BioShock - Arcadia (Arkadia) cz. 2: uruchomienie Lazarus Vector

Po zdobyciu składników tworzymy substancję, która przywróci roślinom życie.

Po zdobyciu wszystkich niezbędnych składników do stworzenia Wektora Łazarza wróć z Targu farmerów do Arkadii. Ze wschodniej części lokacji (18 na mapie) zacznij kierować się na zachód. W trakcie drogi Ryan włączy alarm i mogą zaatakować cię roboty bojowe, które zniszcz lub przejmij.

Kontynuuj marsz na zachód, kierując się w stronę laboratorium Langford (16b na mapie). W trakcie drogi uważaj również na splicerów, którzy w międzyczasie pojawili się w okolicy. Po dotarciu do gabinetu pani doktor skieruj się do maszyny U-Invent i stwórz Lazarus Vector (pierwsza pozycja od góry).

Mapa - Arkadia

005_arkadia

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk.

Legenda:

  • 1 - miejsce startu i przejścia do kryjówki przemytników (Smugglers' Hideout).
  • 2a-2b - schody między dwoma piętrami ogrodu.
  • 3 - pomieszczenie z sejfem.
  • 4a-4b - schody między dwoma piętrami ogrodu.
  • 5a-5b - przejście między górnym, a dolnym poziomem (strumieniem) w lokacji.
  • 6a-6b - przejście między górnym, a dolnym poziomem (strumieniem) w lokacji.
  • 7 - Tatusiek z Siostrzyczką.
  • 8a-8b - przejście do i z Waterfall Grotto.
  • 9a-9b - przejście między górnym, a dolnym poziomem (strumieniem) w lokacji.
  • 10 - przejście do Rolling Hills.
  • 11a-11b - przejście między Upper (Górnym) i Lower (Dolnym) Rolling Hills.
  • 12 - pomieszczenie z gazem oraz Tatuśkiem i Siostrzyczką.
  • 13 - tonik Security Evasion, po odwiedzeniu laboratoriów na zachodzie.
  • 14 - róża, o którą poprosi cię Langford.
  • 15 - tonik Hacking Expert.
  • 16a-16b - przejście z laboratoriów do gabinetu Langford.
  • 17 - przejście do farmy drzew (Tree Farm).
  • 18 - przejście na Targ farmerów (Farmer's Market).
  • 19 - batysfera, dzięki której dostaniesz się do Fortu Frolic.
  • D1 - dziennik - McDonagh - Seeing Ghost.
  • D2 - dziennik - Dieter Sonnekalb - Big Night Out.
  • D3 - dziennik - Tanenbuam - Mass Producing Adam.
  • D4 - dziennik - Langford - Arcadia Closed.
  • D5 - dziennik - Andrew Ryan - The Market is Patient.
  • D6 - dziennik - Andrew Ryan - Offer a Better Product.
  • D7 - dziennik - Langford - Early Tests Promising.
  • D8 - dziennik - Diane McClintock - Heroes and Criminals.
  • D9 - dziennik - Mariska Lutz - Shouldn't Have Come.
  • D10 - dziennik - Langford - The Saturnine.
  • D11 - dziennik - Langford - What Won't Steal?
  • D12 - dziennik - Langford - Teaching an Old Hound.
  • D13 - dziennik - Langford - The Lazarus Vector (przy ciele pani botanik).
  • D14 - dziennik - Langford - Vector Formula (w sejfie).
  • D15 - dziennik - Longford - Arcadia and Oxygen.
  • D16 - dziennik - Tenenbaum - Maternal Instict.
  • D17 - dziennik - Andrew Ryan - The Great Chain.

Następnie podejdź do panelu z prawej (Central Misting Control) i wsadź stworzą substancję w otwór z lewej strony. Po chwili zacznie się przelewać. Udaj się teraz do południowej części laboratorium (15 na mapie), po czym podejdź do panelu Lab Access Seal i wejdź z nim w interakcję.

Zyskasz w ten sposób nieco czasu na ulepszenie obrony przed atakiem splicerów. Kiedy ci w końcu zniszczą zamknięte niedawno drzwi, będziesz musiał stawić im czoła. Dobrze jeśli zyskany czas spożytkowałeś np. na przejęcie okolicznych systemów obronnych, które ułatwią ci rozprawę z przeciwnikami.

062
Pociągnij za dźwignię, kiedy substancja dotrzesz do wszystkich lokacji

W sumie będziesz musiał odeprzeć trzy fale rywali, więc przygotuj się na dość ciężką walkę. Na szczęście w pobliżu jest maszyna, gdzie możesz uzupełniać zapasy oraz komora witalna, w której odrodzisz się w przypadku ewentualnej śmierci. Kiedy rozprawisz się z trzema grupami Atlas powie ci, abyś szybko udał się do pracowni doktor Langford (16b na mapie). Podejdź do panelu z lewej i użyj dźwigni z prawej (obrazek powyżej).

Powrót do spisu treści: BioShock - Poradnik, Solucja

Następnie: BioShock - Fort Frolic

W ten sposób przywrócisz do życia roślinność zatrutą gazem wypuszczonym przez Ryana. Zacznij kierować się na północ w stronę metra (19 na mapie). Po drodze możesz podnieść leżący z prawej strony dziennik (D17 na mapie) o nazwie Andrew Ryan - The Great Chain, w którym opowiada o Wielkim Łańcuchu. Założyciel Rapture nie wierzy w żadnego Boga, tylko we wspólne wysiłki ludzi danej społeczności. Jeśli praca ta jest właściwie skierowana, to tworzy właśnie Wielki Łańcuch, który jest zbyt mocny i enigmatyczny, aby mógł zostać zrozumiany nawet przez największe rządy.

Na końcu drogi wejdź do batysfery i pociągnij za dźwignię. Z dostępnych na liście lokacji wybierz Fort Frolic.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami