Battlefield 1 - Mapa: Las Argoński

Kluczowe obszary, opis punktów kontrolnych.

Tryb Podbój na mapie Las Argoński oferuje szybką i bezkompromisową rozgrywkę. Na planszy tej nie mamy dostępu do tradycyjnych pojazdów, a cała rozgrywka koncentruje się na starciu dwóch drużyn piechoty. I choć na pierwszy rzut oka nie da się tego zaobserwować, tak mapa ta przypomina bardzo mocno inną, znaną z Battlefield 3.

Wielu graczy zwraca uwagę, że plansza przypomina bardzo Operację Metro i zgadzamy się z tym absolutnie. Oczywiście, nie mamy na myśli kwestie wizualne, ale typowo związane z rozgrywką. Znajdzie się tu, co prawda, kilka bunkrów, ale większość walk koncentrować się będzie na powierzchni, w wielu ciasnych dróżkach i leśnych przesmykach.

Do praktycznie każdego miejsca poprowadzonych jest kilka ścieżek, a więc rozgrywka tutaj nabiera wielowymiarowej głębi. Walki są brutalnie szybkie, przez co mapa niekoniecznie może spodobać się fanom taktycznego podejścia do bitew. Tutaj liczy się refleks, celne oko, odwaga i szybkostrzelna broń o dużej stabilności. Bez wątpienia przydadzą się także granaty.

Mapa Las Argoński oddaje nam do przejęcia pięć punktów, gdzie C jest miejscem kluczowym. Ogólnie jednak, gdy toczą się tam największe walki, warto pomyśleć o znalezieniu bocznej drogi i - wykorzystując sytuację - przemknięciu do słabiej bronionych punktów. Łatwo wtedy o przejęcie, gdy wszyscy skupiać się będą na środku mapy.

112

Poniżej znajdziesz krótkie przedstawienia wszystkich punktów do zdobycia oraz kilka słów o pancernym pociągu, który w pewnym momencie rozgrywki pojawia się na mapie. Jest to jedyny pojazd, z jakim będziesz mieć do czynienia w Lesie Argońskim.

Punkt A - Okop szwarcwaldzki

Pierwszy punkt to połączenie całkiem sporego bunkra z niewielkim terenem otoczonym okopem. Miejsce okalające punkt A to mocno przerzedzony las, którego jednak nie można ignorować. Potencjalnego przeciwnika można spodziewać się nawet z kierunku południowego, a to dzięki otwartym połaciom niezagospodarowanego terenu. Wiele potyczek odbywać się też będzie w dość szerokim i głębokim okopie.

113

Sporo możliwości szybkiej walki zaoferują nam także wnętrza bunkra, gdzie jednak nie ma zbyt wielu zakamarków do skutecznego ukrycia się, co spowoduje bardzo szybką rozgrywkę. Jak w większości budynków, przydadzą się tutaj na pierwszym miejscu strzelby, a zaraz za nimi granaty wszelkiego typu.

Punkt B - Bunkier artyleryjski

Choć przed bunkrem artyleryjskim znajdują się ciekawie wyglądające działa, nie można z nich skorzystać. Ten punkt to największy budynek występujący na mapie Las Argoński, ale walki nie będą toczyć się tu tylko w środku. Podchodów przeciwnika spodziewaj się także na górze, a gdy atakujesz, zawsze sprawdzaj dach bunkra, aby uniknąć ewentualnych nieprzyjemności.

114

Główna część walk będzie mieć jednak miejsce w środku. Tam z kolei znajdziesz kilka pomieszczeń ze ścianami, które ulegają zniszczeniom pod wpływem wybuchów, a także nieco skrzyń, za którymi można się skutecznie schować. W walce w bunkrze przydatne okażą się granaty, a także strzelby różnego rodzaju. Na ścianach od strony flagi znajdują się także otwierane włazy.

Punkt C - Most na Piekielnym Rozdrożu

Kolejny z punktów jest miejscem, gdzie w większości meczów prowadzone będą główne walki. Jest to centrum mapy, do którego prowadzi naprawdę multum ścieżek - od leśnych pagórków, poprzez reszty torowisk ze starymi i zniszczonymi wagonami na nich, a skończywszy na nisko położonej dolince. Na tej mapie, choćby ze względu na punkt C, nie ma sensu grać zwiadowcą. Snajper powinien działać w ukryciu, a tu zwyczajnie nie ma na to miejsca.

115

Rozgrywka w tym miejscu gwarantuje niezapomniane doznania, ale żeby uniknąć frustracji, radzimy wyposażyć się w dużą cierpliwość. W tych okolicach ceni się także ciągłe rozglądanie się nie tylko na boki, ale także w górę i w dół, a to za sprawą ciekawego projektu poziomu nie tylko w sposób horyzontalny, ale i wertykalny.

Punkt D - Grzbiet Kaisera

Czwarty punkt jest trudny do zdobycia, ale i równie skomplikowany przy obronie. Z większości stron jest widoczny jak na dłoni, zaś sama okolica flagi nie gwarantuje w pobliżu zbyt wielu miejsc, w których można się schować i relatywnie spokojnie przeczekać moment zapełnienia się paska.

Wokół terenu znajduje się sporo okopów, jednak na tyle płytkich, że chcąc pozostać w nich niezauważonym, należałoby tam ciągle leżeć. To z kolei skutecznie ogranicza mobilność i stajemy się wówczas bardzo łatwym celem. Bieg bezpośredni na okopy utrudniać będą gęsto rozmieszczone ogrodzenia z drutu kolczastego.

116

Najbardziej strategicznym miejscem w punkcie D jest niewielki bunkier znajdujący się na wschód od flagi. Przebywając w nim cały czas zdobywamy punkt. Jeśli natomiast chcesz zastosować szarżę na te miejsce, warto jest wcześniej wrzucić tam granat.

Punkt E - Ruiny opactwa

Miejsce wygląda dość niepozornie na pierwszy rzut oka. Kilka zniszczonych niemal do fundamentów ścian, dość dobra widoczność na wszystkie strony, miejsce teoretycznie łatwe do zdobycia. Zdecydowanie jest jednak łatwiej je bronić. Narożniki pozostałości zabudowań stanowią dobrą ochronę i gwarancję niezłej widoczności. Odpowiednie ustawienie się da nam niezły widok na kierunek punktu D, skąd można spodziewać się przeciwnika.

117

Jeśli zaś atakujesz i denerwują cię ulokowani tam obrońcy, zdecydowanie warto przypuścić szturm na znajdujące się tam podziemia. Znajduje się tam kilka większych pomieszczeń, w których obrona jest zdecydowanie trudniejsza. Warto też wspomnieć, że przejmowanie tego punktu nie wymaga od gracza znajdowania się na powierzchni.

Spis treści: Battlefield 1 - Poradnik, Solucja

Następnie: Battlefield 1 - Mapa: Pustynia Synajska

Zobacz także:

- Battlefield 1 - mapy: behemoty, pojazdy i wskazówki

- Battlefield 1 - tryb Podbój: cel, taktyka i porady

Pociąg pancerny

W zależności od strony, po której się znajdujesz w trakcie meczu, możesz zająć miejsce w pancernym pociągu lub spróbować go zniszczyć. Pojazd, gdy się pojawia, oferuje kilka stanowisk strzeleckich z działami maszynowymi o ogromnej sile rażenia. Operatora działka jest zwykle bardzo trudno trafić.

118

Bieg wzdłuż pociągu stanowi też niezłą osłonę przed ostrzałem ze strony nieprzyjaciół. A co, jeśli znajdujemy się po drugiej stronie barykady i potrzebujemy zniszczyć pancernego olbrzyma? Najskuteczniejsze będzie zwielokrotnione obrzucanie granatami, zwłaszcza tymi przeciwpancernymi. Likwidacja pociągu nie należy jednak do najłatwiejszych zadań.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami