BioShock - Medical Pavilion (Pawilon Medyczny) cz. 1: krematorium, skrzydło dentystyczne

Pierwsza część lokacji, w której zwiedzimy dom pogrzebowy oraz szczękówkę. Przy okazji zdobędziemy nowe toniki i plazmidy - podpalenie i telekinezę.

Po dotarciu do nowej lokacji wyjdź na korytarz. Z lewej strony natkniesz się na Vita-chamber. Rusz w prawo w stronę rozległego holu i skręć w lewo. Zobaczysz tutaj maszynę (m na mapie) nazywaną z angielskiego Vending-Machine. W takich miejscach, oznaczonych na mapie charakterystycznym klaunem, możesz za dolary kupować różne przedmioty (np. apteczki czy amunicję).

Na prawo od maszyny znajdują się zaklinowane przez robota strażniczego (security bot) drzwi (2 na mapie). Warto do niego podejść i użyć opcji hakowania. Jeśli ci się ono powiedzie, to robot zacznie bronić cię przed rywalami tak długo, aż nie zostanie przez któregoś zniszczony. Ponadto odblokujesz przejście do nowej lokacji.

Mapa - Pawilon Medyczny (Medical Pavilion)

m002_pawilon_medyczny

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk.

Legenda:

  • 1 - miejsce startu w lokacji.
  • 2 - zaklinowany robot strażniczy (security bot). Możesz skorzystać z hakowania, dzięki czemu dołączy do ciebie w walce z rywalami.
  • 3 - przejście do Skarbu Neptuna (Neptun's Bounty) - otworzysz je w dalszej części gry po zdobyciu klucza.
  • 4 - wejście do krematorium (uważaj na wroga z ładunkami wybuchowymi).
  • 5 - piec krematoryjny, gdzie po spaleniu ciała (wciśnij przycisk z prawej) pojawi się tonik (Hacker's Delight).
  • 6a-6b - przejście między piętrami w krematorium Eternal Flame.
  • 7a-7b - przejście między piętrami w krematorium Eternal Flame.
  • 8 - wejście do domu pogrzebowego - aby roztopić lód potrzebujesz plazmidu podpalenie, który znajdziesz na piętrze w krematorium.
  • 9 - schowek z przydatnymi rzeczami. Kod do niego (0451) znajdziesz obok trumny po drugiej stronie pomieszczenia.
  • 10 - tonik Security Expert (Ekspert od zabezpieczeń).
  • 11a-11b - schody prowadzące do skrzydła dentystycznego.
  • 12 - Shotgun (strzelba) leżąca na ziemi.
  • 13 - sejf, do którego możesz się włamać.
  • 14 - lokacja z wyrzutnią granatów i dziennikiem.
  • 15 - pokoik, do którego dotrzesz niszcząc w poprzednim (14 na mapie) kratkę przy ziemi. W środku znajdziesz tonik Wrench Jockey.
  • 16 - szyba, przez którą dostaniesz się do południowej części lokacji. Uważaj, bo w tle jest wieżyczka, którą najlepiej zneutralizować błyskawicą.
  • 17 - tonik Speedy Hacker, ograniczający szybkość przelewania się substancji podczas minigry hakerskiej.
  • 18 - małe pomieszczenie, do którego możesz dostać się od szybu wentylacyjnego w pokoju z tonikiem (17 na mapie).
  • 19 - pomieszczenie do którego dostaniesz się używając na kluczu za wybitą szybą z lewej, telekinezy.
  • 20 - korytarz prowadzący do zachodniej części pawilonu medycznego.
  • 21 - zablokowane przejście, które otworzysz rzucając w przeszkodę granatem (złapiesz go przy pomocy telekinezy od przeciwnika na podwyższeniu z lewej).
  • 22 - tonik Static Discharge, wytwarzający wokół bohatera wyładowania elektryczne, gdy jest atakowany.
  • 23 - miejsce walki ze Steinmanem.
  • 24 - lokacja z Małą Siostrzyczką, do której będziesz mógł wejść po walce ze Steinmanem.
  • 25 - miejsce spotkania Dużego Tatuśka z Siostrzyczką (po zabiciu Steinmana).
  • C - komentarz reżysera - Director's Commentary.
  • D1 - dziennik - Steinman - Adam's Changes.
  • D2 - dziennik - Diane McClintock - Released Today.
  • D3 - dziennik - Steinman - Higher Standards.
  • D4 - dziennik - Andrew Ryan - Parasite Expectations.
  • D5 - dziennik - Steinman - Limits of Imagination.
  • D6 - dziennik - Tenenbaum - Love for Science.
  • D7 - dziennik - Steinamn - Surgery's Picasso.
  • D8 - dziennik - McDonagh - Freezing Pipes.
  • D9 - dziennik - Tenenbaum - Useless Experiments.
  • D10 - dziennik - Suchong - Testing Telekinesis.
  • D11 - dziennik - Suchong - Enrage Trial.
  • D12 - dziennik - Suchong - Plasmids are the Paint.
  • D13 - dziennik - Andrew Ryan - Vandalism.
  • D14 - dziennik - Steinman - Symmetry.
  • D15 - dziennik - Steinman - Aphrodite Walking.
  • D16 - dziennik - Steinmann - Not What She Wanted (w zwłokach na stole).
  • D17 - dziennik - Steinman - Gatherer Vulnerability.

W środku natkniesz się na dwóch walczących ze sobą splicerów - możesz w ukryciu poczekać, aż sami się osłabią i dopiero wtedy zaatakować. W narożniku znajduje się stolik z amunicją, apteczką oraz dziennikiem (D1 na mapie) o nazwie Steinman - Adam's Changes, w którym doktor Steinman opisuje, jak wielkie możliwości zmiany ludzi daje substancja Adam, a dzięki wolności w badaniach wprowadzonych przez Ryana nikt nie narzuca ludziom i chirurgom żadnych ograniczeń w zmianie wyglądu, płci czy koloru skóry.

011
Skorzystaj z panelu, a dowiesz się, że do otwarcia drzwi niezbędny jest klucz

Idąc w prawo dotrzesz do zamkniętego przejścia prowadzącego do Skarbu Neptuna (Neptun's Bounty). Udaj się na schody i wejdź nimi na górę, po czym podejdź do panelu (obrazek powyżej) Emergency Access Control. Przestaw dźwignię, co wywoła alarm. Z tyłu otworzą się drzwi.

FABUŁA: Pawilon medyczny

W założeniach to skrzydło Rapture miało służyć ludziom, jako miejsce, gdzie mogą się leczyć, a lekarze mogliby w spokoju opracowywać coraz to nowsze techniki związane z różnymi dziedzinami medycyny. Zwiedzając pawilon szybko jednak się zorientujemy, że nie wszystko udało się zrealizować. Warto skupić się na dokładnym zwiedzaniu odwiedzanych lokacji, a przede wszystkim na historii doktora Steinmana, którego możemy dobrze poznać poprzez znajdujące się w lokacjach dzienniki. Odkrywanie kolejnych szczegółów na temat „rozwoju" medycyny w Rapture może zjeżyć włos na głowie. Pytanie czy taki obraz służby zdrowia wyobrażał sobie Andrew Ryan?

Przejdź przez nie i rozpraw się z kobietą, po czym udaj się w lewo. Dotrzesz do lokacji nad holem, gdzie znajdziesz karabin maszynowy (Machine Gun). W międzyczasie Atlas powie ci, że aby otworzyć przejście musisz najpierw zdobyć klucz od doktora Steinmana (Get the key from Steinman).

012
Wąski korytarz może okazać się niezłym miejscem do obrony przed dużą grupą wrogów

Oprócz karabinu znajdziesz tu również drugą dźwignię (Electrical Override Switch), którą włączysz w pawilonie elektryczność. Po uczynieniu tego po drugiej stronie otworzą się drzwi, a w twoim kierunku zaczną grupami zbiegać się splicerzy. Możesz wycofać się do wąskiego korytarza za sobą i stamtąd bronić się przed kolejnymi atakami (obrazek powyżej) ostrzeliwując wrogów lub korzystając ze znanej już taktyki używania elektryczności i francuskiego klucza.

Przygotuj się jednak na korzystanie z apteczek, ponieważ rywali będzie naprawdę sporo i będą nadbiegać z dwóch kierunków. Po odparciu wszystkich przeciwników wróć na dół i udaj się do holu. Warto przeszukać ladę przy rejestracji, ponieważ znajdziesz tu kilka przydatnych przedmiotów oraz dziennik (D2 na mapie) Diane McClintock - Released Today. Można się z niego dowiedzieć, że kochanka ma żal do Ryana, który nie odwiedził jej ani razu nie od czasu noworocznego ataku. Dodała przy tym, że doktor Steinman delikatnie zaproponował jej operację upiększającą, na co Diane przystała.

Krematorium (Eternal Flame), pierwszy tonik i plazmid podpalenie

Skieruj się na schody i rusz przed siebie, przechodząc przez drzwi, przy których pojawi się widmo przeszłości. Trafisz do skrzydła chirurgicznego z obrazami pociętych kobiet oraz krwawą dewizą na podłodze (Przede wszystkim, nie szkodzić).

013
Użyj błyskawicy na wieżyczce, a potem szybko ją zhakuj, aby atakowała przeciwników

Na wejściu znajdziesz też kolejny dziennik (D3 na mapie) - Steinman - Higher Standards, w którym chirurg mówi, że wraz z pojawieniem się Adama skóra stała się plastyczna, jak glina, więc nie pozostaje nic innego, jak tylko w niej „rzeźbić, rzeźbić i rzeźbić".

Jeśli obejdziesz ścianę przed tobą, to z drugiej strony natkniesz się na działko (t na mapie). Użyj na nim błyskawicy (obrazek powyżej), a potem szybko podbiegnij i zhakuj je. W ten sposób zacznie ostrzeliwać twoich przeciwników (drugie działko znajdziesz w małym pomieszczeniu z prawej). Na kontuarze naprzeciwko działka znajdziesz kolejny dziennik - Andrew Ryan - Parasite Expectations, w którym założyciel Rapture porównuje ludzi pragnących bezpłatnego leczenia i jedzenia do pasożytów nie różniących się od zboczeńców popełniających zbrodnie dla własnej przyjemności.

014
Stacje zdrowia (Health Station), to miejsca gdzie możesz za gotówkę (po zhakowaniu cena jest niższa), możesz odnowić zdrowie

Z lewej strony znajdziesz dziennik (D5 na mapie) o nazwie Steinman - Limits of Imagination, w chirurg stwierdza, że dzięki Adamowi i skalpelowi stał się piękniejszy. Zastanawia się jednak, czy w poprawianiu wyglądu nie ogranicza go własna wyobraźnia. Nieopodal (D6 na mapie) znajdziesz kolejny dziennik: Tenenbaum - Love for Science, w którym pani doktor wspomina, jak w wieku 16 lat asystowała lekarzowi w eksperymentach w obozie koncentracyjnym wytykając jego poważne błędy prowadzące zazwyczaj do mąk pacjentów.

Na pobliskiej ścianie (czerwony krzyż na mapie) znajduje się natomiast stacja zdrowia (Health Station - obrazek powyżej), w której możesz za pieniądze (po włamaniu cena jest mniejsza), możesz zregenerować nadszarpnięty poziom życia. W pobliżu znajduje się też kilku przeciwników, których najlepiej jest zwabić pod przejęte wieżyczki strażnicze.

015
Omijaj rzucane przez rywala ładunki wybuchowe

Kiedy oczyścisz teren skieruj się w stronę krematorium (4 na mapie). Uważaj, bo kiedy podejdziesz do drzwi pod szyldem Eternal Flame, to wylecą w powietrze, a za nimi pojawi się przeciwnik z granatami (obrazek powyżej). Omijaj je, a rywala ostrzeliwuj z dystansu lub używaj błyskawicy i atakuj kluczem francuskim. Zważ jednak, aby nie pozostawać za nim zbyt długo, ponieważ rzuci w ciebie ładunkiem wybuchowym z bliskiego dystansu.

Po wyeliminowaniu jednego przeciwnika wejdź na teren krematorium. Z lewej strony znajdziesz dziennik (D7 na mapie) o nazwie Steinman - Surgery's Picasso, w którym chirurg zachwyca sztuką hiszpańskiego malarza przerabiającego twarze ludzi na figury geometryczne (kubizm). Steinam jest zachwycony wizją operacji, w których mógłby pacjentom odwracać nosy, rozszczepiać brody i tworzyć ogromne biusty.

016
Przemknij do kamery, kiedy nie patrzy w twoją stronę, zhakuj ją i obróć przeciwko rywalom

Po przejściu przez kolejne drzwi trafisz do pomieszczenia z kamerą (security camera, k na mapie), które są oczami i uszami Ryana, jak ujmie to Atlas. Jeśli wejdziesz w jej zasięg i będziesz przebywał w nim zbyt długo (charakterystyczny dźwięk), to po chwili rozlegnie się alarm, a ty zostaniesz zaatakowany przez roboty obronne.

Możesz jednak obrócić kamerę na swoją korzyść. Kiedy czerwony promień skieruje się w prawo lub w lewo, to podejdź do niej szybko (obrazek powyżej), po czym użyj błyskawicy. W ten sposób ją wyłączysz i będziesz mógł ją zhakować. Jeśli ci się to powiedzie, to będzie tropić przeciwników, a w razie ich wypatrzenia kierować systemy obronne na nich.

017
Użyj przycisku, aby spalić ciało i zdobyć tonik Hacker's Delight

Ponadto możesz tu spalić ciało w piecu (5 na mapie), dzięki czemu po chwili pojawi się tonik Hacker's Delight. Toniki są pasywnymi substancjami, niewymagającymi do działania żadnej energii, jak EVE w przypadku plazmidów. Zapewniają specjalne bonusy. Hacker's Delight przywraca np. część zdrowia i EVE zawsze, gdy zhakujesz jakieś urządzenie. Aby skorzystać z toniku musisz umieścić go w specjalnym slocie.

Po zbadaniu parteru udaj się na schody (6a-6b na mapie). Uważaj, bo na szczycie spotkasz przeciwnika z pistoletem. Po jego zabiciu zlokalizuj niskie przejście i skorzystaj z niego, żeby dostać się do pomieszczenia z ogrodem obfitości (Gatherer's Garden), gdzie znajdziesz nowy plazmid Incinerate (podpalenie).

018
Użyj podpalenia na ropie z prawej, aby podpalić pobliskie pomieszczenie i wrogów

Po chwili pojawią się przeciwnicy. Użyj nowego plazmidu na kałuży ropy z prawej, co spowoduje podpalenie jej, a następnie przeciwników (obrazek powyżej). Dzięki nowej zdolności możesz właśnie w ten sposób rozprawiać się z rywalami, a także roztapiać lód, co już za chwilę wykorzystasz.

Zanim opuścisz pokój warto pozbierać dwa pojemniki z EVE i drobne przedmioty. Następnie wróć na dół jednymi (6a-6b na mapie) lub drugimi schodami (7a-7b na mapie) i opuść lokację, w której nie znajdziesz już nic ciekawego.

019
Użyj podpalenia, aby roztopić lód blokujący przejście

Następnie udaj się w prawo, w stronę zamrożonego przejścia (8 na mapie), które spal korzystając z nowego plazmidu podpalenie. Wystarczy namierzyć lód i w niego strzelić (obrazek powyżej), dzięki czemu już po chwili pozbędziesz się przeszkody i będziesz mógł wejść do domu pogrzebowego o nazwie Twilight Fields (Pola Zmierzchu).

Dom pogrzebowy (Twilight Fields) i drugi tonik

Z prawej strony wejścia znajdziesz płaczącego przy trumnie splicera. Wyeliminuj go od tyłu, po czym pozbieraj okoliczne przedmioty i sprawdź kartkę na prawo od trumny. Znajdziesz na niej kod (0451), który możesz użyć na zamku na pobliskich drzwiach (9 na mapie). W środku znajdziesz nieco pocisków, zastrzyk EVE oraz narzędzie do automatycznego hakowania (Automatic Hack Tool), pozwalające na jednokrotne włamanie się do urządzenia z obejściem minigry.

020
Kiedy zbliżysz się do cienia nagle na chwilę zgaśnie światło

Z lewej strony domu pogrzebowego zaatakuje cię splicer, który wyskoczy zza trumny. Rozpraw się z nim i przeszukaj miejsce, z którego cię zaatakował, a znajdziesz amunicję i dolary. Jeśli je podniesiesz, to otworzą się drzwi po drugiej stronie pokoju i ostrzela cię działko, które możesz szybko obezwładnić błyskawicą, a potem je zhakować.

Na koniec warto udać się do pomieszczenia za środkowymi drzwiami. Z lewej strony znajduje się teren zalany wodą, gdzie wkrótce pojawią się płynące zwłoki. Wejdź do wody i zacznij kierować się w prawo, gdzie zobaczysz duży cień na ścianie (obrazek powyżej).

Poczekaj, aż światło ponownie się zapali - tym razem nie zobaczysz cienia ruszającej się postaci, tylko zwłoki. Przejdź za narożnik i podejdź do półki (10 na mapie), na której znajdziesz tonik o nazwie Security Expert, który ułatwia hakowanie wieżyczek, robotów i kamer. Uważaj przy wychodzeniu, bo po opuszczeniu terenu z wodą z lewej zaatakuje cię splicer. Drugi pojawi się w wyjściu z domu pogrzebowego.

Skrzydło chirurgiczne

Po powrocie do głównego holu pawilonu medycznego skieruj się w stronę schodów (11a-11b na mapie), dzięki którym trafisz do kolejnego skrzydła szpitala. Tym razem będzie to szczękówka. Z prawej strony na dole schodów znajdziesz maszynę do zakupów, a nieco dalej z prawej drzwi, które możesz otworzyć błyskawicą. W środku jest m.in. narzędzie do automatycznego hakowania.

Aby wejść na teren dentystyczny należy spalić plazmidem lód - przy okazji możesz podnieść dziennik (D8 na mapie) o nazwie McDonagh - Freezing Pipes, którego nadawca pisze do Steinmana, że należy dbać o ogrzewanie rur, ponieważ inaczej zaczną pękać i całe miasto zatonie. Po wejściu na teren szczękówki skieruj się w prawo, gdzie znajdziesz leżącą na ziemi strzelbę (12 na mapie, obrazek poniżej) nazywaną Shotgunem. Jest to dobra broń do walki z przeciwnikami na bliskim dystansie. Zanim podniesiesz oręż warto przeszukaj ciało i podnieś pociski do niego.

021x
Strzelbę znajdziesz przy zwłokach splicera

Strzelbę będziesz miał okazję szybko, ponieważ po podniesieniu broni na chwilę zgaśnie światło, a kiedy się zapali zaatakuje cię kilka grup splicerów. Zanim do tego dojdzie przeładuj szybko strzelbę, a potem bierz na celownik nadbiegających i naciskaj na spust. Atak zakończy się w momencie, gdy światło zaświeci się w całym pomieszczeniu. Warto przeszukać zwłoki rywali, przy których znajdziesz nieco amunicji.

Z prawej strony znajduje się komora witalna (Vita-Chamber), natomiast z lewej, przed wejściem do kolejnej lokacji znajdziesz leżący na ziemi dziennik (D9 na mapie) o nazwie Tenenbaum - Useless Experiments, w którym autorka wspomina, jak w nazistowskim obozie brała udział w eksperymentach genetycznych. Żali się przy tym, że Niemcom zależało jedynie na niebieskich oczach i kształcie głowy, a nie zwracali przy tym uwagi między innymi na intelekt i jego źródła.

020x
Telekineza pozwala łapać przedmioty i pociski w locie i odrzucać je do przeciwnika

W nowej lokacji odnajdziesz kilka drobnych przedmiotów oraz sejf (13 na mapie), do którego możesz się wkraść. Następnie udaj się do północnej części tego miejsca, gdzie znajdziesz dziennik (D10 na mapie) o nazwie Suchong - Testing Telekinesis, w którym naukowiec opisuje testy z nowym plazmidem - telekinezą.

Nowy plazmid odblokujesz w Gatherer's Garden - automacie stojącym na lewo od dziennika. Po jego podniesieniu okaże się, że masz za mało miejsc na plazmidy i musisz zastąpić jeden z nich (lepiej jest wybrać podpalenie - incinerate). Następnie będziesz mógł przetestować telekinezę (telekinesis). Podejdź do panelu z lewej (obrazek powyżej) i naciśnij przycisk. Kiedy w twoim kierunku zostanie wystrzelona piłka wciśnij przycisk ataku, aby ją złapać. Im dłużej będziesz trzymał obiekt, tym więcej EVE zmarnujesz. Następnie puść klawisz, aby odrzucić piłkę z powrotem.

021
Rzucanie wybuchowymi przedmiotami daje spektakularne efekty

Warto zapamiętać ten mechanizm, ponieważ umożliwia on np. łapanie granatów i odrzucanie ich do wrogów. Działa to również z innymi przedmiotami z otoczenia, o czym będziesz mógł się przekonać opuszczając pokój testowy. Przed sobą zobaczysz przeciwniczkę zwróconą do ciebie tyłem. Użyj telekinezy na butli z prawej, a potem rzuć nią w rywala, co spowoduje eksplozję i natychmiastową śmierć przeciwnika.

Wróć w pobliże schodów (11b na mapie) i skieruj się w stronę drzwi na północy (14 na mapie). Z prawej strony zaatakuje cię splicer oraz znajdujące się za nim działko strzelające granatami. Po tym, jak przeciwnik zginie złap telekinezą jeden z pocisków i odrzuć go w stronę ostrzeliwującej cię broni (możesz też szybko strzelić w nią błyskawicą, a potem przejąć, aby ostrzeliwała rywali).

022
Zniszcz kratkę, aby dostać się do pomieszczenia z tonikiem Wrench Jockey

W północnej części lokacji uważaj na kamerę w narożniku. Możesz ją zhakować, a następnie włamać się do sejfu na ścianie pod nią. W drugim końcu pomieszczenia znajdziesz natomiast dziennik (D11 na mapie) o nazwie Suchong - Enrage Trial, w którym naukowiec opisuje eksperyment wywołujący niekontrolowaną furię u testowanego pacjenta.

Następnie warto zlokalizować pobliską kratkę przy ziemi (obrazek powyżej) - zniszcz ją np. kluczem francuskim, a zyskasz dostęp do nowego pomieszczenia (15 na mapie) z tonikiem Wrench Jockey, dzięki któremu możesz zadawać rywalom większe obrażenia kluczem francuskim (wrench).

023
Strzel w działko elektrycznym plazmidem, a potem szybko je zhakuj

Po zwiedzeniu północnej części skieruj się do południowej (16 na mapie) o nazwie Painless Dental. Aby dostać się tutaj musisz wybić okno zza którego ostrzela cię wieżyczka. Najlepiej jest w nią szybko strzelić błyskawicą (obrazek powyżej), a potem przejść przez wybitą szybę i ją zhakować.

W kolejnym pomieszczeniu znajdziesz dziennik (D12 na mapie) o nazwie Suchong - Plasmids are the Paint, w którym naukowiec z zazdrością wypowiada się o ilościach Adama posiadanego przez Tanenbaum. Wspomina przy tym, że Adam stanowi płótno obrazu, a plazmidy są farbami pozwalającymi po nim malować. Tuż przy nagraniu znajdziesz tonik Speedy Hacker (17 na mapie), który redukuje szybkość przemieszczania się substancji w trakcie minigry hakerskiej.

Powrót do spisu treści: BioShock - Poradnik, Solucja

Następnie: BioShock - Medical Pavilion (Pawilon Medyczny) cz. 2: chirurgia, Steinman

Na lewo przy ziemi znajdziesz też kratkę, za którą jest szyb prowadzący do małego pomieszczenia (18 na mapie) ze splicerem, kilkoma przedmiotami oraz przyciskiem do otwierania drzwi prowadzących do głównej części skrzydła dentystycznego.

024
Użyj telekinezy na kluczu, żeby dostać otworzyć zablokowane drzwi

Do ostatniego pomieszczenia (19 na mapie) w południowej części tego skrzydła (Chompers Dental) dostaniesz się, jeśli użyjesz telekinezy na kluczu wiszący na ścianie za rozbitym oknem z lewej, a potem użyjesz go na przełączniku przy drzwiach. Uważaj, bo z lewej w narożniku jest kamera, którą warto zhakować.

Oprócz przeciwnika w południowej części natkniesz się na kolejną kamerę, a pod nią na sejf, do którego warto się włamać.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami