Sims 4: Spotkajmy się - kluby: zakładanie i dołączanie

Zobacz, w jaki sposób tworzyć wspólne grupy zainteresowań.

Jedną z głównych nowości w dodatku Spotkajmy się jest możliwość zakładania i dołączania do różnotematycznych klubów. Autorzy przygotowali kilka propozycji, ale generator tworzenia własnych rozwiązań jest na tyle rozbudowany, że oferuje tysiące niepowtarzalnych kombinacji.

Chociaż w teorii może brzmieć to nieco skomplikowanie, to w rzeczywistości branie udziału w życiu klubu lub zarządzanie nim nie jest takie trudne. Jednak po co w ogóle interesować się klubami? Po pierwsze oferują spore możliwości interakcji między grupami simów, a dzięki rozbudowanym opcjom zapewniają unikalność ich członków, co może dotyczyć między innymi zachowania lub wyglądu. Po drugie zapewniają szereg bonusów związanych chociażby z poszczególnymi umiejętnościami.

Jak dołączyć do klubu lub stworzyć własny?

Stworzenie własnego klubu jest stosunkowo proste. Aby to uczynić kliknij ikonę Klub (#1 na obrazku poniżej) znajdującą się na prawym dolnym pasku.

kluby

Pojawi się okienko, z którego wybierz rozwijaną listę (#2 na obrazku powyżej), a następnie wybierz opcję Dołącz/Stwórz klub (#3). Zostaniesz przeniesiony do Menedżera klubów, w którym są wyświetlone gotowe kluby. Możesz do nich dołączyć (#4a) lub poprosić ich członków o możliwość przystąpienia do niego (#4b) - jeśli spełnisz kryteria i należące do niego simy się zgodzą, to zostaniesz pełnoprawnym członkiem.

Jeżeli natomiast chcesz stworzyć własny klub, to kliknij ikonę Załóż klub (#5). Pojawi się nowe okienko, w którym musisz ustalić pewne warunki funkcjonowania klubu. Najpierw należy wybrać logo (#6a), a także nadać klubowi nazwę i opis (#6b). Następnie zdecyduj czy będzie to społeczność otwarta dla wszystkich czy tylko dla wybranych (#6c), a następnie, jeśli chcesz, ustal miejsce spotkań członków klubu (#6d).

W polu z lewej na dole widoczni są członkowie klubu (#7a). Na początku znajduje się tam tylko lider zakładający klub, ale możesz klikać na puste portrety i ze znajomych lub rodziny wybierać osoby, które chcesz dołączyć do swojej grupy. Jeśli chcesz, aby członkowie klubu spełniali pewne warunki, żeby się do niego dostać, to możesz jest ustalić w zakładce Zasady rekrutacji (#7b), których może być maksymalnie 5. Zasady mogą być różne i dotyczyć między innymi wieku simów, zawodu lub ilości pieniędzy.

Najważniejszą rzeczą w klubie jest ustalenie Zajęć klubowych (#7c) - wśród nich możesz ustawić 5 zadań związanych z klubem i 5 zakazanych, których w trakcie spotkań członkowie powinni unikać. Dla członków możesz tu ustalić między innymi zajęcia artystyczne, wspólne posiłki, wędkowanie, zabawy czy sprzątanie. Po dokonaniu wyborów możesz jeszcze zobaczyć ilość punktów klubu (#8), chociaż przy tworzeniu nowych zawsze zaczynasz od wartości 0. Jeśli wszystko już ustaliłeś, to wystarczy klub zatwierdzić (#9).

Spotkania klubowe

Po założeniu klubu lub przystąpieniu do któregoś z już istniejących, dobrze jest się spotkać z jego członkami. Aby to uczynić wybierz panel Kluby, a potem wciśnij opcję Rozpocznij spotkanie. Zostaniesz zapytany czy chcesz towarzyszyć klubowiczowi bezpośrednio czy też zamierzasz go po prostu na spotkanie wysłać.

spotkania

Jeśli zdecydowałeś się wziąć udział w spotkaniu, to warto rozwinąć panel Kluby. Na jego górze (#1 na obrazku powyżej) znajduje się nazwa danego klubu. Jeśli zdecydowałeś się rozpocząć spotkanie, to znajdziesz się w towarzystwie klubowiczów (#2a), których lista jest również wyświetlona z prawej na dole (#2b). Z członkami klubu możesz wspólnie spędzać czas, rozmawiać i zawiązywać bliższe relacje.

Najważniejsze jest jednak wykonywanie czynności związanych bezpośrednio z klubem, które są zaznaczone na zielonych polach (#3). Pamiętaj przy tym, aby unikać wykonywania zadań znajdujących się na czerwonym pasku, ponieważ odbije się to negatywnie na klubie. Jeśli chcesz stworzyć unikalne stroje związane z klubem, to możesz to uczynić klikając na ikonę (#4) w prawym dolnym narożniku.

Wywiązywanie się z zadań klubowych jest opłacalne, ponieważ w ten sposób zbierasz punkty klubowe (#5a). Im jest ich więcej, tym lepiej, ponieważ możesz je następnie zamieniać na wiele różnego rodzaju bonusów. Wystarczy kliknąć na licznik z punktami, aby otworzyć menu z bonusami (#5b). Znajdują się tutaj listy podzielone na kilka kategorii (m.in. oryginalne powitanie, możliwość zwiększenia ilości członków klubu czy też bonusy towarzyskie oraz umiejętności), z których możesz wybierać i aktywować wybrane pozycje. Każdy z bonusów jest dokładnie opisany - wystarczy na niego najechać i przeczytać informację, która się pojawi. Jeśli jesteś zainteresowany zakupem danego bonusu, to kliknij na niego dwukrotnie. Jeżeli posiadasz wystarczającą ilość punktów klubowych, to będziesz mógł go zakupić i aktywować.

Spis treści: Sims 4 - poradnik i najlepsze porady

Prędzej czy później każde zebranie klubowe należy zakończyć i wrócić do codziennego życia. Aby to uczynić wystarczy skorzystać z opcji Zakończ spotkanie (#6), a już po chwili trafisz do swojego domu.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami