Battlefield 1 - Mapa: Skraj monarchii

Przejmowanie punktów, charakterystyczne miejsca.

Skraj monarchii to bardzo wymagająca mapa. Odległości pomiędzy wszystkimi punktami nie są zbyt duże, ale nie oferują zbyt dużo osłon, przez co bardzo często przemierzając te fragmenty pieszo, stajemy się bardzo łatwym celem dla przeciwnika. Jest tu także wiele miejsc, w których strzelcy wyborowi poczują się jak w niebie.

Rozgrywka tutaj jest bardzo dynamiczna i bezkompromisowa. Dostępne są także konie, które jednak przez wgląd na charakter punktów do przejęcia, nie będą zbytnio użyteczne. Dużo większą korzyść obejmiesz z prowadzenia czołgu czy bycia pokładowym strzelcem. Znaczne zasługi mogą też przynieść piloci samolotów.

W pewnym momencie może ci tu przeszkodzić mgła, co znacznie uatrakcyjni rozgrywę, choć nie jest to największym problemem. Mapa jest zdecydowanie wielowymiarowa, więc potrzebni będą tu żołnierze każdego rodzaju. Przed rozpoczęciem rozgrywki zobacz dokładnie, jaką klasę wybrać, zwłaszcza jeśli jakiejś wyraźnie brakuje.

128

Punktów do przejecia jest aż siedem, zaś kluczowymi okażą się Zamkowa brama i Zamek Alto. W większości przypadków to właśnie tam będą koncentrować się największe potyczki. Z drugiej strony, to doskonała okazja ku temu, aby w tym czasie spróbować przejąć mniej pilnowane miejsca.

Punkt A - Bateria Stefano

Podczas rozgrywki ten punkt jest często ignorowany przez graczy. Prowadzi do niego jedna ścieżka oficjalna, choć dostać się tam też można na dziko. Główną część stanowi niewielki bunkier z działem. Do środka budynku, jeśli chcemy go przejąć, warto wcześniej wrzucić granat.

129

Działo usytuowane w środku, wyprowadzone w stronę morza, jest świetną odpowiedzią na łodzie, które może wykorzystywać na wodzi przeciwnik. Używaj go jednak tylko i wyłącznie wtedy, gdy faktycznie płynie fizyczne zagrożenie. Nie warto siedzieć za sterami działa, gdy na morzu nic się nie dzieje.

Punkt B - Villa Falconi

Drugi punkt to niewielki kompleks zabudowań otoczony murem. Są tam dwa większe budynki, z czego jeden z nich już na samym początku zabawy będzie nadniszczony. Jest to dobre miejsce obserwacyjne.

130

Prezjmując punkt B warto pozostawać cały czas w ruchu, gdyż zabudowania bardzo łatwo okrążyć. Warto wspomnieć, że przejmowanie flagi jest aktywne również wtedy, gdy jesteśmy w środku budynku.

Punkt C - Zamkowa brama

Strategiczny punkt, do którego można dostać się praktycznie z każdej strony. Stanowi ruiny dawnych fortyfikacji, na które można się także wdrapać. Wykonując drużynową szarżę na pozostałości po budynkach, warto w zanadrzu mieć kilka granatów.

131

Podchodząc do punktu C nie musisz koniecznie korzystać z wytyczonych dróg. Warto przejść po gruzowiskach czy przeskoczyć nad zniszczonym murkiem. Łatwo tu zaskoczyć przeciwnika, ale tak samo jest łatwo być zaskoczonym. Miej oczy dookoła głowy.

Punkt D - Zamek Alto

Największa zabudowana część na mapie Skraj monarchii. Posiada kilka podniszczonych budynków, wśród których znajduje się kilka poziomów. Są to dobre miejsca dla strzelców wyborowych, ale zniszczone wieże są również łakomym kąskiem dla pilotów bombowców, o czym przekonasz się bardzo szybko.

132

Do tego punktu najlepiej jest zakradać się od strony murów, choć przy drużynowym szturmie można też wykorzystać niewielki most. Jest to bardzo trudne do przejęcia miejsce, zwłaszcza, gdy w jego pobliżu znajduje się trzech lub więcej wrogów.

Punkt E - Bateria na wyspie

Bateria na wyspie to najdalej wysunięty na południe punkt. Jest bardzo często ignorowany przez piechotę, gdyż najłatwiej dostać się na jego teren z poziomu łodzi. Warto tutaj zaznaczyć, że przycumowanie łodzi najbliżej punktu i nie opuszczanie pokładu również sprawia, że miejsce zostaje przejmowane. Warto jednak mieć wtedy na pokładzie strzelca, który - w razie potrzeby - będzie ostrzeliwał okolicę.

133

Punkt F - Villa Benetti

Kolejna willa jest punktem bliźniaczym do tego opisywanego przez nas wcześniej, czyli B. Również znajdują się tutaj dwa budynki, ale bezpośrednio ze sobą zetknięte. Sam teren jest również otoczony przez murek, który jednak nie powinien być zbyt dużą przeszkodą dla czołgu.

134

Teren jest jednak bardziej otwarty, dlatego nie warto przebywać tu w jednym miejscu, ale raczej cały czas pozostawać w ruchu. Wróg może zaskoczyć z absolutnie każdej strony. Ze względu na otwartość terenu, lepiej sprawdzą się tutaj karabiny maszynowe, zaś strzelby będą bezużyteczne. Jest to także niezłe miejsce dla strzelców wyborowych.

Punkt G - Bastion

Punkt wysunięty najbardziej na południowy-wschód. Głównym wejściem jest niewielki mostek, który potrafi być bardzo dobrze broniony. Wystarczy tam dwóch żołnierzy, a już mogą stanowić naprawdę niezły opór.

135

Jeśli już jednak przeprowadziłeś szarżę na flagę, będąc na jej poziomie warto przybrać pozycję leżącą. Ułatwi to strzelanie do wbiegających po schodach nieprzyjaciół. W zanadrzu powinieneś mieć także kilka granatów, a także uważać na wrogów posiadający ten sam rodzaj uzbrojenia.

Spis treści: Battlefield 1 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Battlefield 1 - Mapa: Pustynia Synajska

Następnie: Battlefield 1 - Mapa: Amiens

Zobacz także:

- Battlefield 1 - najlepsze porady dla każdego

Pojawienie się Behemota

W pewnym momencie, gdy któraś z drużyn będzie wyraźnie przegrywać, w jej zanadrzu pojawi się na niebie Behemot, czyli uzbrojony sterowiec. Można w nim zająć stanowisko strzeleckie, choć korzystając z niego należy brać bardzo duże poprawki na cele naziemne. Inaczej to wygląda w przypadku walki z samolotami wroga.

Jeśli z kolei chciałbyś unieszkodliwić tę latającą machinę, musisz użyć z ziemi specjalnego działka, rozlokowanego w kilku miejscach, lub po prostu zasiąść za sterami samolotu i ostrzelać go działkami z wyposażenia.

Mgła

Podczas rozgrywki mapę może zasnuć bardzo gęsta mgła, która ograniczy skutecznie twoje widzenie. Jeśli więc do tej pory byłeś strzelcem wyborowym, sugerujemy zmienić klasę, gdyż taki żołnierz będzie wówczas niemal bezużyteczny. Bardzo trudne stanie się wtedy także sterowanie samolotami.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami