Jedną z głównych nowości w dodatku Spotkajmy się jest możliwość zakładania i dołączania do różnotematycznych klubów. Autorzy przygotowali kilka propozycji, ale generator tworzenia własnych rozwiązań jest na tyle rozbudowany, że oferuje tysiące niepowtarzalnych kombinacji.

Chociaż w teorii może brzmieć to nieco skomplikowanie, to w rzeczywistości branie udziału w życiu klubu lub zarządzanie nim nie jest takie trudne. Jednak po co w ogóle interesować się klubami? Po pierwsze oferują spore możliwości interakcji między grupami simów, a dzięki rozbudowanym opcjom zapewniają unikalność ich członków, co może dotyczyć między innymi zachowania lub wyglądu. Po drugie zapewniają szereg bonusów związanych chociażby z poszczególnymi umiejętnościami.

Jak dołączyć do klubu lub stworzyć własny?

Stworzenie własnego klubu jest stosunkowo proste. Aby to uczynić kliknij ikonę Klub (#1 na obrazku poniżej) znajdującą się na prawym dolnym pasku.

kluby

Pojawi się okienko, z którego wybierz rozwijaną listę (#2 na obrazku powyżej), a następnie wybierz opcję Dołącz/Stwórz klub (#3). Zostaniesz przeniesiony do Menedżera klubów, w którym są wyświetlone gotowe kluby. Możesz do nich dołączyć (#4a) lub poprosić ich członków o możliwość przystąpienia do niego (#4b) - jeśli spełnisz kryteria i należące do niego simy się zgodzą, to zostaniesz pełnoprawnym członkiem.

Jeżeli natomiast chcesz stworzyć własny klub, to kliknij ikonę Załóż klub (#5). Pojawi się nowe okienko, w którym musisz ustalić pewne warunki funkcjonowania klubu. Najpierw należy wybrać logo (#6a), a także nadać klubowi nazwę i opis (#6b). Następnie zdecyduj czy będzie to społeczność otwarta dla wszystkich czy tylko dla wybranych (#6c), a następnie, jeśli chcesz, ustal miejsce spotkań członków klubu (#6d).

W polu z lewej na dole widoczni są członkowie klubu (#7a). Na początku znajduje się tam tylko lider zakładający klub, ale możesz klikać na puste portrety i ze znajomych lub rodziny wybierać osoby, które chcesz dołączyć do swojej grupy. Jeśli chcesz, aby członkowie klubu spełniali pewne warunki, żeby się do niego dostać, to możesz jest ustalić w zakładce Zasady rekrutacji (#7b), których może być maksymalnie 5. Zasady mogą być różne i dotyczyć między innymi wieku simów, zawodu lub ilości pieniędzy.

Najważniejszą rzeczą w klubie jest ustalenie Zajęć klubowych (#7c) - wśród nich możesz ustawić 5 zadań związanych z klubem i 5 zakazanych, których w trakcie spotkań członkowie powinni unikać. Dla członków możesz tu ustalić między innymi zajęcia artystyczne, wspólne posiłki, wędkowanie, zabawy czy sprzątanie. Po dokonaniu wyborów możesz jeszcze zobaczyć ilość punktów klubu (#8), chociaż przy tworzeniu nowych zawsze zaczynasz od wartości 0. Jeśli wszystko już ustaliłeś, to wystarczy klub zatwierdzić (#9).

Spotkania klubowe

Po założeniu klubu lub przystąpieniu do któregoś z już istniejących, dobrze jest się spotkać z jego członkami. Aby to uczynić wybierz panel Kluby, a potem wciśnij opcję Rozpocznij spotkanie. Zostaniesz zapytany czy chcesz towarzyszyć klubowiczowi bezpośrednio czy też zamierzasz go po prostu na spotkanie wysłać.

spotkania

Jeśli zdecydowałeś się wziąć udział w spotkaniu, to warto rozwinąć panel Kluby. Na jego górze (#1 na obrazku powyżej) znajduje się nazwa danego klubu. Jeśli zdecydowałeś się rozpocząć spotkanie, to znajdziesz się w towarzystwie klubowiczów (#2a), których lista jest również wyświetlona z prawej na dole (#2b). Z członkami klubu możesz wspólnie spędzać czas, rozmawiać i zawiązywać bliższe relacje.

Najważniejsze jest jednak wykonywanie czynności związanych bezpośrednio z klubem, które są zaznaczone na zielonych polach (#3). Pamiętaj przy tym, aby unikać wykonywania zadań znajdujących się na czerwonym pasku, ponieważ odbije się to negatywnie na klubie. Jeśli chcesz stworzyć unikalne stroje związane z klubem, to możesz to uczynić klikając na ikonę (#4) w prawym dolnym narożniku.

Wywiązywanie się z zadań klubowych jest opłacalne, ponieważ w ten sposób zbierasz punkty klubowe (#5a). Im jest ich więcej, tym lepiej, ponieważ możesz je następnie zamieniać na wiele różnego rodzaju bonusów. Wystarczy kliknąć na licznik z punktami, aby otworzyć menu z bonusami (#5b). Znajdują się tutaj listy podzielone na kilka kategorii (m.in. oryginalne powitanie, możliwość zwiększenia ilości członków klubu czy też bonusy towarzyskie oraz umiejętności), z których możesz wybierać i aktywować wybrane pozycje. Każdy z bonusów jest dokładnie opisany - wystarczy na niego najechać i przeczytać informację, która się pojawi. Jeśli jesteś zainteresowany zakupem danego bonusu, to kliknij na niego dwukrotnie. Jeżeli posiadasz wystarczającą ilość punktów klubowych, to będziesz mógł go zakupić i aktywować.

Spis treści: Sims 4 - poradnik i najlepsze porady

Prędzej czy później każde zebranie klubowe należy zakończyć i wrócić do codziennego życia. Aby to uczynić wystarczy skorzystać z opcji Zakończ spotkanie (#6), a już po chwili trafisz do swojego domu.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

Sims 4: Psy i Koty - poradnik i najlepsze wskazówki

Wszystko o czworonogach i zawodzie weterynarza.

Sims 4: Psy i koty - zarządzanie kliniką, punkty bonusowe

Zobacz, w jaki sposób prowadzić przychodnię dla zwierząt i poznaj znaczenie bonusów weterynaryjnych.

Sims 4: Psy i koty - otworzenie kliniki, weterynarz

Przelewamy pieniądze na klinikę weterynaryjną. Otwieramy przychodnię dla zwierząt i uczymy się, jak leczyć pacjentów.