Sniper Elite 4 - Stocznia Lorino

Pod osłoną nocy zakradamy się do silnie strzeżonej stoczni.

Odprawa przed kolejnym zadaniem będzie miała miejsce w niewielkim obozie. Trwa już noc, co jest dobrą zapowiedzią tego, co już za chwilę cię czeka. Ciemności są jednak twoim sprzymierzeńcem, dlatego pomimo wielu przeciwników w porcie, powinieneś poradzić sobie z misją bez większych kłopotów.

Porozmawiaj z Weaverem, który przedstawi ci sprawę tajemniczych dostaw oraz słabych punktów obrony przeciwlotniczej portu. Dialog z Giancarlo przyniesie ci ciekawą informację o znajdującej się w stoczni niemieckiej zbrojowni. Da się tam uzupełnić amunicję, zmienić broń czy złapać za panzerfausta.

Podczas rozmowy z Sofią dowiesz się z kolei o szczepionkach na tyfus, który zbiera żniwo wśród sprzymierzeńców. Warto więc pozyskać szczepionkę, aby uratować chorych i zdobyć przy okazji sporo punktów doświadczenia. Gdy będziesz już wdrożony w zadanie, ruszaj przed siebie w stronę plaży. Łódką dostaniesz się do punktu startowego.

Zniszczenie obrony przeciwlotniczej portu i zabicie skorumpowanego kapitana

Jednym z twoich głównych zadań podczas misji Stocznia Lorino jest zniszczenie trzech reflektorów (1, 3, 8) oraz dwóch dział przeciwlotniczych (4, 7). Rozpoczynając zabawę będziemy podążać w prawą stronę, w dół mapy, aby przy okazji zrealizować także cele poboczne.

W tym zadaniu musisz pamiętać, że wiele źródeł światła możesz zniszczyć za pomocą pistoletu z tłumikiem. Warto wykorzystać przewagę nocy, gdzie przeciwnik będzie miał większe problemy z zauważeniem cię. Podążaj wąską ścieżką z prawej strony. Idź powoli i przypatruj się ziemi. Będziesz musiał rozbroić tam dwie miny oraz jedną pułapkę. Wybuch którejkolwiek spowoduje twoją śmierć.

011
Mapa Lorino. Odniesienia do punktów 1-10 odnajdziesz w tekście.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Odciągaj uwagę napotkanych tam nieprzyjaciół i likwiduj ich po cichu. Nie wywołaj alarmu, gdyż na karku będziesz miał ostrzał z wielkiego działa nieopodal. Prawdopodobnie nie przeżyjesz tego ataku. Kieruj się powoli w kierunku północno-wschodnim. Twoim celem jest dach budynku z napisem Berto. Tam natkniesz się na pierwszy reflektor. Wykonaj na nim interakcję, aby kopnąć w źródło światła.

Pamiętaj, że każdy z trzech reflektorów może zostać zniszczony poprzez strzał z karabinu snajperskiego. Wywoła to jednak zbyt dużo hałasu, przez co możesz zostać wykryty. Nie polecamy zatem takiego rozwiązania. Udajemy się nieco dalej, gdzie przy okazji realizujemy zadanie poboczne, zabijając skorumpowanego kapitana (2) portu. Będzie mu towarzyszyć zaledwie kilku żołnierzy, więc sprawa nie należy do najtrudniejszych.

Wyjdź na zewnątrz, skąd szybko trafisz na kolejny reflektor. Zniszcz urządzenie, po czym skieruj się w stronę pierwszego działa (4). Wykorzystaj dachy okolicznych budynków do prowadzenia obserwacji okolicy. Oznacz nieprzyjaciół na wybrzeżu i rozpocznij eksterminację. Pamiętaj, że na dachy budynków mogą wejść zaalarmowani żołnierze, dlatego regularnie sprawdzaj swoje tyły. Jeżeli zostaniesz wykryty, spójrz w lewo na wielkiego żurawia. Zabij znajdującego się tam snajpera.

012
Nie udało się nam pozostać w ukryciu, dlatego czeka nas otwarta walka.

Zadania poboczne: infiltracja i złupienie niemieckiej zbrojowni

Po zniszczeniu pierwszego działa podążamy do niemieckiej zbrojowni (5). Najłatwiej dostaniesz się tam schodami od północno-zachodniej części budynku. Po cichu likwiduj kolejnych nieprzyjaciół na górnym piętrze, aby w końcu zejść na niższy poziom i znaleźć się w głównej części zbrojowni.

Ukończenie tego zadania pobocznego bez wykrycia jest tym ważniejsze, że w przypadku zaalarmowania przeciwników niemal na pewno w okolicy pojawi się ciężki czołg. Jego załoga nie będzie czekać ani chwili, gdy tylko nadarzy się okazja do oddania strzału w twoim kierunku. Lepiej jest więc wtedy unikać przebywania obok drzwi czy wielkich okiennic na górze budynku.

W jednym z pomieszczeń zbrojowni zdobędziesz panzerfausta, którym możesz spróbować zniszczyć ciężką maszynę. Jest to rozwiązanie dla odważnych i podchodząc do niego, musisz mieć pewność, że w momencie wystrzału lufa pojazdu nie jest skierowana w twoją stronę. W przeciwnym wypadku nie będziesz miał najmniejszych szans. Zniszczenie dwóch jednostek pancernych poruszających się po mapie zakończy jedno z zadań pobocznych.

Zlokalizowanie niemieckich dostaw

Po uzupełnieniu zapasów we wrogiej zbrojowni czas na kolejną główną wytyczną. Udajemy się niedaleko stąd, bo do sąsiednich magazynów, skąd prowadzi szybka droga do głównej części portu (6). Możemy stąd przetrzebić nieco oddziały przeciwnika, ale warto trzymać się lewej strony, skąd szybko przeskoczymy do kolejnych zabudowań.

013
Dokumenty niby bardzo ważne, a leżą jak gdyby nigdy nic na środku oświetlonego biurka. Dobra nasza!

Sam budynek nie jest zbyt mocno strzeżony, dlatego pozyskanie dokumentów dotyczących części układu naprowadzania rakiet nie powinno stanowić najmniejszego problemu.

Po zrealizowaniu tego głównego celu wracamy do pierwszego, czyli zniszczenia elementów obrony przeciwlotniczej portu. Dotarcie do kolejnego działa (7) i ostatniego reflektora (8) może być nieco kłopotliwe, a to ze względu na licznych przeciwników wokół. Staraj się przemykać w ciemnościach, aby nie ryzykować otwartego konfliktu. Na tym etapie to zbyt duże ryzyko związane z otoczeniem przez nieprzyjaciela.

Zadania poboczne: odnalezienie szczepionki na tyfus

Niedaleko od zniszczenia ostatniego reflektora znajduje się niewielki kompleks budynków (9) z biało-czerwoną wieżą jednego z nich. Choć nie znajduje się tam zbyt wielu przeciwników, dużo trudniejsze może okazać się samo dotarcie we wskazane miejsce. Możesz jednak próbować przemykać nieoświetlonymi częściami mapy.

Sam środek zabudowań nie powinien cię interesować, zwłaszcza, że to właśnie tam prawdopodobnie znajdują się w danej chwili wrogowie. Powinieneś za to zainteresować się wielkimi, zielonymi skrzyniami pod maskującym zadaszeniem. To właśnie tam będziesz mógł zlokalizować szczepionki na tyfus. Taką informację przekażesz partyzantom, gdyż przedmioty zajmują zbyt dużo miejsca, aby pokusić się o zabranie ich ze sobą.

Spis treści: Sniper Elite 4 - Poradnik, Solucja

Następnie: Sniper Elite 4 - Klasztor Abrunza

Zobacz też: Sniper Elite 4 - najlepsze karabiny snajperskie

Zdobycie informacji o adresatach niemieckich dostaw

Na końcu czeka cię główna wytyczna. Musisz dowiedzieć się o tym, gdzie trafiają tajne dostawy. Aby to zrobić, musisz udać się do głównych magazynów portowych (10), gdzie w towarzystwie kilku żołnierzy znajduje się jeden z ważniejszych oficerów. Do magazynów wejdź od strony zachodniej. To najmniej ryzykowne miejsce spośród wszystkich dostępnych.

Powoli przemierzaj kolejne pomieszczenia magazynowe i odciągaj uwagę pojedynczych strażników. Likwiduj ich po cichu, aż natkniesz się na oficera w jasnym mundurze. Po jego zlikwidowaniu przeszukaj ciało, aby zyskać kod do sejfu nadzorcy. Udaj się z nim w kierunku zachodnim, pozostając cały czas w głównej części magazynów.

014
Wezwanie wsparcia z budynku widocznego na obrazku zakończy misję.

Wejdź na wyższy poziom, gdzie w jednym z pomieszczeń otworzysz sejf i pozyskasz informacje na temat dostaw wysyłanych do Allagry. Teraz pozostaje nadanie o tym informacji przez radio i wezwanie wsparcia bombowców. Udaj się do okolicy, gdzie pozyskałeś informacje o szczepionkach. Oczyść okolicę z nieprzyjaciół i nadaj stosowny komunikat, a misja dobiegnie końca.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami