Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pierwsze spojrzenie na system walki w The Bard's Tale 4

Jest też eksploracja.

Twórcy The Bard's Tale 4 ze studia inXile Entertainment opublikowali kolejny materiał wideo z nadchodzącego The Bard's Tale 4, tym razem koncentrując się na systemie walki.

Jak na przedstawiciela gatunku dungeon crawler przystało, sporo czasu spędzimy na rozprawianiu się z przeciwnikami, obserwując sytuację z perspektywy pierwszej osoby, pomimo kierowania całą drużyną. Najlepszym współczesnym przykładem takiego podejścia jest seria Legend of Grimrock.

Sympatyczny goblin

W The Bard's Tale 4 maksymalny rozmiar drużyny to szóstka postaci. Lub osiem, jeśli doliczyć limit dwóch istot, które przywołamy za pomocą magii - jeśli zechcemy.

Jak pokazuje poniższy materiał wideo, nowa produkcja zmienia nieco klasyczne założenia, prezentując skład naszego zespołu także na siatce w dole ekranu, ze spojrzeniem zza pleców. Zamienianie się miejscami i odpowiadanie na ruchy wroga powinno rozszerzyć dostępne opcje taktyczne podczas potyczek.

Deweloperzy śpieszą z zapewnieniami, że nadal eksperymentują i nie ustalili jeszcze ostatecznego wyglądu interfejsu oraz elementów HUD-u, w tym portretów.

Ważne są także kryształy, widoczne w centrum dolnego panelu - dostępne punkty akcji. Te dzielone są jednak na całą drużynę, a takie podejście ma - ponownie - potęgować głębię akcji i możliwych do przeprowadzenia kombinacji.

Nieco powyżej niebieskich rombów są jeszcze ikony umiejętności. To kolejkowanie rozkazów, którego celem jest zaplanowanie potyczki i przyśpieszenie akcji.

Zobacz na YouTube

Wcześniej w materiale wideo pokazano także sporo ujęć z eksploracji urokliwego świata. W The Bard's Tale 4 będziemy mogli poruszać się swobodnie, ale - jeśli zechcemy - włączymy także system „przeskakiwania” z pola na pole, jak w klasycznych dungeon crawlerach.

Nie brakuje też rozmów pomiędzy członkami drużyny, co przypomina już nieco bardziej fabularne produkcje RPG.

„Jest jeszcze dużo więcej do omówienia, jak punkty zdrowia, mana, działanie pancerza, ładowanie umiejętności, skupienie, czasowe efekty czy pozycjonowanie. To otwiera wiele subtelnych możliwości, ale detale na ten temat zachowamy na później” - napisano na oficjalnej stronie.

Sfinansowane na Kickstarterze The Bard's Tale 4 zmierza na PC, z premierą zaplanowaną na jesień tego roku.

Read this next