Horizon Zero Dawn - Na ziemie graniczne

Odnajdujemy siostrę Erenda i odkrywamy początek tajemnicy Dervahla.

Jest to kontynuacja głównego wątku związanego z Ersą, czyli siostrą Erenda. Całą historię zapoczątkowała misja Pole poległych, w której pomagaliśmy Erendowi zbadać miejsce rzekomej bitwy, gdzie jego siostra miała być zgładzona. Okazuje się, że istnieją szansę na to, że kobieta żyje.

Udajemy się zatem do Pałacu Słońca, północnej części Południka, do którego dotarliśmy w ramach zadania głównego Miasto Słońca. Zanim jednak wejdziemy na teren pałacu, przed bramą przy strażnikach rozmawiamy z Niewinnym Maradem. Udajecie się razem na wyższe piętro.

Spotkacie się tam z Erendem oraz Avadem, Królem-Słońcem. Po wspólnej naradzie dojdziecie do wniosku, że Aloy jest niezbędna dla powodzenia obecnej misji. Udaj się zatem do Smolnego Klifu na dalekiej północy, gdzie spotkasz się z człowiekiem Marada. Podróż będzie długa i obfitująca w wiele zagrożeń, dlatego zapisuj stan gry przy każdym napotkanym ognisku.

Smolny Klif i odnalezienie Ersy

Wejdź na niemal sam szczyt osady, gdzie porozmawiasz z Erendem. Okazuje się, że człowieka Marada tu nie ma, więc udacie się po śladach, które zauważysz w trybie fokusa. Zmierzaj zatem po oznaczonej ścieżce na wyższy poziom, a następnie obok studni zauważysz ciało. Zbadaj je. Mężczyzna najprawdopodobniej narysował własną krwią mapę.

053
Gęste trawy, choć na mroźnej północy, są zawsze twoim sprzymierzeńcem w walce.

Udaj się na północ, do obozu Dervahla. Po zakończonym przerywniku filmowym, w którym grupa ludzi skuła maszyny, trzymaj się prawej ścieżki i schowaj się w najbliższych zaroślach. Rozpocznij eksterminację maszyn oraz ludzi. Potyczka na tym etapie gry nie powinna należeć do najtrudniejszych. Dobieraj tylko odpowiednie strzały na konkretne maszyny, badając je przedtem fokusem.

Po zlikwidowaniu wszelkiego zagrożenia udaj się w górę obozu, gdzie w jednej z chat znajdziesz zejście na niższy poziom. Jest jednak ono strzeżone przez automatyczne czujki i ciężko uzbrojonego strażnika. Po przerywniku filmowym musisz od razu pozbyć się bandyty. Pamiętaj o bardzo ważnej rzeczy na tym etapie potyczki - jeśli wcześniej nie zlikwidowałeś wszystkich pojmanych maszyn, dołączą teraz do tego bardzo silnego przeciwnika, czyniąc bitwę jeszcze trudniejszą do ukończenia. Wcześniej koniecznie więc zniszcz wszystkie możliwe roboty w zasięgu wzroku.

054
Po zlikwidowaniu mężczyzny koniecznie zabierz jego ciężką broń.

Zbadaj jego ciało, aby zdobyć zatyczki do uszu, dzięki którym możesz zejść do odkrytych podziemi. Znajduje się tam Ersa. Erend, gdy tylko zobaczy siostrę, zniszczy maszynę generującą dźwięk i porozmawia z kobietą. Po scence przerywnikowej, w której Ersa umrze, włącz fokusa, aby zbadać wszystkie możliwe ślady w warsztacie.

Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja

Zbadaj części maszyn oraz urządzenie rejestrujące. Po uruchomieniu zostanie odtworzony dźwięk testowego nagrania. Przeczytaj także dziennik Dervahla. Po zapoznaniu się z treścią porozmawiaj z Erendem, po czym odblokowane zostanie kolejne zadanie, Słońce spadnie. Obecna misja dobiegnie zaś końca.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami