Sniper Elite 4 - Allagryjska Forteca

Ostatecznie krzyżujemy plany przeciwnika zmieniając oblicze całej alianckiej kampanii.

To już ostatnie zadanie, które tym razem ma miejsce w niemieckiej bazie położonej na ośnieżonych szczytach gór. Naszym celem jest zdobycie danych wywiadowczych oraz zniszczenie gotowych rakiet i całej infrastruktury służącej do ich produkowania.

Twoim pierwszym głównym celem będzie przeniknięcie do fortecy. Choć gra sugeruje nam skorzystanie z głównego wejścia (1a), my sugerujemy skorzystanie z alternatywnego (1b), do którego dostać się jest nieco trudniej, ale bardziej zaskoczymy tym przeciwników.

Nastaw się, że ostatnie zadanie skupia się raczej na walce bezpośredniej i choć ciche działanie jest tutaj także możliwe, jest naprawdę bardzo trudne. Mnogość pomieszczeń i klatek schodowych będzie za to działać na naszą korzyść podczas otwartej wymiany ognia.

Dotarcie do fortecy i odzyskanie danych technicznych rakiety

Po rozpoczęciu misji podążaj przed siebie i wspinaj się po kilku kolejnych drewnianych kolumnach. Twoim oczom w końcu pokaże się główny most prowadzący do fortecy. Szybko strzel w zbiornik paliwa jednej z nadjeżdżających ciężarówek i wykończ z odległości pozostałych nieprzyjaciół na moście. Jeśli znajdziesz się pod zmasowanym ostrzałem, po prostu cofnij się nieco i schowaj przed wzrokiem wrogów.

028
Mapa Allagryjskiej Fortecy. Odniesienia do punktów 1-7 odnajdziesz w tekście.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Następnie, trzymając się maksymalnie lewej strony, zmierzaj do najbliższego umocnienia. Możesz tam pozbyć się niedobitków, po czym skierować swoje kroki na główny most. Na delikatnym rozstaju, zamiast trzymać się głównej drogi z lewej, zbocz nieco w prawo i pozbądź się strażników w kolejnych umocnieniach. W ten sposób unikniesz wielkiego działa przy frontowym wejściu. Zwróć się za to ku nie za dobrze ukrytym wejściu bocznym.

029
Wejście spokojniejsze, dzięki któremu lepiej zaskoczymy naszych przeciwników.

Po wejściu do fortecy podążamy lekko w lewo, a następnie do jednego z głównych pomieszczeń, gdzie po przeciwległej stronie na wyższym poziomie zauważysz snajpera lub dwóch. Pozbądź się ich w pierwszej kolejności, po czym rozpraw się z pozostałymi i obierz kierunek na pomieszczenie w oznaczonym na mapie rejonie (2). Odnajdziesz tam specyfikację rakiety.

Przejdź do sporych rozmiarów pomieszczenia obok, gdzie odnajdziesz dwie gotowe rakiety (3). Musisz dokonać na nich sabotażu, ale wcześniej pozbyć się także niewielkiej grupy strażników. Następnie zmierzaj do pomieszczenia na bazie okręgu (4), a konkretnie na jego górne piętro. Dokonasz tam sabotażu obiektu. W tym rejonie znajduje się około pięciu przeciwników, którzy mogą zostać zneutralizowani po cichu, jeśli będziesz odciągać ich uwagę i obiegać okrągły obiekt na środku pomieszczenia.

Gdy zniszczyłeś już jeden zawór, pozostają jeszcze trzy. W tym celu udaj się na tylny dziedziniec fortecy (5), gdzie czeka cię sporo walki. Zawsze możesz wycofać się do okrągłego pomieszczenia, gdzie skorzystasz z apteczek czy bandaży. Na zewnątrz zwróć też uwagę na dwóch snajperów po lewej stronie. Po oczyszczeniu terenu możesz także zniszczyć trzy pozostałe rakiety, realizując tym samym zadanie poboczne.

030
Jedna z pięciu rakiet do zniszczenia.

Zniszczenie pozostałych zaworów

Wejdź na kładkę snajperów i podążaj w kierunku fortecy. Zastaną tam klatką schodową zejdź na sam dół, gdzie czeka na ciebie czołg i kilku żołnierzy. Trzymaj się lewej strony i postaraj się pozostać niezauważony. Czołgu najłatwiej pozbyć się strzelając przez front wieżyczki strzelniczej. Jeśli zabijesz w ten sposób strzelca, maszyna nie będzie już stanowić zagrożenia.

W bezpośredniej okolicy odnajdziesz trzy miejsca, które musisz sabotować, aby uszkodzić niemal całkowicie zakłady produkujące nadtlenek wodoru (6). Po udanym sabotażu twój cel zaktualizuje się, prowadząc do miejsca nieopodal kładki snajperów na dziedzińcu. Nie udajemy się tam jeszcze, ale zmierzamy po raport strategiczny (7) na temat rakiety.

Znajduje się on w sejfie, do którego kod ma przebywający w okolicy oficer. Jeśli jednak nie będziesz posiadać kodu, otworzenie pancernej skrzynki jest również możliwe. Zrobisz to przy użyciu ładunku wybuchowego. Teraz możesz udać się na kładkę snajperów, gdzie ostatecznie dokonasz sabotażu obiektu. Teraz udaj się do pomieszczenia kontrolnego, gdzie dokonasz sabotażu obiektu.

Spis treści: Sniper Elite 4 - Poradnik, Solucja

Zobacz też: Sniper Elite 4 - najlepsze karabiny snajperskie

Zakończenie: likwidacja generała Böhma

Teraz uruchomi się przerywnik filmowy, w którym weźmie udział między innymi Sofia, czyli Aniołek - przywódczyni ruchu oporu. Po ukończeniu animacji pozbądź się dwóch przeciwników, po czym wybiegnij z pomieszczenia na wprost i zmierzaj ku wyjściu na zewnątrz.

Musisz powstrzymać uciekającego generała. Aby to zrobić, zniszcz dwa silniki jego samolotu. Możesz to zrobić za pomocą pistoletu maszynowego, ale pewniejsze będzie użycie karabinu snajperskiego, dzięki któremu zyskasz także przydatne podświetlenie silników. Dzięki niemu będziesz dokładnie wiedział, gdzie należy strzelić, aby ukończyć zadanie, a także cały wątek główny gry.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami