Horizon Zero Dawn - Kurhan

Odkrywamy tajemnicę w Kurhanie, czyli starym ośrodku badawczym.

Po poznaniu tajemnic maszyn w zadaniu Ustronie Stwórcy, czas na kolejną misję głównego wątku. Naszym celem jest zdobycie informacji o broni, którą Elisabet Sobeck pokonała pradawną plagę maszyn. Udajemy się zatem na północno-wschodnie krańce mapy.

Nieopodal znajduje się także osada Obóz Banuków, z którą wiąże się zadanie poboczne Chwila spokoju, które otrzymujemy w Południku od niejakiego Vilgunda. Na razie jednak kierujemy się do Kurhanu. Niedaleko przed wejściem niemal na pewno napotkasz grupę kultystów. Koniecznie się nimi zajmij i pozbieraj łupy.

Gdy dotrzesz do celu zejdź do jaskini, gdzie natkniesz się na skażoną czujkę i dwóch kultystów. Pozbądź się zagrożenia, po czym pozbieraj wszystkie możliwe przedmioty i ruszaj przed siebie, zeskakując po długim przewodzie prowadzącym niżej, przez podświetlony na niebiesko tunel.

Zbadanie Kurhanu i przywrócenie zasilania

W końcu dotrzesz do pomieszczenia, gdzie raz jeszcze wykonasz długi zjazd na przewodzie do niższych pięter starego kompleksu badawczego. Natkniesz się tam na pradawne drzwi, którym brakuje zasilania. Musisz więc przejść jeszcze dalej, gdzie zauważysz na ścianie cztery charakterystyczne holozamki z poniższego obrazka.

063
Prawidłowe ustawienie od lewej strony to: góra dół, lewo, prawo.

Zbadaj swoim fokusem skrzynkę kontrolną z lewej strony, która wyświetli ci prawidłowe położenie panelów. Po ich przestawieniu musisz wykonać taką samą czynność jeszcze w dwóch innych miejscach. Dostaniesz się do nich po zeskoczeniu na niższy poziom. Poszukaj belki, która znajduje wyjście ze ściany i to na nią najpierw zeskocz, a dopiero później na niższe piętro. Możesz także skorzystać z drabiny nieco dalej.

Przy jednych z trzech holozamków zauważysz kolejną skrzynkę, w której będziesz mógł poznać ustrawienie, ale trzecia z nich zanotuje błąd. Obok jednak znajduje się zapis audio, w której zawarta będzie podpowiedź. Prawidłowe ustawienie to góra, prawo, lewo, dół. Przywróciłeś zasilanie drzwi, możesz się więc do nich cofnąć.

Po przejściu przez zablokowane dotąd wrota zbierz znajdujące się tam przedmioty, zwłaszcza rośliny lecznicze. Wyświetli ci się także monit o nowej misji pobocznej o nazwie Starożytna zbrojownia. My ruszamy jednak dalej i trafiamy do zbrojowni, gdzie znajdują się członkowie zaćmienia i maszyny. Zastawiamy kilka pułapek na samym wejściu i rozpoczynamy eksterminację. Gdy ktoś zacznie za tobą biec, wpadnie w pułapki.

Możliwe jest jednak ciche wyeliminowanie wszystkich, a przynajmniej większości bandytów. Jeden z nich posiada ciężką broń. Po oczyszczeniu terenu nie podnoś jej, gdyż musisz ruszyć przed siebie i z żółtej wystającej belki przeskoczyć na znajdującą się nieco dalej półkę skalną. Obróć się i wskocz na kolejne półki, na drugiej ścianie i podążaj w prawo. Dotrzesz do większej komanty, gdzie uruchomisz konsolę z holoprojektorem.

064
Już za chwilę poznasz kolejne tajemnice świata.

Walka z bossem - uśmiercacz

Twoim oczom ukaże się hologram planety Ziemia. Ruszaj do kolejnych pomieszczeń po prawej stronie. Po otwarciu drzwi zauważysz światło dzienne i ogromną, ale nieaktywną maszynę. Zauważysz także kultystów Zaćmienia. Twoim zadaniem jest zlikwidowanie kolejnego uśmiercacza, który tym razem będzie się poruszał. Taktyka w jego przypadku pozostaje jednak taka sama, jak podczas pierwszego spotkania, które masz już za sobą w misji Ustronie Stwórcy.

065
Zaraz po rozpoczęciu ataku uśmiercacz strąci cię na poziom ziemi. Wówczas pozostaje chowanie się za różnego typu przeszkodami.

Biegaj wokół planszy, okazjonalnie podnosząc rośliny lecznicze i otwierając skrzynie, gdzie znajdziesz surowce potrzebne do wyprodukowania strzał i pułapek. Co ciekawe, jeden z pokonany w międzyczasie kultystów posiadał ciężką broń. Nieprzyjaciel mógł zginąć omylnie poprzez ataki uśmiercacza, dlatego rozglądaj się po całej planszy po żółtej ikonie przedmiotu.

066
Ciężka broń jest dużo skuteczniejsza od jakiegokolwiek łuku i najbardziej ekstrawaganckich strzał i pułapek.

Od czasu do czasu, gdy uśmiercacz będzie się przegrzewał, używaj płonących i zamrażających strzał na jego słabych punktach, głównie odnóżach, a także ukrytym na środku rdzeniu. Możesz ten czas wykorzystać także do zastawienia kilku pułapek przy pomocy potykacza. Nie ukrywamy, że walka może potrwać nawet kilka minut, więc cały czas przemieszczaj się tylko poprzez uniki.

Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja

Następnie: Horizon Zero Dawn - Na pohybel ciemności

Po udanej walce koniecznie zbierz łupy, zwłaszcza te z maszyny, a następnie rusz do pokoju dowodzenia, do której prowadzą drzwi nieopodal. Na końcu fioletowych korytarzy wejdziesz do niebieskiego pomieszczenia. Uruchom drugi holoprojektor, który przedstawi rozmowę generała Herresa, dowódców wojskowych oraz Elisabet Sobeck.

Po zakończonym hologramie wejdź do szybu ewakuacyjnego i podążaj w nim w górę po drabinie. Chwilę później uruchomi się przerywnik filmowy, w którym pojawi się znowu hologram Sylensa. Po krótkiej rozmomwie misja dobiegnie końca, a ty odblokujesz Na pohybel ciemności, czyli kolejne zadanie głównego wątku.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami