Battlefield 1 - Błoto i krew: Ponad szczytem

Przełamujemy linię wroga za sterami czołgu Mark V.

Pierwsza misja, "Błoto i krew", podzielona jest na cztery etapy. W każdym z nich główną rolę odgrywać będzie Czarna Bess. Taką nazwę żołnierze nadali brytyjskiemu czołgowi Mark V. Była to naprawdę mocna, jak na tamte czasy, konstrukcja gąsienicowa. W ramach zadania "Ponad szczytem" przenosimy się do francuskiego Ribercourt, jest jesień 1918 roku, czyli końcówka I Wojny Światowej.

Twoim celem jest miasto Cambrai, a wcielisz się w niejakiego Daniela Edwardsa. Zostaniesz na szybko przydzielony do kierowania czołgiem. We wprowadzającym przerywniku filmowym poznasz ekipę, a także dowiesz się, że Czarna Bess nie lubi przeklinania. Co może być niemałym problemem dla prawdziwego żołnierza.

Zdobycie wiatraka Piccadilly

Twoim pierwszym celem, tuż po objęciu sterów w pojeździe, jest dotarcie do okolic wiatraka, gdzie znajdują się artyleryjskie działa. Podążaj za wskazaniami czerwonych strzałek czy innych ikon i słuchaj poleceń Townsenda. Pierwszy etap misji pozwoli ci w dość spokojny sposób zapoznać się z możliwościami, jakie niesie obsługa czołgu Mark V.

005
Kieruj się w stronę czerwonych znaczników.

Czołgiem przejedziesz niemal po wszystkim, ale pamiętaj, że wjeżdżanie nim w ściany znacznie spowolni proces poruszania się. Podobnie zresztą wjeżdżanie w większe kałuże i zbiorniki wodne. Trzymanie się dróg oczywiście czyni jazdę o wiele prostszą, niemniej jednak czasami warto pokusić się o skrót. Dzięki temu będziesz trudniejszy do zauważenia i trafienia.

Od czasu do czasu, gdy pasek uszkodzeń w prawym dolnym rogu ekranu ulegnie pomniejszeniu, warto się zatrzymać i przytrzymać przycisk naprawy. Wówczas nie możesz jeździć, ani strzelać, a jeśli zależy ci na szybszej, ale bardziej ryzykownej naprawie, musisz opuścić pojazd i użyć klucza.

006
W oknie pozostałości po budynku znajduje się operator działa, pozbądź się go w pierwszej kolejności.

Po dotarciu do wiatraka Piccadilly skoncentruj się na likwidowaniu wrogich żołnierzy. Musisz też zajmować obszar w niewielkiej odległości od flagi, aby ją przejąć. Ten mechanizm będziesz często spotykał podczas zabawy w sieciowym trybie Podbój. Pamiętaj, że im mniej nieprzyjaciół w tym samym obszarze, tym przejmowanie następuje szybciej.

Rozglądaj się wokół i wykorzystuj dwa tryby strzałów, aby pozbywać się nacierającej piechoty, a także operatorów działek. Przejęcie punktu powinno zająć od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund, w ciągu których praktycznie cały czas będziesz musiał zwalczać nieprzyjaciół.

Zdobycie Grzbietu Kitchenera i Rozstajów Berena

Teraz udaj się do kolejnego celu. Pierwszy był oznaczony literą "A", ten z kolei "B". Jest to kolejne miejsce z flagą do przejęcia, gdzie musisz zastosować dokładnie tę samą taktykę, co w pierwszym przypadku. Po zdobyciu punktu ruszaj w kierunku litery "C", gdzie przejmiesz raz jeszcze punkt.

007
Niektóre działa są sprytnie ukryte i skutecznie zlewają się z otoczeniem.

Zwracaj uwagę na ruiny budynków, drewniane wiaty i krzaki. W miejscach tego typu często umiejscowione są działa, które skutecznie prowadzą ostrzał w twoim kierunku. Co jakiś czas będziesz zmuszony naprawiać swój pojazd, ale nim do tego się zabierzesz, postaraj się zlikwidować wszelkie zagrożenie.

Podczas przejmowania Rozstajów Berena, czyli punktu "C", w pewnym momencie pojawi się wrogi pojazd, Sturmpanzer. Jest wyposażony w naprawdę solidne działo, a dodatkowo ma bardzo gruby pancerz z przodu. Stanowi on duże zagrożenie dla Czarnej Bess, dlatego gdy tylko zauważysz wrogi pojazd, szybko skręć w lewą stronę od głównej drogi. Staraj się ostrzeliwać boki Sturmpanzera, a nie front. Dzięki takiej strategii szybciej pozbędziesz się zagrożenia.

Jak w większości przypadków maszyn tego typu, najcieńszy pancerz znajduje się z tyłu, jednakże w tej lokacji będzie naprawdę trudno zajechać pojazd nieprzyjaciela z drugiej strony. Będzie więc naprawdę lepiej, jeśli zdołasz go chociaż oflankować, czyli podjechać z któregokolwiek boku.

Niebawem czeka was awaria czołgu. Naprawić pojazd tym razem będziesz mógł tylko na zewnątrz. Wyskakuj więc z maszyny i bierz się za naprawę, aby móc dalej kontynuować podróż.

Spis treści: Battlefield 1 - Poradnik, Solucja

Następnie: Battlefield 1 - Błoto i krew: Mgła wojny

Znajdźki:

- Battlefield 1 - Podręczniki polowe, cz. 1 (Błoto i krew)

- Battlefield 1 - Wpisy do kodeksu, cz. 1 (Błoto i krew)

Zniszczenie artylerii wroga i zdobycie farmy Willy'ego

Czas na ostatnią fazę tej części misji. Ruszaj za czerwonymi znacznikami, które oznaczają artylerię wroga. Zazwyczaj składa się ona z trzech dział umieszczonych obok siebie. Zazwyczaj wystarczy jeden strzał z głównego działa, aby pozbyć się wrogiego uzbrojenia.

008
Zniszcz wszystkie działa należące do nieprzyjaciół.

Po zlikwidowaniu pierwszej baterii, czeka cię podróż do kolejnej. Ta również będzie chroniona przez wrogie oddziały wyposażone w działa przeciwpancerne. Po neutralizacji udaj się do punktu "D", gdzie możesz być częstowany granatami. Po przejęciu punktu zniszcz kolejną artylerię, kierując się w stronę mostu nad rzeczką. Przeprawienie się przez wodę znacznie spowolni działanie maszyny, więc zdecydujecie się wypuścić gołębia ze współrzędnymi dla posiłków.

Kierowanie gołębiem - Dostarcz wiadomość do sztabu

009
Sterowanie gołębiem posiada tylko możliwość wznoszenia i opadania oraz skręcania. Nie można przyspieszyć ptaka.

Przy użyciu myszki bądź analoga na padzie steruj gołębiem tak, aby przelatywał przez okręgi pola magnetyczne, naturalnej dla gołębi nawigacji. Po przeleceniu przez kilka takich punktów, uruchomi się przerywnik filmowy, po którym ta część opowieści zakończy się.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami