Przedstawiciele Sony poinformowali, że sprzedano już - od dnia debiutu do 6 grudnia - ponad 50 milionów egzemplarzy PlayStation 4.

Przez pół roku sprzedano więc 10 mln konsol. Pod koniec maja informowaliśmy o wyniku na poziomie 40 mln. Wydatnie pomogły na pewno ostatnie promocje związane z „czarnym piątkiem”.

Warto zaznaczyć, że chodzi o konsole, które trafiły w ręce użytkowników, a nie tylko do sklepów. W obliczeniach pod uwagę brano także nowy model konsoli - PS4 Pro.

Sony pochwaliło się też ogólnymi wynikami sprzedaży oprogramowania - gracze zakupili ponad 369 mln gier na PlayStation 4, zarówno w pudełkach, jak i wersjach cyfrowych.

„Dzięki ogromnemu wsparciu ze strony naszych fanów i partnerów z całego świata w tym roku mogliśmy wprowadzić na rynek wyjątkową ofertę, w tym nowe systemy PS4 w cieńszej obudowie, systemy PS4 Pro oraz PlayStation VR” - komentuje Andrew House, prezes i dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment.

Najlepiej sprzedającą się konsolą Sony jest PlayStation 2. W ciągu 15 lat - do marca 2015 roku - sprzedano aż 155 mln egzemplarzy tej platformy.

PS4 zadebiutowało w listopadzie 2013 roku, a więc trzy lata temu. Tej jesieni konsola została zastąpiona nowszym i bardziej energooszczędnym modelem. Mocniejsze PS4 Pro ukazało się w ubiegłym miesiącu. Pozwala na wyświetlanie obrazu w 4K, choć w większości przypadków nie jest to rozdzielczość natywna.

Reklama