Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Mass Effect: Andromeda bez systemu Idealisty i Renegata

Moralność mniej jednostronna.

Mass Effect: Andromeda rezygnuje z systemu Idealisty i Renegata w opcjach dialogowych, czyli rozwiązania dobrze znanego z trzech poprzednich odsłon serii.

Przypomnijmy: moralność w trylogii wyrażano za pomocą pasków idealisty (ang. paragon) i renegata (ang. renegade). Wartości zmieniały się w zależności od podejmowanych wyborów.

Screen z dialogu - z ikoną „zakłopotania” z Dragon Age: Inkwizycja

Tymczasem Mass Effect: Andromeda stawia już na nieco bardzo rozbudowany system zaczerpnięty z Dragon Age: Inkwizycja, z ikonami w kole wyboru symbolizującymi nastawienie do rozmówcy czy emocje naszej postaci: smutek, zaskoczenie, wrogość, romans, złość, ciekawość i inne.

Jeden z poprzednich trailerów najnowszej odsłony prezentował właśnie symbol „zakłopotania” po najechaniu na jedną z opcji dialogowych, identyczny z tym z Inkwizycji.

Przedstawiciele BioWare, jak na kreatywnych pracowników przystało, nie mówią oczywiście o zapożyczeniu rozwiązań z Dragon Age i mają inne wyjaśnienie braku Idealisty i Renegata.

- Ten system kojarzył się wprost z Shepardem. Był bezpośrednio powiązany z tym bohaterem, więc jego zastosowanie nie miało sensu, jeśli to nie jest główną postacią - tłumaczy dyrektor kreatywny Mac Walters w rozmowie z magazynem OXM (dzięki, GamesRadar).

- Teraz mamy coś związanego ze zgadzaniem lub niezgadzaniem się. To bardziej mi się podoba, ponieważ w trylogii zakładaliśmy na początku, ze zagramy na przykład jako Idealista i z góry wiedzieliśmy, co powiemy w każdej rozmowie. Nie trzeba było myśleć o odpowiedziach - wyjaśnia deweloper.

Cover image for YouTube videoMASS EFFECT: ANDROMEDA – Official Gameplay Trailer - 4K
Trailer ze sceną dialogu

Walters wspomniał, że nowy system pozwala wybrać wypowiedź spośród kilku tonów głosów, co - ponownie - pasuje do rozwiązania z Dragon Age: Inkwizycja.

- Myślę, że to powrót do nieco bardziej tradycyjnych gier fabularnych, gdzie nie zastanawiamy się, czy chcemy być źli czy dobrzy, ale jak chcemy wyrazić własne zdanie - dodał.

Mass Effect: Andromeda debiutuje 23 marca na PC, PS4 i Xbox One.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Mass Effect: Andromeda

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze