutecznie rozstawione pułapki w ciasnych przejściach to połowa sukcesu tej walki.

Po potyczce kontynuuj podróż do biur Sobeck. W dużym okrągłym pomieszczeniu wejdź schodami wyżej. W podtopionym szybie windy wdrap się wyżej. Biuro okaże się szczelnie zamknięte. Zajdź je z prawej strony, gdzie za pomocą włóczni wyważysz drzwi. W środku zbadaj terminal doktor. Przedmiot podświetlony jest na pomarańczowo.

Po skopiowaniu pliku i chwili rozmowy pojawią się ludzie Zaćmienia. Po wielkim wybuchu spotkasz się z Helisem, który pozbawi cię przytomności. Obudzisz się uwięziony w klatce. Bez zbroi i żadnej broni. Po rozmowie z Helisem znajdziesz się na arenie, a misja dobiegnie końca i rozpocznie się Groza Słońca, kolejne zadanie, w którym zmierzysz się ze skażonym behemotem.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami