Sniper Elite 4 - Willa Giovi Fiorini

Likwidujemy kluczowego członka lokalnego nazistowskiego ugrupowania.

Zanim rozpocznie się odprawa, będziesz mógł obejrzeć animację, w której dowiesz się co nieco na temat pojmanego w poprzedniej misji mężczyzny, a także będziesz świadkiem nieprzemyślanego działania Sofii. Po krótkim przerywniku będziesz mógł porozmawiać łącznie z trzema postaciami, a także połączyć się przez radiostację.

W tej misji nie będziemy mieli zbyt wiele celów. Zarówno zadania główne jak i poboczne da się ukończyć bez konieczności otwartej walki. Kluczowe będą tutaj kamienie do odwracania uwagi, pistolet z tłumikiem oraz wprawne oko i żelazne nerwy, gdy nasza celność zawiedzie.

W takiej sytuacji, na przykład po nieudanym strzale w głowę, należy błyskawicznie spróbować dobić nieprzyjaciela w dalszym ciągu korzystając z wytłumionego pistoletu. Pamiętaj, że ze względu na ograniczoną ilość amunicji pistoletowej, należy bezwzględnie przeszukiwać wszystkie możliwe ciała.

Zabicie snajpera i odkrycie tajemnic Rothbauera

Jeden z twoich głównych celów, wrogi snajper, znajduje się w górnej części mapy. Od tego głównego celu rozpoczniemy zabawę na tej mapie, choć znajduje się on po przeciwległej stronie. Będziemy tak działać nie przez przypadek, gdyż przy okazji ukończymy dwa zadania poboczne.

024
Mapa Giovi Fiorini. Odniesienia do punktów 1-5 odnajdziesz w tekście.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Zadania poboczne: zniszczenie obozów nad jeziorem

W tym celu zaraz po rozpoczęciu zadania trzymaj się maksymalnie prawej strony. Proponujemy cały poziom przejść kucając i nie używając zbyt często sprintu. Zminimalizuje to ryzyko wykrycia i podniesienia alarmu. Jeśli zajdzie taka potrzeba, przyjmuj także pozycję leżącą.

Powoli przedzieraj się prawym skrajem mapy, niszcząc źródła światła, odwracając uwagę żołnierzy kamieniami i likwidując ich. Możesz do tego użyć pistoletu z tłumikiem lub wykorzystać walkę wręcz, o ile zdołasz podejść tak blisko nieprzyjaciela. Jest to także dobre rozwiązanie, głównie ze względu na niewielkie zagęszczenie wrogów przy kolejnych posterunkach.

025
Wykorzystuj zarośla do ukrywania się, jeśli żałujesz amunicji na niszczenie źródeł światła.

Trzymając się prawej mapy wejdziesz na parkową ścieżkę pełną lampionów. Możesz do nich strzelać, powodując tym samym zapłon, lub przechodzić od zarośli do zarośli z lewej strony. Odciągnij tu kilkukrotnie uwagę wrogów, aby pozbyć się ich po cichu. W końcu dotrzesz do pierwszego działa (1a) w niewielkim obozie strzeżonym przez trzech nieprzyjaciół.

Zlikwiduj wszystkich po cichu, a następnie wysadź działo. Nie przejmuj się tym, że okoliczni wrogowie zostaną zaalarmowani. Po prostu zmierzaj dalej do budynku, w którym zaczaił się snajper (2). Droga ta będzie wieść przez miasto, którego uliczki są naprawdę dobrze oświetlone. Szkoda amunicji, aby niszczyć wszystkie źródła światła. Zamiast tego przemykaj od osłony do osłony, okazjonalnie pozbywając się kolejnych wrogów.

Gdy przejdziesz na drugą stronę rzeki ostatnim mostem, zauważysz płonący budynek. Na prawo od niego, nieco wcześniej, znajduje się budynek ze snajperem na balkonie. Przemykaj zatem prawą częścią dziedzińca, starając się zignorować nieprzyjaciół lub zabijając ich po cichu. Nawet, gdy snajper cię zauważy, nie powinno się to skończyć wezwaniem posiłków. Nie kuś jednak losu.

026
W drodze na górnym poziom budynku dobrze przypatruj się podłodze i rozbrajaj pułapki.

Po dostaniu się na górne piętro, wcześniej rozbroiwszy pułapki, pozbądź się po cichu snajpera i jego obstawę, realizując tym samym jeden z głównych celów. Teraz możesz zapuścić się do okolicznego parku, gdzie będziesz musiał zinfiltrować bunkier (4) Rothbauera. Przechadzając się po parku odwracaj uwagę wrogów i likwiduj ich pojedynczo. Zagęszczenie nie jest duże, więc nie powinno sprawić ci to kłopotów.

Wnętrze bunkra również nie powinno być zbyt mocno strzeżone, spodziewaj się tam maksymalnie trzech nieprzyjaciół. Wejdź do pomieszczenia z sejfem i wysadź go, zdobywając tym samym tajne dokumenty. Teraz możesz przedzierać się powoli do kolejnych dwóch obozów (1b i 1c). W przypadku drugiego posterunku zaraz po wysadzeniu działa nie uciekaj przed siebie, ale wycofaj się. Przekraczanie mostu w tym momencie nie ma jeszcze logicznego uzasadnienia, gdyż chcemy zająć się ciężarówką (4).

Zadania poboczne: zniszczenie ciężarówki propagandowej

W oznaczonym na mapie miejscu odnajdziesz plan przejazdu ciężarówki. Po zapoznaniu się z nim na mapie zostanie wyświetlona trasa przejazdu. Błyskawicznie wyjdź z budynku i podłóż na środku drogi minę talerzową. Nie czekaj na przyjazd konwoju, tylko od razu obierz kierunek na najbliższy most, który poprowadzi cię do kolejnego celu głównego, czyli samego Rothbauera (5). W międzyczasie, przechodząc przez most, możesz spróbować zniszczyć łódź patrolową, realizując tym samym inne zadanie poboczne.

Zabicie Rothbauera w willi

Dojście do samej willi nie powinno stanowić większych kłopotów. Chociaż znajduje się tu znacznie więcej przeciwników, niż do tej pory, to polecamy w dalszym ciągu stosować tę samą taktykę - odwrócenie uwagi, ciche pozbycie się i trzymanie się zacienionych obszarów mapy.

Spis treści: Sniper Elite 4 - Poradnik, Solucja

Następnie: Sniper Elite 4 - Allagryjska Forteca

Zobacz też: Sniper Elite 4 - najlepsze karabiny snajperskie

027
Przemykanie po dobrze oświetlonej okolicy willi to najtrudniejsza część misji.

Do willi najłatwiej dostać się od tyłu, gdzie możesz spodziewać się około trzech strażników. Na wyższy poziom dostaniesz się z kolei po drabinie przyczepionej do obrośniętej ściany. Stamtąd szybko dostaniesz się do środka willi, ale musisz być od tego momentu bardzo ostrożny.

Używanie kamieni w pomieszczeniach nie jest najlepszym pomysłem, gdyż robi znacznie więcej hałasu w porównaniu do warunków zewnętrznych. Może to więc łatwo zaalarmować strażników, co sprowadzi na ciebie zmasowany atak. Nawet jeśli do tego dojdzie, masz jeszcze szansę na obronę. Po prostu zmieniaj ciągle swoje położenie i przemykaj z pomieszczenia do pomieszczenia. Gdy w końcu trafisz na swój cel, po prostu zlikwiduj go w dowolny sposób. Możesz go także przeszukać.

Ostatnia faza tego zadania to przedostanie się na plac miejski. Gra wspomina o poszukaniu ocalałych, ale wystarczy dotrzeć do wskazanego punktu, a cel zostanie przedstawiony jako przerywnik filmowy, po czym misja dobiegnie końca.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami