Digital Foundry: wszystkie gry na PS4 Pro z natywnym 4K

Ile osiąga 60 FPS?

Jeśli kupiliście PS4 Pro do współpracy z nowiutkim telewizorem UHD, poszukujecie zapewne tytułów, które są w stanie wykorzystać pełnię możliwości nowego sprzętu. Jak wspominaliśmy już w naszej świątecznej transmisji, produkcje pokroju Ratchet & Clank, Rise of the Tomb Raider czy Call of Duty: Infinite Warfare to w takim przypadku podstawowe pozycje, ale ile gier na PlayStation 4 Pro osiąga natywne 4K i stałe 60 klatek na sekundę podczas rozgrywki?

W sieci nie brakuje list wymieniających gry 4K na PS4 Pro, więc przez kilka ostatnich tygodni spędzaliśmy wolny czas na sprawdzeniu każdej pod kątem ekranów 4K, z naciskiem na 60 FPS. Wszystkie tytuły trafiły pod nasze mikroskopy, a liczba pikseli na krawędziach została policzona. Co ciekawe, całkiem sporo produkcji wymienianych jako 4K generowało mniej pikseli, więc stworzyliśmy dla nich osobne kategorie.

Ostatecznie zostaliśmy z dziesięcioma grami, które pasują do naszych wstępnych założeń: stałe i pełne 4K oraz stabilne 60 klatek na sekundę. Poniżej znaleźć można materiał wideo z podsumowaniem i obszernymi fragmentami rozgrywki w dużej rozdzielczości.

Wszystkie gry na PS4 Pro z natywnym 4K

Osoby preferujące formę tekstową mogą za to przyjrzeć się poniższym zestawieniom. Najpierw dziesięć „czystych” produkcji 4K60:

  • FIFA 17 (niektóre ujęcia kamery w 30 FPS)
  • Hustle Kings (plus wsparcie HDR)
  • Mantis Burn Racing (plus wsparcie HDR)
  • NBA 2K17 (niektóre ujęcia kamery w 30 FP)
  • Neon Chrome
  • Pro Evolution Soccer 17 (niektóre ujęcia kamery w 30 FP)
  • Rez Infinite (Area X być może poniżej 4K)
  • Thumper
  • Viking Squad
  • Wheels of Aurelia

Następnie nadal imponujące 4K60, ale z pojedynczymi zastrzeżeniami:

  • Bound (4K tylko dla geometrii, nie shaderów)
  • Diablo 3 (dynamiczne skalowanie)
  • Farming Simulator 17 (wahania płynności)
  • Smite (dynamiczne skalowanie)

Zdajemy sobie sprawę, że 60 klatek na sekundę nie jest docelową wartością dla wszystkich graczy, więc mamy też sporo tytułów z natywnym 4K i 30 FPS. Tutaj zostało jeszcze kilka testów do przeprowadzenia, ale obecnie lista wygląda tak:

  • Assassin's Creed The Ezio Collection
  • The Last of Us Remastered (plus opcjonalny tryb 1800p60)
  • The Witness (plus opcjonalne tryby 1080p60 i 1440p60)
  • Skyrim
  • The Elder Scrolls Online

Na koniec produkcje, które w innych miejscach w sieci wymieniane są jako natywne 4K, ale w rzeczywistości działają z niższą liczbą pikseli czy też z wykorzystaniem jakiejś formy skalowania:

  • Darksiders Warmastered Edition (1620p)
  • Futuridium EP Deluxe (1080p - czeka na łatkę?)
  • Helldivers (szachownicowe 2160p)
  • Let It Die (1440p)

Oczywiście rozdzielczość nie jest najważniejszym i ostatecznym wyznacznikiem jakości. Wiele tytułów na PS4 Pro nadal wygląda świetnie na dużych telewizorach, nawet jeśli nie zbliża się do ich natywnej rozdzielczości. Nawet gry w 1440p - których na Pro nie brakuje - mogą zaoferować sporą poprawę wyglądu w zestawieniu z 1080p na podstawowej konsoli.

Przypominamy również, że prowadzone na bieżąco testy wsparcia dla PS4 Pro znaleźć można w naszym poradniku.

Reklama

Skocz do komentarzy (10)

Autor

Richard Leadbetter

Richard Leadbetter

Technology Editor, Digital Foundry

Rich has been a games journalist since the days of 16-bit and specialises in technical analysis. He's commonly known around Eurogamer as the Blacksmith of the Future.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (10)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami