Dziś premiera Civilization 6

Wysokie oceny w pierwszych recenzjach.

Dzisiaj premierę ma Civilization 6, kolejna odsłona popularnej serii turowych strategii. Produkcja studia Firaxis Games trafiła tylko na PC z Windows, choć w planach są jeszcze konwersje na systemy OS X oraz Linux.

Większość serwisów wstrzymuje się jeszcze z ostateczną oceną tak złożonej gry, ale pojawiły się już pierwsze recenzje - noty są bardzo wysokie. PC Gamer wystawił 93 procent, wspominając o „największej transformacji w dziejach cyklu”, ale także o najlepszej produkcji 4X, jaką można obecnie znaleźć na rynku.

1
Droga od czcinki do bomby atomowej jest bardzo krótka

Robert Zak z PCGamesN dodaje, że do „absolutnej perfekcji” brakuje już tylko kilku łatek i dodatków. Tu także podkreślono, że Civilization 6 postawiło na wiele odważnych - lecz udanych - modyfikacji.

Dla przykładu, frakcje mają teraz nie jednego, a kilku przywódców. W trakcie rozgrywki wybierzemy jednego z bohaterów. Niestety, brakuje jeszcze Polski, która pojawi się najpewniej w przyszłych rozszerzeniach.

To jednak stosunkowo mało znacząca modyfikacja. Przy pierwszym zetknięciu z grą zauważamy przede wszystkim zmiany w oprawie wizualnej, która stała się bardziej kreskówkowa i kolorowa. Budynki i ikony wyraźnie wyróżniają się na tle otoczenia.

Miasta w Civilization 6 nie są już pojedynczymi punktami na mapie - rozwijając je, budujemy nowe dzielnice, które trzeba rozmieszczać na kontrolowanych przez metropolię heksach. Także podczas budowania kluczowych dla przebiegu rozgrywki cudów świata musimy wybrać, na którym polu je rozstawimy.

Podczas gdy poprzednie części premiowały jak najszybsze rozwijanie konkretnych, zmieniających grę technologii i cudów świata, obecnie już wybór cywilizacji określi styl gry. Dla pewnych krajów najważniejsze okazują się nie budynki, a wyjątkowe osoby.

Więcej szczegółów na temat rozgrywki znaleźć można w naszej obszernej zapowiedzi. Jest też spojrzenie na to, jak podbiliśmy świat w Civilization 6. Recenzję opublikujemy we wtorek, 25 października.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami