Kickstarter: Powstaje gra na podstawie „Czasu Apokalipsy”

Z błogosławieństwem Francisa Forda Coppoli.

Studio American Zoetrope ujawniło, ze pracuje nad grą na podstawie „Czasu Apokalipsy” - słynnego filmu z 1979 roku. Projekt otrzymał błogosławieństwo reżysera oryginalnego obrazu - Francisa Forda Coppoli.

Twórcy postanowili poprosić o pomoc internautów - w serwisie Kickstarter uruchomiono zbiórkę pieniędzy, w trakcie której chcą zgromadzić co najmniej 900 tysięcy dolarów. Obecnie na koncie znajduje się prawie 6 tysięcy dolarów, ale do zakończenie akcji pozostało jeszcze 29 dni.

01
Jedna z pierwszych grafik pochodzących z gry na podstawie „Czasu Apokalipsy”

Gra ukaże się dopiero w 2020 roku, ale w 2019 - na 40. rocznicę premiery „Czasu Apokalipsy” - udostępniona zostanie wczesna wersja tytułu. Na razie potwierdzoną platformą docelową jest PC, ale jeśli autorom uda się zdobyć 2,5 miliona dolarów, stworzą wersje PS4 i Xbox One.

Szczegółów na temat projektu ujawniono stosunkowo niewiele, ale z podanych na razie informacji wyłania się obraz ambitnej produkcji. Wcielimy się w znanego z oryginalnego filmu kapitana Benjamina Willarda, którego wysłano z misją zabicia zbuntowanego pułkownika Waltera E. Kurtza.

Tytuł łączyć ma w sobie kinową narrację z elementami RPG. Niekiedy przypominać będzie klasyczny survival horror, z koniecznością zarządzania ograniczonymi zapasami - żywnością, wodą, lekami na malarię i oczywiście nabojami.

Twórcy podkreślają, że nacisk położony zostanie na działanie po cichu, a nie bezpośrednią i otwartą walkę. Podczas zabawy postaramy się unikać starć, przemykając wśród oponentów.

Nie zabraknie też możliwości podejmowania decyzji, które wpłyną na określone wydarzenia, niezależnie od oryginalnych wątków fabularnych. Działania graczy mają oddziaływać też na relacje z żołnierzami wysłanymi wraz z Willardem.

Autorzy obiecują jednocześnie, że w grze pojawią się postacie stworzone wyłącznie na potrzeby produkcji. Szczegółów na temat poszczególnych bohaterów jednak nie ujawniono.

Jednocześnie twórcy zaznaczyli, że choć w tytule znajdą się elementy RPG, projekt nie będzie skupiał się na prowadzonych przez bohatera rozmowach. Deweloperzy chcą skoncentrować się na bezpośrednich poczynaniach protagonisty.

Podobno ważną rolę odegra oprawa audiowizualna - jako przykład podano otwierającą scenę gry, rozgrywającą się w hotelu w mieście Saigon. W tym fragmencie obrazy i dźwięki mają „przywoływać emocje i przeszłe doświadczenia Willarda”.

„Czterdzieści lat temu stworzyłem osobisty obraz, który wpływa na następne pokolenia widzów. Dzisiaj, przedstawiam grupę śmiałków - zespół, który chce zrobić interaktywną wersję »Czasu Apokalipsy«, gdzie jako kapitan Benjamin Willard zmagasz się z trudnościami w trakcie wojny w Wietnamie” - napisał Coppola w specjalnym oświadczeniu dla mediów.

„Obserwowałem, jak gry wideo przekształcały się w bardzo ważny sposób opowiadania historii i jestem podekscytowany szansą przedstawienia »Czasu Apokalipsy« na nowych platformach i nowemu pokoleniu odbiorców” - dodaje.

Warto wspomnieć, że American Zoetrope składa się z doświadczonych deweloperów. W studiu pracuje między innymi Rob Auten - główny projektant maczający palce w takich seriach, jak Gears of War, Battlefield oraz Far Cry.

Do tego Lawrence Liberty, który w przeszłości odpowiadał między innymi za Fallout: New Vegas i gry z cyklu Wiedźmin. W zespole jest też Montgomery Markland - główny producent Wasteland 2 i Torment: Tides of Numenera.

Deweloperów wspomaga - doradzając w kwestii mechanizmów rozgrywki - Josh Sawyer, mający na koncie chociażby Pillars of Eternity.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Ghost of Tsushima - Poradnik, Solucja

Kompletny przewodnik: opis przejścia, walka, sekrety i mechanika.

ArtykułCyberpunk 2077 - premiera i najważniejsze informacje

Nowości, edycje, rozgrywka - wszystko, co warto wiedzieć.

The Last of Us 2 - Poradnik, Solucja

Kompletny przewodnik: opis przejścia, misje, sekrety i mechanika gry.

RekomendacjaThe Last of Us 2 - Recenzja

Świat się zmienia, ludzie nigdy.

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami