Torment: Tides of Numenera - początek gry: Meander Mroku

Podejmij decyzje, które wpłyną na rozwój głównego bohatera.

Po wybraniu płci postaci rozpocznie się animacja, a głos narratora poinformuje, że główny bohater (Ostatni Porzucony) spada w dół z ogromnej wysokości. Na dole ekranu pojawią się szczegółowe opisy sytuacji, a twoim celem będzie wybieranie kolejnych opcji. Ich wybór nie ma większego znaczenia pod jednym warunkiem - nie możesz dwukrotnie wybrać wariantu z szybkim spadaniem w dół. Jeśli to uczynisz, to postać spadnie na ziemię i zwyczajnie się roztrzaska, a gra dobiegnie do końca.

Po zakończeniu sekwencji z opisami wylądujesz na ziemi. Ta część gry jest samouczkiem, a zarazem generatorem postaci. W trakcie kilku kolejnych chwil nauczysz się operowania bohaterem i kamerą oraz poznasz możliwości interfejsu. W trakcie kolejnych interakcji będziesz musiał podejmować decyzje, które określą twój charakter, a finalnie stworzą charakter i cechy głównego bohatera. Pamiętaj przy tym, że na końcu tego etapu uzyskasz możliwość potwierdzenia dokonanych wyborów lub przejścia do zwyczajnego generatora, gdzie samemu określisz poszczególne składowe postaci.

Misa i przejście przez pierwszą lokację

Zacznij jednak od kliknięcia w jakieś miejsce lewym przyciskiem myszy, aby przemieścić bohatera.

001

Następnie kliknij na misę (1 na obrazku powyżej). Pojawi się opis przedmiotu oraz możliwe interakcje - możesz zostawić ją w spokoju, przyjrzeć się jej lub spróbować przesunąć przy pomocy siły. Wybierz ostatnią opcję, a pojawi się krótki samouczek dotyczący korzystania z cech.

Twoja postać może korzystać z trzech cech: siły (zaznaczonej na pomarańczowo), szybkości (żółty) oraz intelektu (fioletowy). W momencie interakcji z przedmiotami lub osobami możesz czasami skorzystać z jednej z cech (przy wyborze opcji dialogowej jest to zaznaczone w nawiasie). Jeśli to uczynisz, to na dole ekranu pojawi się okienko. Z lewej strony (2 na obrazku powyżej) zaznaczono twoją obecną pulę punktów danej cechy (w tym przypadku siły), a pośrodku pasek punktów (3 na obrazku powyżej), które możesz zainwestować w daną akcję. Im więcej ich zaznaczysz (3a-3c na obrazku powyżej), tym większe prawdopodobieństwo, że daną akcję uda ci się zrealizować z sukcesem, o czym informuje wskaźnik procentowy (4 na obrazku powyżej).

Warto dodać, że jeśli korzystasz z minimalnej ilości punktów (3a na obrazku powyżej), to z puli ogólnej (2 na obrazku powyżej) nic nie jest odliczane. Jeżeli natomiast chcesz zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu (4 na obrazku powyżej), to możesz to uczynić wydając z ogólnej puli następne punkty (3b-3c na obrazku powyżej). Ogólną pulę punktów danej cechy zwiększasz lub zmniejszasz w trakcie tworzenia postaci, a potem w trakcie zdobywania doświadczenia. Regenerujesz je między innymi poprzez odpoczynek.

Skutki niepowodzenia danej akcji mogą być różne. W tym przypadku możesz normalnie przesunąć misę, ale jeśli ci się to nie uda, to wysuną się z niej kolce, które zranią głównego bohatera.

002

Po przesunięciu misy z lewej strony pojawi się kula. Podejdź do niej i wejdź z nią w interakcję. W jej trakcie możesz podjąć trzy decyzje związane z towarzyszem: skłamać, potrząsnąć kompanem lub użyć czaru. Jest to jeden z pierwszych wyborów mających wstępnie ukształtować postać bohatera. Bez względu na wybraną odpowiedź po chwili pojawi się przejście do dalszej części lokacji. Skieruj się w pobliże dużej, wypukłej ściany i wejdź w interakcję z drugą kulą (1 na obrazku powyżej). Wybierz jedną z odpowiedzi, co dalej uwarunkuje konkretną cechę bohatera.

Po chwili pojawi się kolejne przejście prowadzące do następnej kuli (2 na obrazku powyżej), gdzie staniesz przed nowymi wyborami. Na koniec podejdź do lustra (3 na obrazku powyżej). Czeka cię tu wybór jednego z sobowtórów, który określi twoją cechę przewodnią. Po dokonaniu decyzji przejdziesz do generatora postaci, gdzie możesz dowolnie zmodyfikować główną postać, wybrać jej zdolności oraz zmienić cechę przewodnią. Więcej na temat tego procesu znajdziesz w dziale Tworzenie postaci.

Pierwsza walka

Po jego zakończeniu przeniesiesz się do nowej lokacji, gdzie rozpoczniesz rozmowę z Fantomem. Możesz zdobyć od niego podstawowe informacje między innymi na temat komory rezonansowej, nurtów oraz miejsca, w którym przebywasz. W końcu zapytaj go o dalszy plan, po czym na arenie pojawi się Rozpacz.

003

W tym momencie rozpocznie się twoje pierwsze starcie. Twoim celem będzie pokonanie Rozpaczy (1 na obrazku powyżej), co uczynisz po zabiciu trzech odbić (1a, 1b, 1c). Już na początku dowiesz się, że walka odbywa się w systemie turowym. W trakcie jednej tury możesz wykonać jeden ruch (przemieszczenie się) oraz akcję (np. atak lub skorzystanie z umiejętności specjalnej). Następnie swoje ruchy wykonują pozostałe postacie.

Zacznij od zaznaczenia głównego bohatera (2 na obrazku powyżej), a następnie najedź na pierwsze odbicie (1a). Kiedy to uczynisz pojawi się pasek zdrowia przeciwnika oraz skuteczność twojego ataku wynosząca 65% (3). Kliknij na przeciwnika, a bohater podbiegnie do niego. Przed atakiem pojawi się jeszcze jedno okno z opisem wysiłku. Chodzi o to, że jeśli poświęcisz punkt (4) wyznaczonej cechy (w ataku wręcz chodzi o szybkość), to zwiększysz swoje szanse na trafienie rywala.

Każdy dodatkowy punkt zwiększa szansę trafienia o 20%. Jeśli chcesz zwiększyć swoje szanse, to wystarczy wcisnąć drugi przycisk (5b), a jeśli chcesz zainwestować dwa punkty szybkości i podnieść szanse o 40%, to należy wybrać drugi przycisk (5c). Jeżeli uznasz, że podstawowy atak wystarczy, to wybierz pierwszy przycisk (5a). Wskaźnik procentowych szans powodzenia ataku znajduje się z prawej strony (6).

004

Aby zaatakować kolejny cel (2 na obrazku powyżej) musisz najpierw się do niego zbliżyć. Okaże się, że jest on za daleko, żeby dotrzeć do niego w trakcie jednej tury. Jeśli klikniesz przy celu, to zobaczysz, że ruch został podzielony na dwie linie. Niebieska (1a) oznacza miejsce, do którego dotrzesz w ciągu obecnej tury. Fioletowa (1b) pokazuje, że do danego miejsca możesz dotrzeć w ciągu jednej tury, ale jeśli poświęcisz na to punkt akcji. Kiedy w końcu uda ci się podejść do drugiego celu zaatakuj go - ponownie możesz posłużyć się atakiem podstawowym lub użyć punktu szybkości w celu wzmocnienia precyzji i siły uderzenia.

Jeżeli zadałeś cios, a przeciwnik nadal trzyma się na nogach, to w danej turze możesz już tylko się poruszyć (nie możesz atakować). Jeśli nie chcesz zmieniać swojego miejsca i zakończyć turę, to wciśnij przycisk z lewej (4). W nowej turze rozpraw się z wrogiem i podejdź do kolejnego (3) i spróbuj go zaatakować. Okaże się, że Rozpacz nałożyła na niego stan Echo, który wzmacnia pancerz przeciwnika o 10 punktów sprawiając, że rywal stał się praktycznie niewrażliwy na twoje ataki.

Spis treści: Torment: Tides of Numenera - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Torment: Tides of Numenera - Upadek na ziemię

- Torment: Tides of Numenera - Chłodny, opanowany szelma

W kolejnej turze z lewej strony pojawi się enigmat Połyskujące szkło (5), które nie tylko zapewnia 13 punktów obrażeń, ale także przywraca wszystkie punkty siły, szybkości i intelektu. Podnieś je, a następnie wyposaż klikając odpowiednią ikonę przy ekwipunku (6). Następnie rzuć nim w ostatnie odbicie (3), co zakończy starcie.

Teraz możesz udać się do Fantoma i wypytać go kilka spraw lub od razu udać się do portalu, który pojawi się po starciu. Po uczynieniu tego zakończysz prolog i rozpoczniesz właściwą część przygody.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami