Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Aion - Kapłan: wszystko o pomocnikach

Jeśli wolimy pomagać innym.

Kapłan to bohater wsparcia, koncentrujący się na utrzymywaniu innych przy życiu. Nie oznacza to jednak, że cała zabawa tą klasą polega na leczeniu. Postać ma do dyspozycji kilka czarów ofensywnych, w tym magicznych, jak i fizycznych. O rozwoju jednych lub drugich decyduje wybór specjalizacji, który następuje na 10 poziomie.

Kapłan może rozwinąć się w Kleryka lub Kantora.


Kleryk mocno leczy

Ta specjalizacja koncentruję się przede wszystkim na leczeniu drużyny. Zazwyczaj na jego barkach ciąży los całej ekipy. Niemniej postać ta ma do dyspozycji kilka czarów ofensywnych, oraz wspomagających, które mogą odmienić losy walki. Na największą uwagę zaś zasługuje magia potrafiąca uleczyć wszystkich jednocześnie.

Kleryk ma do dyspozycji kolczugi, czyli zbroje z jednym z wyższych współczynników obrony fizycznej. Do tego posługuje się tarczami i buzdyganami lub dwuręcznymi kosturami. Wszystko jednak zależy od ich roli w drużynie. Warto zaznaczyć, że pomimo posiadania tarczy, nie są tankami i nie wykorzystują statystyki blok.

Klasa ta zasadniczo ma jedną, podstawową rolę, czyli bycie pomocnikiem. W takim wypadku szukamy przedmiotów dodających nam punkty życia, co dotyczy również Manastones. Do tego, w przypadku PvP, warto wyposażyć się również w odporność na magię (magicresist). Jeśli chodzi o dobór broni, szukamy obucha z bonusem do zmniejszenia czasu używania czarów. Nasza misja jest prosta - utrzymujemy drużynę przy życiu. Na instancjach warto pamiętać, że naszym zadaniem nie jest wskrzeszanie sojuszników. My przede wszystkim leczymy tanka. Resztą zajmuje się dodatkowy Kantor.

Kto powiedział, że Kleryk musi leczyć?

Nasza postać ma również możliwość przerobienia się na DPS-a. Wtedy korzystamy z dobrodziejstw kostura i wykorzystujemy wszystkie czary ofensywne, jakie mamy. Nie musimy zajmować się leczeniem drużyny, co najwyżej, gdy chcemy komuś pomóc. Statystyki to nadal HP, ale dochodzi do tego celność oraz siła magicznych ataków.

Popularna zaś staje się hybryda tych dwóch ról. Mogąc liczyć na drużynę, nie musimy aż tak koncentrować się na przywracaniu punktów zdrowia. Z tego powodu mamy opcję połączenia bycia suportem i DPS-em. W ten sposób zapewniamy ekipie wsparcie na dwóch frontach. Ta technika wymaga jednak pełnego rozeznania w klasie, dlatego nie jest polecana początkującym.

Expienie Klerykiem nie jest wymagające i również koncentruje się na wykonywaniu misji kampanii. Do 65 poziomu nie ma potrzeby przejmowania się zbieraniem konkretnej zbroi - wszystko otrzymamy z zadań lub za monety.


Kantor walczy w zwarciu

W przypadku drugiej, dostępnej dla Kapłana specjalizacji, mamy nieco inną sytuację, niż u Kleryka. Kantor bowiem jest jego pewnym przeciwieństwem. Klasa ta opiera się na atakach fizycznych, przy czym jej arsenał zawiera również ciosy magiczne, głównie ogłuszające. Rola Kantora w drużynie przypomina Kleryka, którego jest pomocnikiem.

Kantor to dodatkowa postać lecząca, mająca wspierać drużynę swoimi mantrami. Mantry to specjalne wzmocnienia, dostępne jedynie dla tej postaci, a których może użyczać swojej drużynie. Ma również magię leczącą, nieco słabszą od swojego kolegi, z której korzysta w kryzysowych sytuacjach. Zdarza się jednak, że Kantor przejmuje rolę Kleryka i sprawdza się w tym zadaniu wyśmienicie. Podobnie jak pierwsza specjalizacja, ta klasa również nosi kolczugi. Posługuje się podobnie tarczami i buławami lub kosturami, przy czym nie jest tankiem. Również ma dwie role w drużynie, podstawowa to asystowanie i pomaganie, dodatkowa to DPS.

Kantor jest niezwykle uniwersalną klasą

W pierwszym przypadku statystyki Kantora powinny skoncentrować się bonusach do HP oraz odporności na magię w przypadku walk z graczami. Posługujemy się buzdyganami ze zmniejszonym czasem używania czarów (PvE) lub ze zwiększoną prędkością ataków (PvP). W drugiej sytuacji przerzucamy się na kostur lub pozostajemy przy buławie ze zwiększoną prędkością ataków. Różnicy z kolei ulegają Manastones. Kantor musi bowiem równoważyć siłę ataków fizycznych, z magiczną celnością oraz dodatkowym życiem. Klasa ta walczy bowiem w zwarciu, ale magicaccuracy jest niezwykle istotne przy starciach z graczami. W arsenale tej postaci znajduje się bowiem kilka czarów z kontroli tłumu (CC) od których zależy wyprowadzenie kombinacji.

Ważne jest przy tym pamiętanie, że Kantor nie będzie tak skuteczny w zadawaniu obrażeń, jak inne klasy. Jego DPS należy traktować, jako dodatek dla drużyny, który przyśpieszy wykonywanie instancji, lub wzmocni skład na PvP. Nie wolno zapominać o leczeniu sojuszników, pomaganiu Klerykowi oraz zwracaniu uwagi na uruchomione wzmocnienia. Prócz mantr bowiem, ta specjalizacja ma kilka ciekawych buffów. W końcu to ze względu na nie jest brana na większe wypady, więc przydałoby się je znać.


Spis treści: Aion - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Aion - Artysta: rola w drużynie oraz zastosowanie

Zobacz także:

- Aion - Bojownik: gra w zwarciu

- Aion - Zwiadowca: łowca i skrytobójca

- Aion - Mag: różnice między zaklinaczem a czarodziejem

- Aion - Inżynier: pistolety a mech


Nie bez powodu o tym wspominam, bowiem niektóre efekty się wykluczają. Kantor ma bowiem czar zwiększający jego prędkość ataku, ale zmniejszający siłę leczenia. Nie ma zatem sensu korzystanie z tej magii, gdy mamy zajmować się leczeniem drużyny. Co innego, gdy działamy, jako DPS. Stąd należy umiejętnie rozdzielić czary pomiędzy role, jakie mamy pełnić. Dotyczy to również ekwipunku, który jest różny, w zależności od naszego powołania.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
PC
O autorze

Patryk Manelski

Contributor

Komentarze