Najnowszy kwartalny raport finansowy Sony informuje o sprzedaży (do sklepów, nie do graczy) kolejnych 3,9 mln konsol PS4. Mowa o okresie od początku lipca do końca września.

Tym samym łączny nakład PlayStation 4 od premiery urządzenia wynosi już 47,4 mln. Jak wiemy, 40 milionów przekroczono w maju tego roku.

Warto jednak dodać, że tempo zwolniło. Nie pomogła nawet premiera nowej, mniejszej wersji - w analogicznym okresie ubiegłego roku sprzedano około 100 tysięcy PS4 więcej.

Raportowany okres nie obejmuje więc PlayStation VR, które ukazało się 13 października. Sony zapewnia jednak, że zainteresowanie urządzeniem jest „zgodne z oczekiwaniami”.

Jeszcze w tym miesiącu - 10 listopada - zadebiutuje całkiem nowa i mocniejsza konsola, PS4 Pro.

Nieco mniejsze zainteresowanie samym sprzętem przełożyło się na słabsze przychody, w czym nie pomogły także obniżki cen PS4. Całość zrekompensowano jednak dobrymi wynikami w usługach sieciowych.

Ogólnie całe Sony poradziło sobie słabiej niż w ubiegłym roku, jako przyczynę wymieniając niekorzystne kursy walut, ciągłe radzenie sobie z kosztami trzęsienia ziemi oraz słabszą sprzedażą w dziale półprzewodników i komponentów.

Reklama