BioShock - Poradnik, Solucja

Opis przejścia gry, wszystkie sekrety i mapy.

Witamy w poradniku i solucji do gry BioShock, czyli pierwszej części popularnej trylogii, która pojawiła się na rynku w 2007 roku, a we wrześniu 2016 roku została wznowiona w edycji zremasterowanej, w zestawieniu BioShock: The Collection. W grze wcielamy się w postać Jacka, który w 1960 roku jest jednym z pasażerów samolotu rozbijającego się nad środkiem Atlantyku.

Jack to jedyna osoba, której udaje się przeżyć oraz dotrzeć do latarni morskiej. Okazuje się, że jest to winda prowadząca do podwodnej metropolii - Rapture.

To właśnie na poznaniu tego nietuzinkowego miasta, jego historii oraz mieszkańców, spędzisz najwięcej czasu podczas gry. BioShock jest interesującą, pierwszoosobową strzelaniną, w której oprócz broni posługujemy się również zdolnościami specjalnymi, czyli plazmidami oraz tonikami. Dzięki nim możemy podchodzić do rozgrywki i walki na różne sposoby, a ponowne zwiedzanie Rapture może za każdym razem wyglądać nieco inaczej.

W poniższym poradniku znajdziecie zestaw ogólnych porad ułatwiających zrozumienie świata i mechaniki gry, a także opisy broni i zdolności specjalnych, czyli plazmidów i toników. Ponadto przygotowaliśmy kompletną solucję opisującą wszystkie stawiane przed nami zadania. Każda lokacja zawiera szczegółową mapę, na której zaznaczono kluczowe miejsca, a także sekrety, czyli komentarze reżysera i dzienniki.

Ponieważ BioShock jest wydany w wersji angielskiej, dlatego sens poszczególnych dzienników przetłumaczyliśmy, co pozwala lepiej zrozumieć historię Rapture i jego mieszkańców. W samym poradniku odwołujemy się do nazw angielskich podając również ich polskie, autorskie tłumaczenia, w celu łatwiejszego odbioru gry.

Życzymy miłej zabawy!

Broń, plazmidy i toniki

W tej sekcji znajdziesz wszystkie niezbędne informacje, związane z rozgrywką z używaną przez głównego bohatera bronią oraz zdolnościami specjalnymi, czyli plazmidami oraz tonikami.

Opis przejścia

Jeśli masz problemy z ukończeniem którejś z misji lub konkretnego zadania, albo chcesz zdobyć wszystkie sekrety dostępne na danym poziomie, to poniżej znajdziesz dokładny opis przejścia wzbogacony o mapy i ilustracje.

BioShock: porady na początek

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, z którymi dobrze jest się zapoznać przed przystąpieniem do gry. Zwłaszcza, jeśli wkraczasz do Rapture po raz pierwszy.

Hakuj systemy obronne:

- W trakcie gry natrafisz na wiele lokacji z systemami obronnymi, czyli ostrzeliwującymi cię wieżyczkami i kamerami. Te ostatnie wezwą czasowy alarm i naślą na ciebie latające roboty, jeśli będziesz przebywał w ich zasięgu zbyt długo. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby obrócić te trudności na swoją korzyść. Wystarczy je zhakować, czyli podejść i wkraść się do systemów bezpieczeństwa (mini gra hakerska), dzięki czemu działka będą ostrzeliwać twoich rywali, a kamery wzywać roboty bojowe przeciwko rywalom. W przypadku kamer wystarczy się do takiej zakraść. Jeśli chodzi o działka, to musisz je wcześniej potraktować plazmidem błyskawica (Electro Bolt).

Przeszukuj wszystko i wszystkich:

- Podczas rozgrywki trafisz na wiele obiektów, w których znajdziesz masę rzeczy - od elementów służących do tworzenia przedmiotów, poprzez dolary do wydania w maszynach handlowych, kończąc na amunicji i plazmidach. Dlatego warto dokładnie sprawdzać każdy zakamarek oraz napotkany element. Sprawdzaj szafki, biurka, kosze na śmieci oraz ciała przeciwników i to za każdym razem, kiedy tylko pojawi się taka możliwość.

Łącz plazmidy i bronie oraz elementy otoczenia:

- BioShock oferuje bardzo duże możliwości łączenia różnych elementów, co może okazać się bardzo skuteczną bronią w walce z przeciwnikami. Za dobry przykład może tu posłużyć plazmid Błyskawica (Electro Bolt). Użyty na pojedynczym rywalu porazi tylko jego. Jeśli jednak strzelisz nią w kałużę z grupą wrogów, to za jednym zamachem unieruchomisz wszystkich. Inne ciekawe połączenie to np. plazmid podpalenie i kałuże oleju, telekineza i granaty wystrzeliwane przez wrogów i wybuchowe butle czy miny przyklejające z granatnika na ścianach lub suficie i pułapka wirowa (plazmid Cyclone Trap).

Pokonuj Tatuśków:

- Za każdym razem, gdy trafisz na Tatuśka i Siostrzyczkę warto podjąć walkę z tym niebezpiecznym ochroniarzem. Wprawdzie walki z nimi są trudne, ale na upartego możesz odradzać się w komorach witalnych (Vita-Chamber). Pokonanie Big Daddy'ego zapewni ci dostęp do Siostrzyczki. Te możesz zabijać lub ratować, aby zdobywać Adama. Jest to substancja niezbędna do zakupu nowych plazmidów w automatach Gatherer's Garden. Chociaż bezpośrednio zabicie Siostrzyczki zapewnia więcej Adama (160), niż jej ratowanie (80), to jednak w dłuższej perspektywie więcej możesz zarobić na ich ratowaniu. Pamiętaj też, że podejmowane w ich sprawie decyzje zaważą na zakończeniu gry.

Mądrze wybieraj ulepszenia:

- Dostosowuj plazmidy i toniki do swojego stylu gry. Jeśli lubisz przejmować systemy bezpieczeństwa i obracać je przeciwko rywalom, to inwestuj w toniki inżynierskie. Jeśli wolisz prowadzić otwartą walkę, to pomyśl o tonikach związanych właśnie z nią (Combat). Pamiętaj, że ilość Adama jest ograniczona, a szastanie nim przy odblokowywaniu nowych plazmidów czy toników nie jest zbyt dobrym pomysłem.