Shadow Tactics - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, wskazówki i sekrety.

Witamy w poradniku do Shadow Tactics - gry strategicznej nawiązującej do słynnej serii Commandos. Tytuł oferuje trzynaście rozbudowanych misji, w trakcie których musisz z piątką bohaterów wykonać różnorodne cele. Sposobów ich realizacji jest całe multum, ale warto pamiętać o kilku podstawowych wskazówkach i poradach, które umieściliśmy poniżej.

Dobrze jest także poznać mocne i słabe strony poszczególnych bohaterów, dlatego przygotowaliśmy ich opisy. W przypadku problemów z wykonaniem jakiegoś zadania zachęcamy do zajrzenia do naszej szczegółowej i bogato ilustrowanej solucji, zawierającej opisy przejścia wszystkich misji w kampanii. Osobną sekcję poświęciliśmy w poradniku na opisanie wyzwań i odznaczeń.

Porady na start

Opanuj skróty klawiszowe - dzięki nim będziesz wydawał polecenia znacznie szybciej, niż w przypadku korzystania z kursora i ikon na ekranie, a szybka reakcja ma często kluczowe znaczenie. Najważniejsze skróty, które warto znać:

  • Wybór postaci - 1-5
  • Lewy ctrl - klawisz interakcji - dzięki niemu możesz podnosić przedmioty, używać mechanizmów lub przenosić zwłoki wrogów. Warto dodać, że jeśli dokonasz zabójstwa lub ogłuszenia z wciśniętym klawiszem ctrl, to bohater od razu zacznie go dźwigać zapewniając dodatkowe sekundy przewagi.
  • Spacja - kucnięcie danego bohatera. Opcja pozwala na wolniejsze, ale cichsze przemieszczanie się. Ponadto przydaje się do ukrywania za różnego rodzaju, niezbyt wysokimi przeszkodami (murki, zarośla), co utrudnia wypatrzenie bohatera przez rywali.
  • Klawisze A,S,D,F,G - każdy z nich odpowiada zdolności specjalnej (każdy z bohaterów posiada ich inny zestaw).
  • Y - cios ogłuszający wskazanego rywala.
  • Lewy alt i ruch myszą - obracanie kamery.
  • Kółko myszy - oddalanie i przybliżanie widoku.
  • Prawy klawisz myszy - jeśli użyjesz go na strażniku, to pojawi się pole jego widzenia.
  • M - minimapa.

Ponadto warto pamiętać o komendach grupowych wykonywanych w tak zwanym trybie cienia (shift). Za akcje w nim odpowiadają klawisze 7,8,9,0, a wykonanie ich, to wciśnięcie klawisza enter.

Działaj w ukryciu - pamiętaj, że przeciwnik zawsze posiada dużą prewagę liczebną i kluczem do sukcesu jest pozostawanie w miejscach niewidocznych dla rywala. Nie wchodź w pole widzenia wartowników i korzystaj ze wszelkiego rodzaju elementów otoczenia, aby się skryć. Chodzi tu między innymi o budynki, krzaki, murki czy dachy, na które możesz wskakiwać.

Ukrywaj ciała - w trakcie gry musisz zadbać nie tylko o niewidoczność bohaterów, ale także zacieranie po sobie śladów. Chodzi tu głównie o usuwanie ciał zabitych lub ogłuszonych rywali tak, aby nie znaleźli ich inni wrogowie. Pozostawiaj je poza trasami patroli lub ukrywaj w krzakach albo w budynkach.

Często zapisuj stan gry - warto tu korzystać zarówno z klasycznego "save'owania", jak i szybkiego zapisu gry (klawisz F5). Jeśli popełniłeś błąd i chcesz szybko wczytać zapisaną w ten sposób grę, to wciśnij F8. Pamiętaj, że domyślnie jest włączona opcja zegara (na środku na góze ekranu), pokazująca ile czasu minęło od ostatniego zapisu gry. Warto z niej korzystać, jeśli zdarza ci się zapomnieć o zapisywaniu, ale jeśli nie masz z tym problemu i opcja ta cię denerwuje, to możesz ją wyłączyć w menu.

Zwracaj uwagę na pole widzenia rywali - jest bardzo ważne, aby przed przystąpieniem do działania sprawdzić pole widzenia okolicznych wartowników. Wystarczy wybrać danego przeciwnika i wcisnąć na nim prawy klawisz myszy. Pojawi się zielony trójkąt oznaczający pole widzenia rywala. W jego dalszej części (ciemniejszej) możesz poruszać się na kuckach - na bliższym dystansie będziesz dla strażnika widoczny zawsze. Pamiętaj, że nawet jeśli rywal cię dojrzy, to będziesz miał kilka chwil, aby wyjść z pola widzenia, zanim przeciwnik zareaguje.