CS:GO - problematyka sprzętowa i optymalizacja gry

Wymagania oraz opcje grafiki.

Podobnie jak większość gier umożliwiających zabawę z innymi, tak CS:GO również jest mocno uzależniony od posiadanego sprzętu. O ile granie w produkcje single player na słabszych komputerach bywa znośne, tak w tego typu tytuły jest niewskazane. Dlaczego? Często od jakości wyświetlanego obrazu zależą różne czynniki, nie mówiąc już o ilość FPS-ów (klatek na sekundę), czy braku przycięć. Z tego powodu warto wziąć pod uwagę również konkretne ustawienia grafiki gry, które mogą wpłynąć na naszą zabawę. Minimalne wymagania CS:GO dla sprzętu z systemem Windows:

  • Procesor: Intel Core2 Duo E6600 lub AMD Phenom X3 8750
  • Pamięć: 2 GB RAM
  • Karta graficzna: minimum 256 MB, obsługa Pixel Shader 3.0 oraz DirectX 9
  • DirectX: Wersja 9.0c
  • Miejsce na dysku: 15 GB dostępnej przestrzeni

Po uruchomieniu tytułu możemy przejść do ustawień, by zmienić nasze preferencje co do jakości grafiki. W tym miejscu musimy liczyć się z tym, że część opcji wymaga lepszego sprzętu, dlatego trudno wskazać najlepszą konfigurację pod komputer z średniej lub niskiej półki. Należy samemu wypracować odpowiedni kompromis.

05
Na maksymalnych ustawieniach graficznych produkcja naprawdę nieźle się prezentuje

Na pewno zależy nam na jakości cieni. Dzięki tej opcji możemy zauważyć przeciwnika z dalszej odległości, gdy chowa się za ścianą lub kuca przy beczce. Również warto podnieść szczegóły efektów, które wpłyną na ilość i jakość dymu z granatów. Szczegóły modeli oraz tekstur są kwestią indywidualną - nie wpływają na rozgrywkę, podnoszą jedynie komfort estetyczny, a ich zmniejszenie może odciążyć komputer. Tryb antyaliasingu również nie jest potrzebny, wpływa na wygładzanie krawędzi. Warto również wyłączyć czekanie na synchronizację pionową oraz rozmycie. Z tymi opcjami jest więcej problemów, niż rzeczywistego pożytku.

Spis treści: CS:GO - poradnik i najlepsze wskazówki

Następnie: CS:GO - własny celownik

Do tego warto upewnić się, że mamy ustawioną maksymalną ilość bajtów, jaką pobieramy od serwera. Służy do tego komenda rate. Najwyższa aktualnie dostępna wartość wynosi 786432 i dotyczy osób z Internetem 6Mbps. Poniżej podane komendy wpisujemy do naszego autoexec.cfg. Poszczególne wartości dla konkretnych prędkości Internetu znajdziecie tutaj.

  • rate "786432"
  • cl_cmdrate "128"
  • cl_updaterate "128"

Pamiętajmy również, że od jakości naszego Internetu, oraz sprzętu zależy, czy będziemy mogli swobodnie grać na serwerach z 128 tickrate. Tickrate określa częstotliwość przesyłania danych pomiędzy klientem, a serwerem gry, zatem wpływa na płynność zabawy. Docelowo dostępny jest 64 tickrate, ale niektóre serwery mają ustawione 128. Widać na nich różnicę w komforcie, wszystko działa płynniej i widocznie szybciej. Niemniej przy 128 tickrate nie tylko serwer musi być odpowiednio skonfigurowany, ale i od naszej strony powinniśmy zapewnić odpowiednią moc i łącze. Z tego powodu warto również dodać komendę cl_forcepreload 1. Sprawi ona, że składniki mapy będą pobierane podczas ładowania na serwer, a nie podczas gry.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami